vraagje : The Gallery (Belpop?)

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:pas maar op of ik vraag het op de Stardustquiz :wink:


(btw: bedankt Vince, voor al het opzoekwerk! Ge zijt nen toffen! :lol: )
gewoon doen !!!
:twisted:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:"Vis in de leie" niet vergeten.

Toevallig vandaag ontdekt dat dit een cover is van Boney M
nl "I see a boat on the river"
haa, vorig jaar gevraagd op de Kikkermuziekquiz ... was ook een mooi moment voor mij, toen ik dat ontdekte een jaar of twee geleden ...

Niet-Kortrijkzanen kunnen zich niet inbeelden welke cultstatus de helaas veel te vroeg overleden Johny Turbo hier heeft ... van zijn soort was er echt maar één : hij kwam toe in een café met zijn cassetje en micro en voor tien pinten zong hij heel de avond zijn fantastische liedjes ... geweldige kerel !!
Inderdaad DE volksfiguur van Kortrijk.
Heb hem ook 2 keer zien optreden, telkens dikke ambiance.

Naar het schijnt schreef hij zijn teksten aan de toog van de menige café's die hij bezocht
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

ik heb er ooit voor een prikje een verzamel cd van gekocht.
met alle klassiekers erop
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef:"Vis in de leie" niet vergeten.

Toevallig vandaag ontdekt dat dit een cover is van Boney M
nl "I see a boat on the river"
haa, vorig jaar gevraagd op de Kikkermuziekquiz ... was ook een mooi moment voor mij, toen ik dat ontdekte een jaar of twee geleden ...

Niet-Kortrijkzanen kunnen zich niet inbeelden welke cultstatus de helaas veel te vroeg overleden Johny Turbo hier heeft, die 25 EURO is echt geen weggegooid geld, dat singeltje behoudt altijd minstens die waarde : veel zullen er wel niet van geperst zijn ...
Zoals Johny was er echt maar één : hij kwam toe in een café met zijn cassetje en micro en voor tien pinten zong hij heel de avond zijn fantastische liedjes ... geweldige kerel !!
Zoals "Keizer" Kamiel zijn er in Aalst ook geen twee... (intussen 73 jaar and "kicking", en nog een sociaal zéér geëngageerd figuur! - vooral in de weer voor de plaatselijke derde wereld hier).

Ik heb de voorbije dagen ook wat klassieke regionale "karnaval"hits horen passeren die voor een hele generatie hier "basiskennis" zijn, zelfs "klassiekers" uit de jaren zeventig.
Maar niks voor een muziekquiz voor mensen van buiten de regio, vrees ik.

Heel wat recentere karnavalhits (elke van de ca. 70 karnavalgroepen heeft er tegenwoordig een per jaar) komen wel in aanmerking voor een reeks "rare covers"... Leuk om tijdens de "stoet" te proberen te herkennen. Maar wie zit daar nog op een muziekquiz op te wachten?

:?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Heel wat recentere karnavalhits (elke van de ca. 70 karnavalgroepen heeft er tegenwoordig een per jaar) komen wel in aanmerking voor een reeks "rare covers"... Leuk om tijdens de "stoet" te proberen te herkennen. Maar wie zit daar nog op een muziekquiz op te wachten?

:?
NIET aan Peegee vertellen :roll: :wink:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Tonyvdb schreef:Niet-Kortrijkzanen kunnen zich niet inbeelden welke cultstatus de helaas veel te vroeg overleden Johny Turbo hier heeft,
Toen ik een kleine 10jaar geleden een jaartje in Kortrijk ging studeren, kende ik Johny Turbo zoals ik pakweg Lucy Loes kende. In Kortrijk heb ik hem beter leren kennen, ook aan het werk gezien (ik herinner mij zo zijn cover van 'het hof van kommmerke' :) ) en inderdaad moeten constateren dat hij meer was dan een curiosum.

Ik denk dat hij amper een jaar later of zo heen gegaan is. Blij hem gekend te hebben.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Chris M schreef:ik heb er ooit voor een prikje een verzamel cd van gekocht.
met alle klassiekers erop
voor de rest mogen jullie toch alles eten en drinken :?: :wink:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Tonyvdb schreef: Zoals Johny was er echt maar één : hij kwam toe in een café met zijn cassetje en micro en voor tien pinten zong hij heel de avond zijn fantastische liedjes ... geweldige kerel !!
En als ik dat doe wordt ik buitengekeild... 't Is niet eerlijk in 't leven... :?
Plaats reactie