George Michael Symphonica: Sportpaleis 07/10/2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

George Michael Symphonica: Sportpaleis 07/10/2011

Bericht door One good reason »

DE man achter Wham! (één van de succesvolste groepen uit de 80's) trad gisteravond op in het "Sportpaleis" van "'t stad".
Een man die hits op zijn naam heeft staan als: Wake me up before you go-go, Last Christmas, Faith, I want your sex, Freedom 90, A different corner, I knew you were waiting (for me) en nog vele vele andere knallers. Met torenhoge verwachtingen ging ik dan ook naar deze getalenteerde popartiest. En dat het allemaal wat symphonisch gebracht zou worden, kon me geen bal schelen. Het begon al goed te laat (zo'n 15 à 20 minuten), maar chique volk komt altijd te laat! :mrgreen:

De 1ste helft bracht onze, inmiddels 48-jarige, Griekse vriend enkele klassiekers uit eigen repertoire: Cowboys & Angels, Kissing a fool en You have been loved. Maar ... voor George was dit blijkbaar niet "jazzy of bluesy" genoeg, want hij speelde met nummers van o.a. Nina Simone (My baby just cares for me) en Johnny Mathis (Wild is the wind - trouwens nog mooier gecovered door David Bowie!). Mister Michael overklast met zijn stem moeiteloos andere artiesten, maar doordat alles te sober en te stijlvol op me afkwam, werd het toch snel oooh zo slaapverwekkend.

Het eerste échte hoogtepunt kwam dan ook laat. Pas in de 2de helft toen "A different corner" begon, stampten de voeten luidruchtig op de grond uit puur jolijt. Ook ikzelf schoot terug wakker bij de eerste en zo herkenbare openingsnoten. 25 Jaar geleden uitgebracht, maar nog altijd een parel van een nummer. En George zong het met hart en ziel ... :o
Maar hier bleef het helaas bij. Enkel "Praying for time" zorgde nog voor enkele licht emotionele naschokken. In de 2de helft bleef hij maar covers zingen en durfde hij het nog 'ns aan om True Faith (New Order) te massacreren. Van sommige nummers moet men gewoon weten dat je er beter van afblijft. Een hommage aan Amy Winehouse bracht hij ook nog met het nummer "Love is a losing game". Bij deze beide nummers maakte hij dan ook nog 'ns gretig gebruik van een stemvervormer (hier klonk hij haast als een "Transformer"). Waarom? is me een groot raadsel. Het was dan echt wachten op het einde en de verplichte bisnummertjes. En pas dan kwam de George Michael die ik eigenlijk heel de avond al wilde zien. Het ganse symfonisch orkest werd dan plots op non-actief gezet. Met begeleiding van een conga en een paar gitaartjes, bracht hij het dansbare "Amazing", gevolgd door Wham's (I'm your man!) om dan zo te eindigen met Freedom '90. Het Sportpaleis was dan ook meteen terug uit zijn diepe winterslaap getreden.

Ik moet eerlijk zijn, daarna zijn wij gewoon weggestapt. Teleurgesteld? Ja en nee. Ja, omdat men meer met een symfonisch orkest kan dan wat ik hier gehoord heb en nee omdat George Michael nog steeds een klassebak is! 8-)
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: George Michael Symphonica: Sportpaleis 07/10/2011

Bericht door Spider Murphy »

Ik zag dit concert een dag later in Vorst Nationaal. Ik ben in slaap gevallen, echt. Zo'n saai concert heb ik nog nooit meegemaakt.
Plaats reactie