9e 2000+ Zwarte Gat Duomuziekquiz

RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 9e 2000+ Zwarte Gat Duomuziekquiz

Bericht door RutgerG »

Bedankt voor de reacties! Ik vond het zelf alleszins ook leuk om nog eens een editie samen te stellen. Dat er steeds minder gitaren in de quiz zitten kan wel kloppen. Ik luister zelf minder en minder naar gitaarmuziek, dus onbewust vertaalt dat luisterpatroon zich ook wel wat in de quiz. Wie weet zitten er in editie 10 opnieuw wat meer gitaren, we'll see... :).

Na het voorspelen (waarvoor dank, Dieter & Koen!) realiseerde ik me ook dat er deze keer wel erg veel Nederlandse muziek in de quiz zat. Ik heb er dan nog Claudia De Breij in de alfabetronde uitgehaald, maar de rest laten staan, vooral omdat die nummers vaak in linkjes zaten en er dus niet zo gemakkelijk weer uit konden (hyperventilatie, kinderboerderij, duurt te lang...). Maar uiteraard heb ik er alle begrip voor dat dat soort nummers niet iedereens meug is :D. De grote aanwezigheid van dit soort nummers was eerder toeval denk ik.

Bij het opstellen vind ik het altijd belangrijk om in veel genres niet de platgetreden paden te bewandelen en zo veel duo's de kans te geven om ergens te scoren. Dat lijkt me gelukt te zijn, met 15 duo's die voorkomen in de analyse, en 3 zaalsolo's verspreid over 3 verschillende duo's. Dus ik ben tevreden, ook al was het op zich wel de bedoeling om qua gemiddeld niveau aan te leunen bij de vorige editie, eerder dan met de pre-corona edities die qua niveau zeer vergelijkbaar waren met de quiz van donderdag.
Nathan
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 17:51
Locatie: Rijmenam - Konijn van Troje

Re: 9e 2000+ Zwarte Gat Duomuziekquiz

Bericht door Nathan »

Merci voor de quiz Rutger!
Het was voor mij opnieuw een bijzonder vermakelijke avond.
Plaats reactie