Rock Werchter vs. Rock Arras

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door rino »

Vrijdag 1/7 naar Werchter geweest, zondag 3/7 naar Arras geweest.
Vrijdag aankomst in Werchter, 15€ betalen voor de parking en daarna nog een half uur stappen naar de festivalweide.
Zondag aankomst op een gratis (!!) parking aan de rand van Arras, daar staat een bordje dat het een half uur stappen is naar het festivalterrein, maar er is een gratis (!!) busdienst van en naar dat festivalterrein (om het kwartier een bus).
In Werchter moet je drummen om ook maar iets te kunnen meepikken van het 2de podium in de tent, in Arras is het 2de podium niet in een tent en raak je makkelijk tot dicht bij het podium. Zo zag ik er om half negen 's avonds een weergaloos concert van Cold War Kids vanop 20 meter van het podium.
Werchter barst uit zijn voegen, (veel te) veel volk en bij wijze van spreken uren aanschuiven om een pint of iets te eten te bemachtigen. Arras was zeker geen overrompeling, daar heerst gewoon een gezellige drukte.
In Werchter word je tijdens de concerten na verloop van tijd constant afgeleid door heler hordes jonge en minder jonge zatlappen, ook dat niet geconstateerd in Arras (daar zat misschien de prijs van een drankje (3€) voor veel tussen).
Ook opvallend minder jong volk in Arras dan in Werchter, wat ik (op mijn leeftijd) toch ook wel al kan appreciëren.
Na afloop van het festival ben je in Arras in no time met de bus terug bij je auto en daarna meteen op de autostrade richting België. Terwijl je in Werchter urenlang mag aanschuiven vooraleer je je richting autosnelweg kan begeven.
Toch ook enkele nadelen in Arras, de prijs van een drankje (3€) dus, maar ook dat de ondergrond voor het hoofdpodium een soort gravel is. Niet het gravel dat je in Roland Garros vindt, maar een heel onaangename ondergrond, met heel wat keien, waar je onmogelijk kan gaan zitten tussen de optredens door. Het zijpodium is dan weer wel van gras voorzien. Aangezien beide podia niet ver van elkaar verwijderd staan, heb je soms overlast tijdens een stiller nummer.
Verder op beide festivals schitterende concerten gezien, The National en Arctic Monkeys in Werchter; Coldplay, Elbow, PJ Harvey en Cold War Kids in Arras.
De eindbalans helt echter heel duidelijk richting Arras...
Laatst gewijzigd door rino op ma 11 jul 2011, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door Keiem »

rino schreef:De eindbalans helt echter heel duidelijk richting Arras...
Amen to that !
Ik hou zeker de komende jaren dit festival in de gaten. En inderdaad geen open sandalen meedoen door die gravel, dat was een foutje. De meest gesproken taal op het terrein was trouwens West-Vlaams. Een pluspunt :lol:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door Keiem »

trouwens, zit de Schuer niet achter het feit dat de affiche redelijk gelijkaardig met Werchter was? Hij wou dit promoten als een double bill zoals TW vroeger (iets kleinschaliger wel)? Of klopt dit niet?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door rino »

Keiem schreef:trouwens, zit de Schuer niet achter het feit dat de affiche redelijk gelijkaardig met Werchter was? Hij wou dit promoten als een double bill zoals TW vroeger (iets kleinschaliger wel)? Of klopt dit niet?
Ja, klopt wel degelijk.
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door Chris M »

Keiem schreef:
rino schreef:De eindbalans helt echter heel duidelijk richting Arras...
Amen to that !
Ik hou zeker de komende jaren dit festival in de gaten. En inderdaad geen open sandalen meedoen door die gravel, dat was een foutje. De meest gesproken taal op het terrein was trouwens West-Vlaams. Een pluspunt :lol:
komaan Dimitri,
sandalen op een festival :naughty:

wandel-, werk-, loopschoenen, alles OK

ik sta soms om en bij de 20 uur in dezelfde schoenen (PA opzetten 's morgens, festivalleke werken, PA afbreken 's nachts)
als je dan geen stevige wandel- of werkschoen (type Merrell, columbia, safetyjogger bv) aanhebt ben je de pineut
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Werchter vs. Rock Arras

Bericht door Keiem »

Afbeelding

:D
Plaats reactie