2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door Sixtieskid »

Toch dit: Discogs is evenmin als Wikipedia het evangelie. Er staan geregeld fouten in. Maar ook op Discogs vind je onder Burundi Black de single uit 1971 mét afbeelding en ook daarop staat 'Burundi Steiphenson Black' als uitvoerder. Blijkt nu dat de versies met Burundi Black als uitvoerder remixes zijn in een re-release uit... 1981.

Streng? Mogelijk, maar dan toch ook rechtvaardig... ;)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door Jorgen VG »

Sixtieskid schreef: ma 08 mei 2023, 20:37 Toch dit: Discogs is evenmin als Wikipedia het evangelie. Er staan geregeld fouten in. Maar ook op Discogs vind je onder Burundi Black de single uit 1971 mét afbeelding en ook daarop staat 'Burundi Steiphenson Black' als uitvoerder. Blijkt nu dat de versies met Burundi Black als uitvoerder remixes zijn in een re-release uit... 1981.

Streng? Mogelijk, maar dan toch ook rechtvaardig... ;)
En toch is mijn single uit 1971 ... ;-)
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door Sixtieskid »

Oké, maar ook dat is een 'special re-mix', zoals vermeld op de plaat. De originele single-uitvoering, ook van Barclay, vermeldt wel degelijk Steiphenson... I rest my case, volgende keer zal ik eerst alle afbeeldingen van alle mogelijke releases, remixen en re-releases opzoeken :D
Bijlagen
R-1309026-1578933189-5482.jpg
R-1309026-1578933189-5482.jpg (112.96 KiB) 875 keer bekeken
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door kasenco »

Johan, misschien heb je de remix wel laten horen 🤪
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door John Winston Lennon »

een singeltje. waar zijn we hier mee bezig?

geef ze in godsnaam dat punt Johan.

dan zijn we gerust.
Dakota via Liverpool
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door beautiful freak »

Voor ons hoefde er aan het duoconcept (of de moeilijkheidsgraad) van de eerste editie niet per sé gemorreld te worden, maar ook in de formule voor kwartetten was deze Yesterday-quiz een zeer fijne zit. :music-listening:

Figuurlijk gesproken, that is. Het letterlijke zitten op de brandonveilige, krappe zolderkamer was helaas een pak minder fijn. Zo zijn we er ook nog steeds niet uit wat de grootste hersenbrekers waren: de moeilijkere fragmenten of de veel te lage steunbalken die we dienden te ontwijken om aan ons hoektafeltje te geraken.

Wij zijn volgend jaar opnieuw graag van de partij, maar we hopen van harte dat Johan bij het kiezen van de locatie toch de hit van Dingetje uit 1977 indachtig is. Maar applaus voor de quiz! :handgestures-thumbupright:
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 2de Yesterday Oldies Quiz - 6 mei 2023 Balegem

Bericht door Sixtieskid »

Dank voor de waardering en wat Dingetje betreft, zou ik met een andere hit uit 1981 kunnen antwoorden... maar dan alleen letterlijk uiteraard, want ik wil echt wel dat jullie 'die kop kunnen houden' voor een volgende quiz! ;)

Hoe charmant ook, ik vrees dat de zolderbar goed was voor één keer en dat we beter terugkeren naar de vertrouwde locatie in Zottegem. We bekijken dit dus zeker nog voor een volgende gelegenheid...
Plaats reactie