Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2227
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Methos »

Gert-JanC schreef: di 11 jul 2023, 20:59 Bedankt dat Koen en ik deze quiz mochten voorspelen! Fijne quiz Filip.
We (~90% Koen) zouden ergens rond de 5de plek gestrand zijn vermoed ik. (Heb je die punten nog?)

'Grey Daze - Sometimes' maakt inmiddels deel uit van m'n playlist. Mooie ontdekking.
Ook leuk om te zien dat Koen een QMS zou verholpen hebben bij Sons of Kemet en ik Grounds van Idles ook op ons blad had gepend. :D
Hey Gert-Jan, net even opgezocht en jullie hadden 278 in totaal dus waren 6e geweest! Mooie prestatie en fair and square live bij mij thuis voorgespeeld en dus niet op koptelefoon. Volgende keer meedoen, he!
Greatest Tits
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door RutgerG »

Bedankt Filip om de eerste 20's-quiz te organiseren! Dat er nog vele mogen volgen :music-listening: Het kriebelt hier alvast om binnenkort zelf ook eens een 20's quiz te organiseren.

Er zaten een paar heel originele & goed uitgewerkte minilinkjes in, zo denk ik bv. aan de gesprekken tussen Filip en zijn mama :D
Inhoudelijk zoals verwacht een evenwicht tussen Afrekening, Vox, Ultratop, en ook wat alternatievere muziek. Bij ons is er vooral nog verbeteringsmarge op de elektronische muziek en Radio 1, als ik de analyse zo zie. :clap: :clap: Voor die analyse trouwens. Altijd leuk om de dag nadien de quiz nog eens te herbeleven.

Heel spijtig dat ik de 10's niet (live) kan meespelen, want de daguitstapjes naar Eeklo zijn ondertussen een vaste afspraak op de kalender geworden.
Volgend jaar een nieuwe poging! :D
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Silent_shout »

Het is duidelijk aan onze uitslag dat de muziekkeuze niet helemaal overlapt met de muziek die we zelf volgden de afgelopen jaren, toch vond ik het alweer een erg leuke avond met deze typische Filip-quiz, wat een soort van synoniem geworden is voor een op en top professionele, gevarieerde quiz vol leuke en handige linkjes en kapstokken.

Leuk trouwens om te merken dat we ondanks onze laatste plek toch relatief vaak vernoemd worden bij de vermeldingen :)
Keerzijde daarvan is dat we waarschijnlijk ook wel een mooi aantal negatieve solo's zullen gescoord hebben :D
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Keiem »

Ik heb een gelijkaardige reactie als Silent Shout hierboven. Hoewel we op het einde van deze dubbele marathon er wat doorzaten, was het zeker een topdagje. En mijn smaak als 48-jarige loopt zeker ook niet gelijk aan de rest van het (overwegend jongere) publiek. Ik krijg vermeldingen bij songs van IDLES, Argy, Yard Act, of Paolo Nutini, maar dan heb ik anderzijds nog nooit gehoord van artiesten als Joel Corry, Farruko, Conkarah of Gabry Ponte, die dan wel goed scoren bijkbaar. De overdosis aan songs met autotune werkte naar het einde toe wel op mijn zenuwen. Zijn er nog popzangers en zangeressen die echt kunnen zingen, vroeg ik me af.
Maar ik wil me wel opnieuw wagen aan die 20s bij een volgende editie. Wie denkt complementair te zijn met mij, na bovenstaande omschrijving, mag zich melden ;-)
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2227
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Methos »

Ik denk dat ik er eigenlijk wel in geslaagd ben om een mooi spectrum aan het bieden van 2020-23 als ik eerlijk ben. 100% niche zal het dus nooit zijn bij mij want het publiek zoals op een dansende beren quiz, zwarte gat en zelfs 4AD spreek ik niet aan. Ook de radioluisteraar zal bij mij dus ook aan z'n trekken komen. Zoals altijd put ik uit de gangbare lijsten zoals Afrekening, Vox en Ultratop aangevuld met wat uitstapjes.

Als je dan per toeval zo'n goede combinatie krijgt als David en Steven, dan zie je wat er kan gebeuren als je net een tegenhanger hebt die andere dingen weet.

Da's exact wat zowel Dimitri, Marc, Corneel als Geert eigenlijk ook nodig hebben. Om goed te kunnen scoren, heb je een partner nodig die andere dingen weet en die naar de radio luistert ipv enkel naar zijn eigen smaak. Daar knelde het schoentje bij jullie wat duidelijk Corneel ook eerlijk aangeeft.

Het is zo moeilijk geworden om een houvast te hebben bij de recente dat ik die lijsten wel nog als maatstaf gebruik. Als ik dat niet zou doen, zouden de % waarschijnlijk nog met 10-20% zakken.
Greatest Tits
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Wilcoow »

Geen reden tot klagen ;) voor de quizen afgelopen zondag.

Ik vond ze speelbaar en dan vergelijk ik al vaak eens met MOD waar het voor mij vaak een rondje "probeer de stem te herkennen van de band want het nummer ken ik niet" is.
Ook voor de 20's vond ik het zeker niet te moeilijk. Percentages liggen iets lager maar als ik voor mijzelf spreek dan zit nog niet alles evengoed in de vingers, nummers die op shuffle passeerden recent maar niet op het blad geraken.

Ik heb enorm respect voor de breedheid van de quizen van Filip. Ok het nadeel is natuurlijk dat er wat zaken zien die ik van toeten noch blazen heb gehoord, maar als ik Sven dan zie opveren weet ik dat het aan mij ligt :D .

Een 2010+ quiz maken staat zeker nog op mijn lijstje en dan neem ik deze quizzen graag als voorbeeld. Good job Filip!
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: Years & Years - Volume VI - Quiz 4: 20's

Bericht door Silent_shout »

Methos schreef: do 13 jul 2023, 08:17 Ik denk dat ik er eigenlijk wel in geslaagd ben om een mooi spectrum aan het bieden van 2020-23 als ik eerlijk ben. 100% niche zal het dus nooit zijn bij mij want het publiek zoals op een dansende beren quiz, zwarte gat en zelfs 4AD spreek ik niet aan. Ook de radioluisteraar zal bij mij dus ook aan z'n trekken komen. Zoals altijd put ik uit de gangbare lijsten zoals Afrekening, Vox en Ultratop aangevuld met wat uitstapjes.

Als je dan per toeval zo'n goede combinatie krijgt als David en Steven, dan zie je wat er kan gebeuren als je net een tegenhanger hebt die andere dingen weet.

Da's exact wat zowel Dimitri, Marc, Corneel als Geert eigenlijk ook nodig hebben. Om goed te kunnen scoren, heb je een partner nodig die andere dingen weet en die naar de radio luistert ipv enkel naar zijn eigen smaak. Daar knelde het schoentje bij jullie wat duidelijk Corneel ook eerlijk aangeeft.

Het is zo moeilijk geworden om een houvast te hebben bij de recente dat ik die lijsten wel nog als maatstaf gebruik. Als ik dat niet zou doen, zouden de % waarschijnlijk nog met 10-20% zakken.
Ja, mijn opmerking was alleszins zeker niet als kritiek ofzo bedoeld hoor, ik vind het perfect logisch dat er op een 20s quiz voor een algemeen publiek hoofdzakelijk hitlijsten geplukt wordt, het ligt helemaal aan onszelf dat we hier niet helemaal mee mee konden :D
Plaats reactie