The Champion of a Decade - The Twenties - Gent, 30 maart 2024

dannyvb1807
Superstar
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:06

Re: The Champion of a Decade - The Twenties - Gent, 30 maart 2024

Bericht door dannyvb1807 »

blackpowerranger schreef: ma 01 apr 2024, 15:33 Zéér leuke quiz, Danny. Ik wist niet goed wat ik ervan mocht verwachten bij mijn solodebuut, maar dit is natuurlijk wel mijn favoriete decennium. Het niveau was wat mij betreft heel goed doenbaar, maar wellicht ben ik niet de meest geschikte persoon om daar uitspraken over te doen. Sowieso bijna enkel lijsten-materiaal gehoord, dus onmogelijke dingen zaten er alleszins nauwelijks in (dat blijkt ook uit de analyse).

Ook een pluim voor de milde verbetering. Zeker wanneer je alleen speelt, doet het wel deugd om zo soms eens een jury-boostje te krijgen :D (al ga ik er uiteraard vanuit dat dat voor iedereen gold)

Ik vond het niet evident om tot het einde scherp te blijven, maar dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je het gevoel hebt dat je bijna alle uitvoerders en titels zou moeten weten. Geen tijd om te verslappen dus. Intensief! ('s avonds was het veel relaxter en gelukkig maar, want 400 fragmenten eisen wel hun tol, met iets meer domme missers in de tweede quiz tot gevolg :P )

Ben ook heel tevreden met mijn score. 's Avonds had dat weliswaar volstaan voor de winst, maar wanneer de spelers voor jou er in slagen nóg minder fouten te maken, kan je alleen maar nederig het hoofd buigen. :clap: Ik heb alleszins weinig vermijdbare fouten gemaakt, of het zou Stan Van Samang (stond wel op mijn kladblad) of Helmut Lotti (gewoon niet aan gedacht) moeten zijn. De Belgen bleken trouwens het grootste knelpunt, want ook Mayorga, Laura Tesoro en Lous and the Yakuza gemist. Werkpuntje :D :roll: Volgend jaar een nieuwe poging!
Bedankt voor deze review David!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: The Champion of a Decade - The Twenties - Gent, 30 maart 2024

Bericht door RutgerG »

Ook vanwege mij een dikke dankjewel aan Danny voor deze organisatie :clap: :music-listening:

Ik wist niet goed wat te verwachten op voorhand, maar we kregen een heel leuke, doenbare quiz, met een systeem dat heel vaak hielp of minstens voor bevestiging zorgde. En ik wens Danny uitdrukkelijk te bedanken om zowat elke titel in de fragmenten te steken :clap: . Dit zorgde ervoor dat het best relax spelen was. Ik kan vaak pas uitvoerder & titel op een nummer plakken eens ik het refrein hoor (waarbij ik dan nog vaak moet doorzingen in mijn hoofd tot ik aan de titel ben). Normaal gezien moet ik dan ook vaak stukken tekst neerpennen, om, nadat het fragment gestopt is, toch nog aan titel & uitvoerder te komen. Op een individuele quiz zou dit zeer intensief en vaak frustrerend geweest zijn, dus nogmaals dank om op deze manier voor een relatief relaxte ervaring te zorgen!

Qua niveau zat het wel goed denk ik. Op de 20's was het wel erg moeilijk om verschil te maken bovenin, daar hadden 1 a 2 echte kuitenbijters per ronde wel gemogen, zonder dat het geheel moeilijker moet worden. Persoonlijk vind ik het ook altijd wat jammer als 'alternatieve muziek' beperkt wordt tot nummers die in de Afrekening stonden. Zeker de laatste 5 a 10 jaar is die lijst veel aan waarde verloren, gezien mijn generatie amper nog naar de radio luistert. De échte (relevante) alternatieve muziek hoor je eigenlijk niet op de radio, of toch zeker niet (meer) op Studio Brussel.

Maar dat is maar een persoonlijke noot natuurlijk, komende van iemand die enkel op de laatste 2 decennia iets van muziek kent :D. Ik zou zelf nooit een individuele quiz voor elke decennium kunnen opstellen, dus in dat opzicht is het heel normaal en verdedigbaar dat Danny zich op dergelijke lijsten baseert voor de samenstelling, om het niveau zo op elk decennium beheersbaar te houden.

De locatie vond ik ook aangenaam, en dat niet enkel omdat ze op 1,5 km van mijn huis ligt. :D Veel lichtinval, uitstekende geluidskwaliteit, vlot bestel/betaalsysteem...

Proficiat aan Danny, en proficiat aan tweevoudige 'champion' Filip waar weinig tegen te beginnen was! :clap:
dannyvb1807
Superstar
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:06

Re: The Champion of a Decade - The Twenties - Gent, 30 maart 2024

Bericht door dannyvb1807 »

Hoi Rutger,

Ook jij bedankt voor deze hele toffe review.
Al die leuke - en positieve - feedback doet mij ongelooflijk veel plezier.

Tot binnenkort!
Plaats reactie