HEADPHONE - KANE - MILK INC - peter vdveire-LOKEREN 01/08/08

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

HEADPHONE - KANE - MILK INC - peter vdveire-LOKEREN 01/08/08

Bericht door peegee »

Ik moest mee om mijn oudste zoon (18j) en de middelste (bijna 16j) te voeren (en ook te voorzien van drank, blijkt nu achteraf), want de oudste wilde Kane zien, de middelste Milk Inc...
Ikzelf zag het wel zitten vanwege de Gentse formatie Headphone, de rest sprak mij niet echt aan.... Vooral groepen zoals Kane (en Live) daar heb ik een allergie aan....

Omdat alles in de praktijk wat was uitgelopen, waren we er pas tegen 20u15, Headphone was al vollen bak bezig terwijl ik in de rij stond voor de tickets. Ze speelden op dat moment een aardige versie van het nummer "Down by the water" van P.J. Harvey. Tegen dat we binnenkwamen passeerde juist het nummer "Ghostwriter". Ik vond het (en dat zeg ik niet vaak bij een optreden) BARSLECHT..... En dat lag, denk ik, vooral aan de afstelling van de apparatuur. De muziek van Headphone knarste bij mij door merg en been, het klonk langs geen kanten.

En toen maar eens afgewacht wat de hollandse groep Kane er van bakte. Tot mijn verbazing kreeg ik een super-energetisch concert waar ieder lid van de 7-koppige band zich voor meer dan 100% gaf. Ruige nummers afgewisseld met ballads, het was (na het kattengejank van ervoor) een aangename verademing. En toen kwam er zowaar een toegift, alhoewel ik het gevoel had, dat het publiek daar niet in geloofde (ik denk dat er 3 mensen "we want more" aan het roepen waren....), met als eerst een cover van het Kinks-nummer "All day and all of the night"; heerlijk :yummy:

Milk Inc had van de eerste noot het totale publiek mee. Dat is natuurlijk wel spectaculair om te zien, maar.... Ze teerden vooral op de vele hits en het zielige geroep van Regi ertussen was er voor mij duidelijk teveel aan. Als hij geen 13 x "jump, jump" geroepen heeft, dan waren het er wel 14 :banghead: Daar maak ik verder geen woorden meer aan vuil, behalve misschien te vermelden, dat Silvie Melody een grote meid geworden is....

"Peter Vandeveire, da's de moeite waard; zijn show is hilarisch", smste Jo De Proft mij in het begin van de avond en ik geef hem 100% gelijk :app: ; spectaculair en toffe overgangen tussen de verschillende meeslepende nummers; schitterend gedaan; ik vermoed wel dat een deel op voorhand in elkaar gestoken was... Doodmoe echter moest ik al veel te vroeg (2u) naar huis omdat er om 8 uur alweer een patientje (voor een bloedname) op mij stond te wachten en dat lukt niet ongeslapen en met een alcohol-adem....... :-)
Plaats reactie