Introquiz

Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

Tonyvdb schreef:
Chris M schreef:
rino schreef:Net voor het eerst (een paar keer) geluisterd en mijn voorlopige score valt heel goed mee: 6/10 op deel 1 en 8/10 op deel 2.
Ik heb wel een aantal keer moeten luisteren en hard moeten nadenken (het begon zelfs al een beetje pijn te doen :) naar het allereerste fragment. Maar 'k heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ook in deel 1 een nummer uit mijn favoriete lp/cd allertijden. :thumb1:

Maar helaas Tony, ondanks deze reeks zal je op 16/8 de openingsmatch tegen SV Roeselare toch verliezen. :wink:
awel Rino
laat ons dit doen

ik stuur als SVZW-er alleen de rooie op
doe jij dan de witte :D
Zulte speelt toch in geel-groen :think: :?:

Bon, al een reeks antwoorden binnen en alles is al minstens één keer geraden :thumb1: ...
Een paar heel straffe scores, oa van Vince en Vlassenbroek, en alle scores kunnen nog stijgen ook natuurlijk ...
Er zijn trouwens maar drie solo's meer over ook !
Uitvoerder nr. 4 is een solo voor Marc, Vlassenbroek was Claus, maar geen sigaar ...
En nr. 16 (T+U) is een solo voor Vinceluka totnogtoe ...
groen rood mijn beste
'k weet het
walgelijke combinatie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

al elf reeksen binnen (bij velen staan nog wat blanco's, waar, as we speak, nog over gebrainstormd wordt)

Vlassenbroek heeft tot nu toe de, heel mooie, topscore : 35 op 40

* Enige solo is de uitvoerder van nr. 4, voor Marc; geen solo QMs.

* ook duo's en trio's, maar daar morgen meer nieuws over !


Nieuwe reeks volgt morgen, maar geen 20 stuks meer, worden er 10, 12 of 15, hangt af van het aantal 'goeie' ik vind binnen mijn link...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: Vlassenbroek heeft tot nu toe de, heel mooie, topscore : 35 op 40
:shock:

Mij ligt em niet echt. Zelf als mijn frank valt bij die 2 fragmenten waar ik mijn hoofd over breek, kom ik niet in de buurt :(

Dat de Vince maar gauw terugkomt... :twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

De antwoorden :
- wit en rood afwisselend
- 17 inzendingen : scores per antwoord dus op 34

1 Audrey Landers Playa blanca (14/34)
2 Saint-Germain Rose rouge (32/34)
3 Barry White You're the first, the last, my everything (34/34)
4 The Small Faces Red balloon (3/34)
5 The Clash White Man In Hammersmith Palais (9/34)
6 Red Hot Chili Peppers Californication (34/34)
7 Simple Minds King is white and in the crowd (13/34)
8 Axelle Red Naive (23/34)
9 The Whitest Boy Alive Burning (20/34)
10 Otis Redding Try a little tenderness (8/34)

11 Snowy White Bird of paradise (32/34)
12 Snowy Red Euroshima (22/34)
13 Average White Band Let's go round again (11/34)
14 Freddy Breck Rote Rosen (24/34)
15 White Town Your woman (34/34)
16 Blonde Redhead 23 (10/34)
17 Tony Joe White Polk Salad Annie (30/34)
18 David Sylvian Red guitar (18/34)
19 The White Stripes Blue orchid (21/34)
20 Johnny & The Hurricanes Red river rock (30/34)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

* 1 solo : Small Faces voor Marc : :thumb2:

(Vlassenbroek was hier heel dicht : hij antwoordde 'Tim Hardin', dat is het origineel, deze versie van The Small Faces is een cover : toch ook :thumb2: )

* 1 duo : Red Balloon dus (titel Small Faces) : Marc en Vlassenbroek

* het tweede moeilijkste bleek, tot mijn verbazing toch, het Otis Redding-nummer ... Carl, Vlassenbroek, Marc en Sabine wisten dat :bow:

* The Clash met White Man in Hammersmith Palais werd geraden door : Vince, Marc, Devil's A. en Carl - Peegee gokte/wist de uitvoerder

* Blonde Redhead met '23' was, dacht ik, de moeilijkste, maar toch
wisten dat vijf mensen : Devil'S A., Carl, Dendaffe, Vince en Wim

* Ook meer opgelost dan ik had verwacht is de - schitterende - LP-track van Simple Minds : 6 mensen wisten dat (Rino, Devil's A., Kas, Sabine, Calimero, Vlassenbroek en Bart gokte/wist de uitvoerder)

* Barry White, RHCP en White Town zijn alom gekend, Saint-Germain ook behalve door Devil's A. :wink: , die het op 'The man with red face' van Laurent Garnier hield, een logische misser, want uit de zelfde 'winkel' en ook met 'red'.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op za 26 jul 2008, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

1. Vlassenbroek 35 op 40 :app: :app: :app:
2. Vinceluka 32 op 40 :app: :app:
3. Rino 31 op 40 :app:
4. Devil's Answer, Carl en Dendaffe 30 op 40
7. Peegee 27 op 40
8. SepPuKu 26
9. Marc en Calimero 24
11. Bart Depauw 23
12. Kasenco en Buddy59 22
14. Wim W 21
15. Sabine 18
16. Lars 17
17. Berwt 10
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

nieuwe opgave bevat 12 fragmenten met een heel specifieke, duidelijke link :
* één ervan is geen intro, maar een (kort) instrumentaal stukje uit het begin van het nummer
* één ervan is 'link-gewijs' een vreemde eend in de bijt, maar heeft er toch genoeg mee te maken :P
* opgepast : er zitten een paar korte in

Succes !

insturen naar : tony.vandenbogaerde@pandora.be

deadline : zaterdag 2 augustus - 13u

http://www.muziekquizzen.be/images/Tony ... onyvdb.mp3
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Deze nieuwe opgave lijkt me een stuk moeilijker. De nummers 7 t/m 11 zeggen me vooralsnog niets.
Wel hulde voor het schitterende, voor de groep eerder atypische, fragment nr. 5 :thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Deze nieuwe opgave lijkt me een stuk moeilijker. De nummers 7 t/m 11 zeggen me vooralsnog niets.
Wel hulde voor het schitterende, voor de groep eerder atypische, fragment nr. 5 :thumb2:
klopt, Devil's Answer vertrekt op vakantie, dus dacht ik : ik laat mij eens gaan :P ... nee serieus, dat valt toch wel mee hoor, Rino, nr. 7 stond nog niet zo lang geleden in de hoogste regionen van de hitparade, en dat geldt ook voor nr. 9, nr. 8 is een bekend werk van deze bekende artiest, nr. 10 en nr. 11 zijn inderdaad niet makkelijk, al ben ik vrij zeker dat beide zullen geraden worden ... ook krijg je een overduidelijke link, die m.i. de 'opzoekers' extra punten kan opleveren ...

ook nog dit :
nr. 3 begint met de French Cancan, maar dat is niet wat ik zoek : indien nodig, geef ik hier een extra tip...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: nr. 7 stond nog niet zo lang geleden in de hoogste regionen van de hitparade, en dat geldt ook voor nr. 9
Die 2 ken ik dus al zeker niet, hits ken ik alleen maar als ze op Studio Brussel gedraaid worden...
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1904
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Deze nieuwe opgave lijkt me een stuk moeilijker. De nummers 7 t/m 11 zeggen me vooralsnog niets.
Wel hulde voor het schitterende, voor de groep eerder atypische, fragment nr. 5 :thumb2:
klopt, Devil's Answer vertrekt op vakantie, dus dacht ik : ik laat mij eens gaan :P ... nee serieus, dat valt toch wel mee hoor, Rino, nr. 7 stond nog niet zo lang geleden in de hoogste regionen van de hitparade, en dat geldt ook voor nr. 9, nr. 8 is een bekend werk van deze bekende artiest, nr. 10 en nr. 11 zijn inderdaad niet makkelijk, al ben ik vrij zeker dat beide zullen geraden worden ... ook krijg je een overduidelijke link, die m.i. de 'opzoekers' extra punten kan opleveren ...

ook nog dit :
nr. 3 begint met de French Cancan, maar dat is niet wat ik zoek : indien nodig, geef ik hier een extra tip...
geen tips Tony aub anders is de lol er af :roll:
ik weet er ook maar 6/12 dus ......
by the way schitterende plaat "Burning" van "The Whitest Boy Alive"
heb het hele album al :thumb1:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Buddy59 schreef: by the way schitterende plaat "Burning" van "The Whitest Boy Alive"
heb het hele album al :thumb1:
zeker ook Kings Of Convenience, het andere project van Erlend Oye eens checken dan! Bekendste wapenfeit is denk ik de single "I'd Rather Dance", die wat wegheeft van "Burning"..
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Buddy59 schreef:[
geen tips Tony aub anders is de lol er af :roll:
ok, genoteerd ! :P
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1904
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

phon schreef:
Buddy59 schreef: by the way schitterende plaat "Burning" van "The Whitest Boy Alive"
heb het hele album al :thumb1:
zeker ook Kings Of Convenience, het andere project van Erlend Oye eens checken dan! Bekendste wapenfeit is denk ik de single "I'd Rather Dance", die wat wegheeft van "Burning"..
hey Phon als je nog van die tips hebt je mag ze mij altijd doorsturen danny.van.mele@telenet.be Thxx :bow:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Danny, Erlend Oye is volgens mij één van de meest onderschatte muzikanten op deze aardbol ...
*The Whitest Boy Alive ken je al, maar hij heeft ook een uitstekende solo-plaat (of meerdere misschien, maar ik heb er maar één) : bekend nummer : 'Sudden rush'
*Kings of Convenience vind ik ook prachtig, tot vervelens toe vergeleken als de nieuwe 'Simon & Garfunkel', waarom dat zo is, zul je wel horen als je de plaat hoort : hemels !

zie ook : Royskopp : twee schitterende albums : The understanding en Melody AM ... een aantal bekende singles : Poor Leno, Remind me (deze twee met Erlend Oye als zanger), Eple, A beautiful day without you natuurlijk, maar ook het geweldige 'What else is there?' met Karin Dreijer van het ook al fantastische The Knife ...

check it out !
Plaats reactie