20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Plaats reactie
NGMKoenie
One Hit Wonder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 14:26

20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door NGMKoenie »

Uitslag op 360 punten::

1. Filip Eggermont - Ludo Verhaege 322/360
2. Lars Dullaert - Peter Janssens 320
3. Geert Verschuere - Peter Van Oproy 315
4. Luc Vereecken - Danny Van Mele 313
5. Johan Vermeiren - Chriz De Clercq 308
6. Patricia Vercammen - Hans Verloy 293
7. Ann Convents - Frank Vinkx 292
8. Lars Van Moer - Carine Cremers 281
9. Wouter Verbiest - Raf Ceustermans 280
10. Yann Van Den Broeck - Stijn Gyselinckx 280
11. Patrick De Preter - Ivo Peeters 262
12. Eddie Crick - Koen Hartsuiker 252
13. Marc Govaerts - Jan Lagrain 243
14. Jan Dillen - Herman Vergauwen 237
15. Serge Lefèvre - Yarnick Piscador 235
16. Gert Verdijck - Ben Verdijck 221
17. Tim Valkiers - Sam Heireman 216
18. Bart Kuypers - Chris Burtin 203

We waren niet met veel maar het was voor mij alleszins genieten.
Ik verneem zeer graag wat jullie er van vonden.
Dank nog, ook namens vzw Rozemarijn, aan alle deelnemers, aan Gerben en Harmonie De Eendracht voor het faciliteren van zaal en equipment, en aan opnemer Geert Lastminutes.

:music-rockout: :music-rockout: :music-rockout:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door SpeedKing »

'We waren niet met veel', dat gold misschien negen jaar geleden, maar tegenwoordig is +15 duo's een succes in muziekquizland. Ik had ook helemaal geen legezaalgevoel of zo.

De enige smet was voor mij de timing (maar dat was allicht persoonlijk omdat ik nog avondlijke verplichtingen had). Maar veel keuze heb je op een duoquiz niet dan te wachten als er een ploeg te laat is (waar ze op hun beurt ook niet konden aan doen). En het herspelen van de 5 fragmenten was misschien niet de 'snelste' oplossing, maar wel de beste. Ronde gesneuveld was een eerste ingreep, een tweede ingreep had een iets kortere pauze kunnen zijn, maar dan spreken we over 5 minuten. De fragmenten waren denk ik wel redelijk lang geknipt. Maar bij de 'moeilijkere' is dat dan wel weer welgekomen. Rest er eigenlijk alleen het totaalvolume beter inschatten.

Behalve deze smet die een beetje woog op mijn overallperceptie (je bent toch de hele tijd een beetje met dat einduur bezig), was het eigenlijk een vrij unieke duoquiz, in die zin dat het geen decennium- of genrequiz was. Alles leek me echt zeer goed gespreid in de tijd, genre, moeilijkheidsgraad per genre, etc ... In mijn 'niche' hoorde ik een recente kuitenbijter (Young Gun Silver Fox) en een iets oudere (het fragment van Rush), oudere weggevers en ik zag mijn collega Filip ook weleens opveren met keuzes als Pale Waves. We zijn muzikale tegenpolen, dus als je ons beiden kunt pleasen, heb je jezelf in een lovenswaardige muzikale spreidstand gedwongen als organisator.

Een negende editie schreeuwt uiteraard om een tiende, en dan komen we al zeker de gevelde adviezenronde spelen. We zetten niets in de avondagenda en spelen vrij en blij en zonder besognes! Bedankt voor de mooie nieuwe schakering op de kalender!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door PaulMcCartney »

Het was lang geleden dat ik Koen & co nog had gezien, maar het was meer dan super gisteren. Een hele namiddag genieten en het gebruikelijke knauwen op de fragmenten die begonnen ergens in de fifties tot nu (en dat inderdaad op een duo quiz).

Zo veel gelachen en gevloekt op 1 namiddag. Na de eerste reeks die pas iets voor drie uur gedaan was, wisten we al dat het een latertje ging worden.
Maar de tijd vloog voorbij, mede dank zij de zeer geslaagde en bij wijlen zeer humoristische presentator van de quiz.

Welke namiddag moeten we al vrij houden voor de tiende editie?
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door Methos »

Voor mij was het een aangename kennismaking met deze allrounde duoquiz. Ik organiseer er zelf jaarlijks in februari (Methosquizzen) dus ik weet dat het niet makkelijk is een balans te vinden qua moeilijkheidsgraad voor een brede periode van 1955 tot nu. Persoonlijk vind ik dat Koen hier zeker en vast in geslaagd is dus bovenstaande complimenten zijn zeker en vast terecht! Ik speel ook graag linkenquizzen omdat je dan altijd in staat bent er wat meer uit te puren oiv deductische titels die je hoort en zo thematisch kan linken. De dubbele titelronde vond ik persoonlijk de leukste om te spelen en ook Armenië-Ijsland was gewoonweg leuk dankzij de simpele kapstok die wel degelijk helpt. Trouwens, complimenten voor de geluidskwaliteit ook!

Het timemanagement is hierboven al ter sprake gekomen, maar da's op zich best makkelijk op te lossen door iets korter te knippen en kortere pauzes te doen. Niets dat niet makkelijk op te lossen is dus en zo hebben we -hopelijk- terug een jaarlijks terugkerende quiz op de kalender? Knal er gelijk een teamquiz 's avonds bij? Zo gaan er minder mensen op tijd staan want het merendeel gaat blijven zoals ze op mijn dubbele quizzen doen, toch? 18 duo's is trouwens méér dan ok voor een middagquiz dus ik zou daar allesbehalve ontevreden over zijn :)

Graag tot op de volgende editie alvast :handgestures-thumbupright:
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door Maledictus I »

Uitstekende quiz, het was de ingewikkelde verplaatsing waard. De vrij lange fragmenten vond ik een pluspunt, de goede geluidskwaliteit ook. Het kerstraadsel oplossen hadden we tot een belangrijke doelstelling gemaakt en ook volbracht. Liefst niet stoppen met Franse nummers te vragen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
NGMKoenie
One Hit Wonder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 14:26

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door NGMKoenie »

Beknopte analyse van de eerste 3 rondes:

Titel ‘45’ van Gaslight Anthem; duo voor Dullaert/Janssens en Van Den Broeck/Gyselinckx
QM: uitvoerder Aline (“La vie électrique”)

Titel ‘Shut up’ van Madness: duo voor Eggermont/Verhaege en Vermeiren/De Clercq
QM: songtitel ‘Later op de avond’ (Wim De Craene)
Songtitel én uitvoerder ‘Castle in the snow’ (The Avener) trio voor Dullaert/Janssens, Dillen/Vergauwen en Vermeiren/De Clercq

Songtitel én uitvoerder ‘Capitaine abandonné’ (Gold): dubbele solo voor Vermeiren/De Clercq
Uitvoerder Staygold (‘Wallpaper’) trio voor Dullaert/Janssens, Eggermont/Verhaege en Govaerts/Lagrain
Songtitel ‘Rolling back’ (Young Gun Silver Fox) SOLO voor Eggermont/Verhaege (Dillen/Vergauwen dicht bij met ‘Running back’)
Songtitel ‘Golden retriever’ (topnummer van Jan De Wilde) duo voor Lefèvre/Piscador en Vermeiren/De Clercq

:clap: :clap: :clap:

Wordt nog vervolgd...
NGMKoenie
One Hit Wonder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 14:26

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door NGMKoenie »

Minst goed beantwoord in Rondes 4 en 5:

Uitvoerder Dana Dawson (‘Romantic world’): duo Eggermont/Verhaege en Verschuere/Van Oproy
Uitvoerder Pale Waves (“Kiss”) : duo voor Eggermont/Verhaege en Vermeiren/De Clercq
Uitvoerder Dolly Dots (“This girl”): SOLO voor Crick/Hartsuiker
QM: Uitvoerder Chumbawamba (“Jacob’s ladder”) :o :o :o
QM: Uitvoerder Sandra Kim (“Take me as I am”) :o :o :o

Dit zijn 5 fragmenten (op het laatste na dan, want da's erg recent) die mij in mijn muziekquizdagen vroeger - word daar helaas nog amper voor gevraagd - erg zouden doen jubelen hebben. Ik denk dat ik nu weet waarom niemand ze vroeg. :roll:

Conclusie: ik moet vaker mijn eigen muziekquizzen meespelen. :lol:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door Lars »

Methos schreef: zo 11 dec 2022, 21:04 Knal er gelijk een teamquiz 's avonds bij? Zo gaan er minder mensen op tijd staan want het merendeel gaat blijven zoals ze op mijn dubbele quizzen doen, toch?
Dat is dan ook gebeurd: het merendeel van de deelnemers aan deze leuke en gevarieerde muziekquiz waren "algemene kennis-quizzers" die bleven voor de Good Heart-quiz (algemene kennis-quiz) 's avonds in dezelfde zaal. :D

Ik heb mij niet te moeien met de interne keuken van de organisatie maar ik vermoed dat de muziekquiz 's namiddags er niet geweest zou zijn als de algemene quiz 's avonds er niet was (qua apparatuur, drankbediening, ...) .
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door tequila »

NGMKoenie schreef: ma 12 dec 2022, 00:48 Uitvoerder Dolly Dots (“This girl”): SOLO voor Crick/Hartsuiker
Dolly Dots was mijn eerste gedacht maar toch geschrapt :roll:
NGMKoenie schreef: ma 12 dec 2022, 00:48 QM: Uitvoerder Chumbawamba (“Jacob’s ladder”) :o :o :o
Ik heb verschillende cd's van Chumbawamba maar dit nummer was mij totaal onbekend. :o
NGMKoenie
One Hit Wonder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 14:26

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door NGMKoenie »

Kuitenbijters laatste rondes:

QM: Titel én Uitvoerder ‘Man on mars’ (Komakino)
Songtitel ‘Valotte” (Julian Lennon): duo voor Govaerts/Lagrain en Verschuere/Van Oproy
Uitvoerder Petula Clark (“With all of my heart”) trio voor Lefèvre/Piscador ; Van Den Broeck/Gyselinckx en Govaerts/Lagrain
Uitvoerder Weezer (“Records”): SOLO voor Dullaert/Janssens
Uitvoerder Eleanor McEcvoy (van het fabuleuze “For you”): SOLO Verschuere/Van Oproy

Tot zover de analyse.
U was een fijn publiek, al vertikt het leeuwendeel onder u het om feedback te schrijven. :geek:
Ter plaatse enkel complimenten mogen ontvangen en, vooral, meermaals de wens voor een jubileumeditie in de nabije toekomst. :handgestures-thumbupright:

Als ik nog eens een zaal en een goeie technicus heb, wie weet. ;)
Acdélicat
Roadie
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 15:36

Re: 20221210 – NGM Namiddag Duomuziekquiz Schiplaken

Bericht door Acdélicat »

Allereerst een dankwoord aan Koen en onze medequizzers om 15 minuten later te beginnen. Mijn duopartner werd geconfronteerd met een lading compost op de baan, niet bevorderlijk voor het rijden :P

Ondanks het stresserende begin, hebben wij een aangename namiddag gehad. Mooie muziek (terug)gehoord. Samen puzzelen aan de hand van de linken en dan natuurlijk het verkeerde antwoord schrijven :D

Die IJsland-Armenië ronde deed bij mij een belletje rinkelen in de donkere krochten van mijn geheugen. Ik meende mij te herinneren dat ik op een algemene quiz in Londerzeel ook eenzelfde kapstok heb zien passeren. Of was het toen Zweden - Armenië ?
Bij een volgende editie zijn we er graag terug bij :music-rockout:
Plaats reactie