vraagje : The Gallery (Belpop?)

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

vraagje : The Gallery (Belpop?)

Bericht door Tonyvdb »

heb hier een PROMOsingle in digipack van een groep genaamd 'The Gallery' met één nummer met als titel 'The Loneliness Tide', afkomstig van een CD 'Mariana's Trench'.
Het is van 1994, produced by Iben Larssen en Stephan Kraemer ...

Het zit in een groot lot singles die ik ooit eens kocht... waarom ik er belang aan hecht is omdat het uitgebracht is op het 'Bang!'-label ... (oa dEUS)

Iemand die er meer over weet?
Op Google vind ik niet echt iets : het is niet echt belangrijk of zo, maar ben gewoon benieuwd...

(efkes naar geluisterd : het klinkt echter nergens naar : een soort hairmetal met een valse zanger(es?))
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: vraagje : The Gallery (Belpop?)

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:heb hier een PROMOsingle in digipack van een groep genaamd 'The Gallery' met één nummer met als titel 'The Loneliness Tide', afkomstig van een CD 'Mariana's Trench'.
Het is van 1994, produced by Iben Larssen en Stephan Kraemer ...

Het zit in een groot lot singles die ik ooit eens kocht... waarom ik er belang aan hecht is omdat het uitgebracht is op het 'Bang!'-label ... (oa dEUS)

Iemand die er meer over weet?
Op Google vind ik niet echt iets : het is niet echt belangrijk of zo, maar ben gewoon benieuwd...

(efkes naar geluisterd : het klinkt echter nergens naar : een soort hairmetal met een valse zanger(es?))
volgens mijn bronnen zou dat waarschijnlijk Belgisch zijn: vind enkel het nummer 'Jerry' terug uit 92

Stephan Kraemer was o.a. producer van Snowy Red
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

De genaamden Iben Larssen én Stephan Kraemer heb ik kunnen linken met deze Belpop/New Beat-classic :

http://www.discogs.com/release/110714

Voor mij al reden genoeg om het toe te voegen aan mijn Belpop-CDsingle/maxiCD-collectie ... :D
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: vraagje : The Gallery (Belpop?)

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:heb hier een PROMOsingle in digipack van een groep genaamd 'The Gallery' met één nummer met als titel 'The Loneliness Tide', afkomstig van een CD 'Mariana's Trench'.
Het is van 1994, produced by Iben Larssen en Stephan Kraemer ...

Het zit in een groot lot singles die ik ooit eens kocht... waarom ik er belang aan hecht is omdat het uitgebracht is op het 'Bang!'-label ... (oa dEUS)

Iemand die er meer over weet?
Op Google vind ik niet echt iets : het is niet echt belangrijk of zo, maar ben gewoon benieuwd...

(efkes naar geluisterd : het klinkt echter nergens naar : een soort hairmetal met een valse zanger(es?))
volgens mijn bronnen zou dat waarschijnlijk Belgisch zijn: vind enkel het nummer 'Jerry' terug uit 92

Stephan Kraemer was o.a. producer van Snowy Red
http://www.muziekarchief.be/albumdetails.php?ID=50116
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

dank, Bart en Kas ...

Niets wereldschokkends, maar ben toch blij dat ik twee aanknopingspunten heb voor deze CDsingle (Bang en Snowy Red)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Het enige dat ik weet is dat stephan Kraemer zowat de vaste producer/sound engineer is van Wim Mertens.

http://www.stephankraemer.com/
Op zijn website staat een lijst met artiesten waar hij mee samengewerkt heeft. Indrukwekkend lijstje belgische artiesten (naast crap als Willy Sommers, Bart Kaell, Margriet Hermans) ook Snowy Red, K's Choice, Jo Lemaire, Noordkaap, Arbeid Adelt, Axelle Red .......
En ja ook The Gallery staat er tussen

Misschien eens vragen aan uw vriend FvdL want die heeft er ook al mee samengewerkt
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Heb vorige week trouwens één van de hoogst genoteerde items op mijn 'wanted list' kunnen kopen op eBay, weliswaar geen CDsingle, maar wel de uiterste zeldzame vinylsingle 'Wie? 't Is Sinterklaas!' van de meest Kortrijkse zanger aller tijden : Johny Turbo
Heb er wel 25 Euro mogen voor neertellen, want er waren nog gegadigden :x

Afbeelding
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:Heb vorige week trouwens één van de hoogst genoteerde items op mijn 'wanted list' kunnen kopen op eBay, weliswaar geen CDsingle, maar wel de uiterste zeldzame vinylsingle 'Wie? 't Is Sinterklaas!' van de meest Kortrijkse zanger aller tijden : Johny Turbo
Heb er wel 25 Euro mogen voor neertellen, want er waren nog gegadigden :x

Afbeelding
Proficiat! Money well spent. :laughing:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Nog iets gevonden

ZWISCHENFALL

After a year spent in Germany building a little 4-track studio in the cellar of a friend's house, i return to Belgium in 1981 and form my first "serious" band. In full new-wave attire and sound we needed a name to go with the look - so we chose Zwischenfall which is german for 'incident'. About 3 month after we fiddled aound with our all-analogue synths and drum-machines, the keyboard-player of belgian electro-pioneers Front242 heard our 1st demo and decided to release an EP on their freshly formed Mask label. This Ep called "Heute" released in 1983 was followed by a 12" called "Sandy Eyes" on the prestigious Crépuscule label and was also released in Italy. A few songs appeared on various compilations, the best-known "Flucht" was even remixed by a few well-known people like Luc Van Acker of RevoltingCocks fame or the team behind dance-act Snap.
Zwischenfall was really a studio-project and consequently did few live-shows. Some shows in Germany left a certain trace though - there is now a club in the town of Bochum called Zwischenfall and the first vinyl "Heute" became a genuine collector's item traded at more than 30 EUR in some cases. That's what decided me to re-release all the old material grouped together and remastered on CD when a german label approached me for yet another compilation.

Not quite an influential band, we did use some ground-breaking stuff and techniques in our time like 3 different synths to generate drum-noises or one of the first samplers (an Emulator 1 with 1,2 sec of sampling) but we were never Kraftwerk or anything like that. I did develop a certain joy in knob-twiddling...hell: i made a job out it ! In 1986 it was time to get back to rock'n roll though and trade the synths and trendy haircuts and trousers for a pair of amps and real drums and so my second band The Gallery was born...
Here are a few memorabilia on Zwischenfall that i picked up

‹-- Stephan and Michael in 1984
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

bart depauw schreef:
Tonyvdb schreef:Heb vorige week trouwens één van de hoogst genoteerde items op mijn 'wanted list' kunnen kopen op eBay, weliswaar geen CDsingle, maar wel de uiterste zeldzame vinylsingle 'Wie? 't Is Sinterklaas!' van de meest Kortrijkse zanger aller tijden : Johny Turbo
Heb er wel 25 Euro mogen voor neertellen, want er waren nog gegadigden :x

Afbeelding
Proficiat! Money well spent. :laughing:
Ik ga hier maar niet posten hoeveel mijn maximum bod was :? ... ik MOEST dat ding hebben (heb al 'Slekke' en 'Beroepsslaapkamerdeure' en mis er nog een paar, oa 'Moandag ...')
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

pas maar op of ik vraag het op de Stardustquiz :wink:


(btw: bedankt Vince, voor al het opzoekwerk! Ge zijt nen toffen! :lol: )
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef: Proficiat! Money well spent. :laughing:
Ik ga hier maar niet posten hoeveel mijn maximum bod was :? ... ik MOEST dat ding hebben (heb al 'Slekke' en 'Beroepsslaapkamerdeure' en mis er nog een paar, oa 'Moandag ...')[/quote]
Leest uw vrouw mee, misschien? :grin:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

"Vis in de leie" niet vergeten.

Toevallig vandaag ontdekt dat dit een cover is van Boney M
nl "I see a boat on the river"
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:pas maar op of ik vraag het op de Stardustquiz :wink:


(btw: bedankt Vince, voor al het opzoekwerk! Ge zijt nen toffen! :lol: )
gewoon doen !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:"Vis in de leie" niet vergeten.

Toevallig vandaag ontdekt dat dit een cover is van Boney M
nl "I see a boat on the river"
haa, vorig jaar gevraagd op de Kikkermuziekquiz ... was ook een mooi moment voor mij, toen ik dat ontdekte een jaar of twee geleden ...

Niet-Kortrijkzanen kunnen zich niet inbeelden welke cultstatus de helaas veel te vroeg overleden Johny Turbo hier heeft, die 25 EURO is echt geen weggegooid geld, dat singeltje behoudt altijd minstens die waarde : veel zullen er wel niet van geperst zijn ...
Zoals Johny was er echt maar één : hij kwam toe in een café met zijn cassetje en micro en voor tien pinten zong hij heel de avond zijn fantastische liedjes ... geweldige kerel !!
Plaats reactie