RIP Marc Moulin

Plaats reactie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

RIP Marc Moulin

Bericht door Tonyvdb »

Een Belpop-legende is komen te gaan :cry:

Telex heb ik altijd geweldig gevonden, beetje het domme maar plezantere broertje van Kraftwerk ...
Ook een paar leuke loungy singeltjes (Into the dark bvb.) afgescheiden een jaar of 6-7, schat ik, terug ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Even mijn eigen archief er op na geslagen. Dit waren de StuBru-hits van Marc Moulin solo:

SEP01 - Into The Dark
FEB02 - Organ
SEP04 - Silver
FEB05 - Le Grand Voyage
MEI05 - X-Irony
JAN07 - I Am You

In 2006 verscheen er nog een comeback cd van Telex met deze hits:

JAN06 - On The Road Again
APR06 - How Do You Dance?

Zelf heb ik hun eighties single "Spike Jones" altijd al heel leuk gevonden.
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

The lounge platen van pianist/producer Marc Moulin komen altijd leuk van pas als er bezoek is.
Echt luisterplezier beleef ik nog steeds met Moulin's eerste band Placebo die debuteerde in 1971 met het album "Ball of eyes" waarop ze instrumentaal pionierswerk verrichten door genres als rock, fusion, funk, prog, jazz en electronica samen te smeden. Ongehoord in die tijd voor een Belgische band. Ze kregen er ook elders in Europa brede waardering voor. Op hun 2de lp "1973" werd de muziek experimenteler en exotischer. Hun laatste plaat "Placebo" (1973) ging volledig de richting van fusion en jazz uit.
Ook op Marc's 1ste solo-plaat "Sam Suffy" (1975) nemen jazzy grooves het voorplan maar ook de geest van Satie of Debussy dwalen er rond. Ook zijn goeie vriend gitarist Philip Catherine bewijst hem een wederdienst na het producen van een 3-tal van zijn platen.
In 1976 verzorgt hij nog de produktie van "Viva boma" van COS, een arty jazzcollectief die in België zijn gelijke niet kent maar net zoals Placebo in Vlaanderen géén airplay kreeg en dus buiten Wallonië onbekend bleven. Datzelfde jaar hield Placebo er ook mee op.
Moulin begon zich meer toe te leggen op electronische muziek en samen met Dan Lacksman en Michel Moers kwamen ze met Telex als eersten in België met elektropop voor de dag. De rest van de carriere van Marc Moulin is gekend. Een grote meneer !
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Bericht door John Winston Lennon »

RIP Marc.


:(
Dakota via Liverpool
Plaats reactie