Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

Bericht door tomdevilder »

dannyvb1807 schreef: zo 23 apr 2023, 20:27 Tom & Alex noteerde als enige duo Andy Grammer als U5. :clap: :clap:
Dat is om mijn vorige "foute" zaalsolo goed te maken ;)
tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

Bericht door tomdevilder »

Toffe kwis Danny... Enkel was het na de pauze wat moelijker dan ervoor... Maar voor mij alvast voor herhaling vatbaar !
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

Bericht door Methos »

Hartelijk dank voor deze goedgevulde avond en de spreekwoordelijke sprong in het duister (ook al was Peter Koelewijn niet aanwezig). Luk en ik hebben ons goed geamuseerd en waren op voorhand zeer nieuwsgierig naar wat Danny ons zou voorschotelen in het 00+ segment. Wat ons betreft was het alvast zeker geslaagd en we kijken uit naar de opvolger!

Persoonlijk vind ik het vooral leuk dat er quizzen komen die eens van een ander standpunt qua samensteller bekeken worden want zo is elke quiz anders, ook al is de periode mogelijk dezelfde. Wat mij betreft mag dit gerust een vaste afspraak op de kalender worden naast de 60-70-80-90's duo's die Danny organiseert. Wij tekenen met plezier present (op de andere ook trouwens :) ).

Dank ook aan Danny VB voor de mooie en snelle analyse, altijd tof om nog even te overlopen na de quiz, vind ik. :clap:
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

Bericht door Buddy59 »

Met de toestemming van David Vanholsbeeck deel ik hier wat hij schreef op Los Flippos.


Bedankt voor de quiz, een zeer pittige mix van 'deep Ultratop', Afrekening en toch ook wel een pak muziek van buiten de hitlijsten. En ik maar denken dat de quiz van Rutger in 't Zwart Gat van het zwaarste was wat er op de (recente-)muziekquizmarkt te vinden was...

Ik heb er eens enkele rondes op nagekeken en op zich denk ik dat ik hier enkele jaren terug, toen ik het meeste van de Ultratop grondig had doorgenomen, veel beter op had gescoord. Nu probeer ik veel meer wat nu uitkomt op te volgen en dan vervagen heel wat zaken. Zeker de hitjes die nooit echt hoog hebben gescoord, al waren het dikwijls geen onbekende artiesten. Want dat leek me toch een bescheiden rode draad: er werd zelden naar het allerbekendste werk van heel wat artiesten gevraagd. Tot zelfs totaal onbekend werk van heel wat oudere artiesten. Dat Shania Twain een nieuw nummer had, wist ik nog wel, maar ik kon niet hetzelfde zeggen van Diana Ross, The Zombies en nog heel wat anderen.

Wat lukte dus wel: heel recent werk, zoals Shania Twain en Vreemde Kostgangers dus (2023 - Benee had moeten lukken, Olivia Dean mogelijk ook, maar dat zat nog niet stevig genoeg verankerd), de Afrekening-muziek (leek ons veel beter doenbaar dan de rest) en het gekendere Ultratop-spul.

Misser van de avond: de titel van het nummer van Alizée, dat ik nochtans grijsgedraaid heb. Allez, toch haar optreden in 'Tubes d'un jour'.

Tof dus dat er meer en meer van deze 2000+-quizzen komen (binnenkort zelfs 2020's), al weet ik niet of ik mijn vaste kompaan opnieuw warm zal krijgen voor een quiz als deze. Maar dat zien we dan wel weer. Snelle en goeie verbetering ook en indrukwekkende prestaties van de 9 ploegen die een eind voor ons eindigden Al waren we uiteindelijk, ondanks de vele missers, toch nog best tevreden met de titel van 'best of the rest'.
Nathan
Roadie
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 17:51
Locatie: Duffel - Hive Mind & Konijn van Troje

Re: Buddy's 2000+ duo Oostakker - zaterdag 22 april 2023

Bericht door Nathan »

Dankjewel Danny voor de prachtige quiz! :music-listening:
We hebben ons bijzonder goed geamuseerd!

Persoonlijke frustratie: de foute titel bij Evanescence opschrijven omdat ik nog op de naam 'Matt Simmons' zat te denken. En dat dan terwijl ik enkele maanden geleden heb lopen opscheppen over hoe goed het concert van Evanescence in Brussel wel niet was... :roll:

Maar uiteindelijk heeft dat de pret zeker niet bedorven. Wat ik bijvoorbeeld ook heel leuk vond, was dat van verschillende artiesten niet het bekendste nummer gespeeld werd (bijvoorbeeld Jason Derulo). Op die manier kreeg je de mogelijkheid om te scoren door de stem in kwestie te herkennen.
Ook heb ik een aantal nummers gehoord uit de nillies waarvan ik het bestaan helemaal vergeten was; iets waar ik altijd van geniet op quizzen.

Schrijf mij maar alvast op voor de volgende editie!
Plaats reactie