the Woodentops, N9, 20 februari 2010

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

the Woodentops, N9, 20 februari 2010

Bericht door peegee »

Ondanks het feit, dat er (fotograven en journalisten inclusief) nog géén 30 man publiek aanwezig was, was dat een SUPERconcert.

Met meer scherpe kantjes gespeeld dan op hun platen, waanzinnig sterke ritmesectie (bas, drum en vintage-gitaren), aangevuld met een bevallig ogende frivole toetseniste, die heel goed bij de les was.

Van hun 3 albums hebben ze behoorlijk wat gespeeld van de eerste 2 (mini-EP en LP), zelfs nog iets gespeeld van daarvoor, aangevuld met een 8-tal recentere nummers, vermoedelijk van de BBC-sessies van 2007.

Het optreden is iets vroeger afgelopen geweest wegens een technisch probleem bij de bassist.

Heel begrijpelijk dat John Peel een superfan was, die hen indertijd ook gelanceerd heeft.....

Ik had ze gemist op Futurama 1986, maar ze hebben het hier voor mij helemaal goed gemaakt.

Het was een exclusief concert voor de Benelux, maar hopelijk zien we ze ergens terug op één of ander groot podium op één of ander popfestival in de nabije toekomst.

Marc Buysse
Gebruikersavatar
Timlovelee
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 16:29
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: the Woodentops, N9, 20 februari 2010

Bericht door Timlovelee »

Spijtig dat ik dit gemist heb, als grote fan :doh:

Op Futurama '86 heb ik ze dan weer wel gezien :music-rockout: en ik kan bevestigen dat het er daar ook heel scherp en snel aan toe ging met een resem fantastische songs met waanzinnige beats en een frontman (Rolo) die het publiek indook tijdens 'Move Me' (als ik het me nog goed herinner). Kortom, voor mij zeker één van de beste optredens ooit.

Eén van de beste muziekquotes die ik ooit gehoord heb komt trouwens van Rolo.
"De studio waar we opnamen werd gerund door gangsters. We zorgden ervoor dat we daar zo snel mogelijk weg waren. Vandaar de opwinding in de plaat." :mrgreen:

The Woodentops zijn tegenwoordig weer actief (zie hun Facebook-pagina) en hopelijk passeren ze binnenkort dan ook in België. Desnoods gaan we wel naar Amsterdam of zo :lol:
Plaats reactie