1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Bericht door Luk »

Bedankt voor de dienstverlening, PaulMcCartney!
Dat wordt alvast zeker geapprecieerd... :clap:

De quiz zelf werd door mezelf zeker ook geapprecieerd met dank aan Yves en Jempi :clap: :clap: :clap: , maar ik bevestig de hints verbeterpunten van Speedking.

Dit was een 60-70's quiz annex "een favoriete genre", waarbij sommige reeksen in de stijl van "take no prisoners" werden opgesteld.
Blijkbaar is alvast het record van aantal QMS in eenzelfde reeks gesneuveld. Over het totaal QMS in eenzelfde quiz wil ik me niet uitspreken.
Dat zal wel hard overkomen, maar er kan uit geleerd worden...

Laat ik eerlijk zijn: "americana" lust ik zeker wel en leer ik dan ook graag beter kennen.
Geef een 60's-70's quiz met een twist naar "beats", en ik zou afhaken wegens véél minder interesse.

Dus ja, ik vond dit zeker een interessante quiz, maar was tevens ook blij dat André en Johan als 60-70-kenners aan boord zaten, want ik was quasi werkloos aan tafel bij oldies-opgaven toen er geen americana aan te pas kwam...

Andersom werden deze oldieskenners werkloos bij de recentere nummers, waardoor ze onderling begonnen te praten, wat dan weer niet leuk was voor Filip en mij, die nog wat punten trachtten te scoren door hun geroezemoes heen... ;-) Een werkstraf binnen de ploeg wordt overwogen....

Los daarvan... Ik zou de organisatoren Yves en Jempi aanmoedigen om ons een tweede, mildere editie voor te schotelen, met in acht name van de tips van Speedking.

Bedankt ook aan Speedking voor zijn logistieke steun, maar zeker ook aan de bedenkers Jempi en Yves én hun gedreven en ijverige jury-assistente die een mogelijke stamboom-link heeft met Speedking maar dat mag GDPR-gewijs niet geopenbaard worden! :lol:
In de jaren 60-70 was alles makkelijker toch... Ik vermoed dat er een aantal americana-bands daar een nummer over maakten, maar hé, mochten zich daar eigenlijk mee moeien? :o
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Bericht door Sixtieskid »

De vingertik van ploeggenoot Luk is genoteerd! ;)

Wel vraagje aan Yves en Jempi wat titel Kevin Coyne betreft: mogelijk hadden Clement & Co de titel 'Lunatic' ook juist, proficiat dan, zeker is dat Greatest Tits die juist hadden (persoonlijke favoriet trouwens)... :music-listening:

Maar dat is natuurlijk een detail, André en ik waren bij sommige reeksen volledig werkloos, en we zijn allebei (beroepsmisvorming? :) ) stevige babbelaars. Een grotere spreiding kan dit euvel inderdaad oplossen.

Globaal wel dank voor de organisatie, al bij al was het een leuke én leerrijke avond...

Johan
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Bericht door PaulMcCartney »

Sixtieskid schreef: vr 20 okt 2023, 10:26
Wel vraagje aan Yves en Jempi wat titel Kevin Coyne betreft: mogelijk hadden Clement & Co de titel 'Lunatic' ook juist, proficiat dan, zeker is dat Greatest Tits die juist hadden (persoonlijke favoriet trouwens)... :music-listening:
Er was maar 1 ploeg die dit juist hadden en dat waren jullie.

Is aangepast en mijn excuses.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Bericht door marc »

Ik heb me geweldig geamuseerd aan de tafel van Clement. Dank dus aan mijn ploegmaats en aan de organisatoren.



Deze quiz waagde zich zonder vrees of schroom op een domein waar weinig quizzen nog komen: Americana, maar ook 'alternatieve' muziek (in de zin van niet singles of hitparade-gebonden) uit de sixities, seventies en eighties. Dat leidde wel eens tot een slagveldje onder de deelnemers, wat inderdaad door een betere dosering kan verholpen worden.

En altijd mooi meegenomen: er passeerde een stel nummers die nog extra beluistering verdienden.

Hopelijk komt er nog een tweede editie, die dan liefst zijn eigenheid behoudt.
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 1ste 60/70 Quiz met een twist (Jempi/Yves) Merelbeke 14/10/2023

Bericht door John Winston Lennon »

Layla heeft ons fantastisch geholpen, waarvoor onze gemeende dank. Evenzeer voor Ludo.

Ook aan de 10 dappere ploegen die onze egotripperij (een commentaar via pb) hebben doorstaan.

Dank voor de commentaren die wij via dit forum en verschillende mails mochten ontvangen.

We onthouden vooral dat mits we de reeksen mixen de kwis aangenamer speelbaar zou geweest zijn. Dit nemen we zeker mee voor de toekomst.

Enne...sorry voor al de QMS'en.

Wij onthouden dat er toch enige interesse is voor een vervolg. Dat komt er misschien.
Dakota via Liverpool
Plaats reactie