Mp3-bestanden "normaliseren" - het ideale programma'tje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Mp3-bestanden "normaliseren" - het ideale programma'tje

Bericht door One good reason »

Je kent het wel, mp3 muziek opgenomen en wat blijkt: je moet het volume haast bij elk nummer lager of hoger zetten. Tegenwoordig heeft Nero Burning Rom een vakje dat je kan aanvinken om audiobestanden (wma) te normaliseren, maar helaas is dit vakje niet aanwezig bij mp3 opnames. Ik kreeg die vraag gisteren nog geserveerd in Herentals en ik kan slechts 1 programma als ultieme oplossing hiervoor aanraden. Het heet "Mp3 Gain" en is gratis te downloaden en is zeer gebruiksvriendelijk. Klik op de link voor verdere info en succes ...!

http://www.nederlandstaligesoftware.nl/ ... 3gain.html
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Mp3-bestanden "normaliseren" - het ideale programma'tje

Bericht door Keiem »

ik heb Adobe Audition, maar dat is al een behoorlijk uitgebreid programma. Maar ik mix graag albums en dat is een topper op dat vlak.
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: Mp3-bestanden "normaliseren" - het ideale programma'tje

Bericht door redactieteam introkwis »

One good reason schreef:Je kent het wel, mp3 muziek opgenomen en wat blijkt: je moet het volume haast bij elk nummer lager of hoger zetten. Tegenwoordig heeft Nero Burning Rom een vakje dat je kan aanvinken om audiobestanden (wma) te normaliseren, maar helaas is dit vakje niet aanwezig bij mp3 opnames. Ik kreeg die vraag gisteren nog geserveerd in Herentals en ik kan slechts 1 programma als ultieme oplossing hiervoor aanraden. Het heet "Mp3 Gain" en is gratis te downloaden en is zeer gebruiksvriendelijk. Klik op de link voor verdere info en succes ...!

http://www.nederlandstaligesoftware.nl/ ... 3gain.html

Klopt, en zoals je zegt heel gebruiksvriendelijk. Dit is ook géén programma met een trial-versie, eens gedownload kan je er onbeperkt gebruik van maken en ... het doet wat het moet doen ... geluidsbestanden naar eenzelfde niveau brengen.
Plaats reactie