Fuif voor 50-jarige.

Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Rock Monsieur »

Binnenkort wordt mijn schoonbroer 50 jaar en hij heeft gevraagd of ik de muziek wil verzorgen op de fuif die hij samen met 2 leeftijdsgenoten geeft.

Welke nummers uit hun jeugd mogen er volgens jullie niet ontbreken op deze avond en met welke nummers krijg ik volgens jullie gegarandeerd volk op de dansvloer?

Kies zelf maar hoe ruim jullie willen gaan.
Waar zitten de 50-jarigen en de would-be DJ's onder de muziekquizzers?
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Chris M »

hier oa :music-rockout:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door peegee »

en hier ook sinds een goeie 2 weken ! :music-rockout:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Rock Monsieur »

Awel Chris en Peegee ... Waar blijven jullie suggesties?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door peegee »

Ik ging bijna een lijstje opstellen, maar dat is té persoonlijk..

Het hangt gewoon helemaal af van welk publiek er komt; zijn er veel alternatievelingen, dan draai je vooral zaken als Simple Minds (I travel) , Joy Division, Front 242, Clash (Hitsville UK, should I stay, ...) etc etc; komen er eerder hitgevoeligen, dan pakt ge eerder de dansbare songs uit de 80's, of recenter, maar vergeet ook niet, dat al deze mensen komen om zich te amuseren, en dat de muziek er meestal niet toe doet, zolang ge maar "toffe" en "dansbare" muziek draait; er zijn altijd een pak nummers waarmee je het publiek op de vloer kunt lokken; uit mijn verre geheugen (lees: dj-tijd) haal ik er eentje: "could you be loved" van BMW..... En als je naar een climax aan het werken bent, kan "don't let me be misunderstood" van Santa Esmeralda veel goed doen....
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Maledictus I »

In het begin van de avond "Een wonderkind van 50" van Boudewijn de Groot en "50 jaar" van Vrienten en Brood (toepasselijke versie van 32 jaar).
Om het volk op de dansvloer te krijgen: als ze nu 50 zijn, zijn ze opgegroeid in volle discoperiode dus dat is gemakkelijk, er is genoeg 70s disco en funk die iedereen kent: Play that funky music, That's the way I like it, Sex machine, Kung fu fighting, Blame it on the boogie, Think, Le freak, Relight my fire, Born to be alive, ...
Op dergelijke gelegenheid zou ik proberen om de verzoekjes die ze komen aanvragen zoveel mogelijk te draaien, dat zorgt ook voor tevredenheid, dus zoveel mogelijk muziek meenemen, ook zaken die je op het eerste zicht niet denkt nodig te hebben.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door One good reason »

Maledictus I schreef:Play that funky music, That's the way I like it, Sex machine, Kung fu fighting, Blame it on the boogie, Think, Le freak, Relight my fire, Born to be alive, ...
:banana-dance: :dance: :lol:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Chris M »

Maledictus I schreef:In het begin van de avond "Een wonderkind van 50" van Boudewijn de Groot en "50 jaar" van Vrienten en Brood (toepasselijke versie van 32 jaar).
Om het volk op de dansvloer te krijgen: als ze nu 50 zijn, zijn ze opgegroeid in volle discoperiode dus dat is gemakkelijk, er is genoeg 70s disco en funk die iedereen kent: Play that funky music, That's the way I like it, Sex machine, Kung fu fighting, Blame it on the boogie, Think, Le freak, Relight my fire, Born to be alive, ...
Op dergelijke gelegenheid zou ik proberen om de verzoekjes die ze komen aanvragen zoveel mogelijk te draaien, dat zorgt ook voor tevredenheid, dus zoveel mogelijk muziek meenemen, ook zaken die je op het eerste zicht niet denkt nodig te hebben.
mja, mijn eerste zelf gekochte LP was een verzamelaar van Status Quo,
van een vriend kreeg ik de toen bestaande LP's van Led Zeppelin en Rory Gallagher op cassette,
toen ik 15 was brak punk door,

dus voor mij is 'Volle discoperiode' iets wat op de radio te horen was,
maar niet op de mijne,
ik luisterde (vanaf mijn 13de) meestal naar Radio Caroline.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Lars »

Maledictus I schreef:Om het volk op de dansvloer te krijgen: als ze nu 50 zijn, zijn ze opgegroeid in volle discoperiode dus dat is gemakkelijk, er is genoeg 70s disco en funk die iedereen kent: Play that funky music, That's the way I like it, Sex machine, Kung fu fighting, Blame it on the boogie, Think, Le freak, Relight my fire, Born to be alive, ...
Ja, maar evengoed met dansbare rock als "Black Betty" van Ram Jam of "I want you to want me" van Cheap Trick, of met "Message in a bottle" van the Police of "Late in the evening" van Paul Simon of "Dreadlock holiday" van 10cc. Bij onze swingende zwarte medemensen zijn Bob Marley, Stevie Wonder en Earth, Wind and Fire onweerstaanbaar. De bleekscheten van Steely Dan komen soms ook heel dansbaar uit de hoek ( bvb. "Peg" ) en sommigen in het gezelschap zullen ook Abba zeer waarderen ("Dancing queen", "Does your mother know", ...) . Maar als het iets hardere rockers zijn mag het dan misschien weer AC/DC of Rainbow of "Paranoid" van Black Sabbath zijn; het hangt natuurlijk ook af van het publiek. Destijds konden zelfs nummers met complexere ritmes en/of trage stukken als "School" van Supertramp of "Money" van Pink Floyd de liefhebbers aan het dansen krijgen, herinner ik me als 47-jarige.

Ik wil maar zeggen: er was gelukkig nog zoveel andere muziek dan disco en new wave! Zeker ook op de dansvloer!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door One good reason »

Ik zou me vooral concentreren op de muziek van HUN jeugdjaren. Ze zijn blijkbaar uit 1961 dus zijn ze beginnen uitgaan eind jaren 70, begin jaren 80.
Amai, de gelukzakken zaten net in de disco glorieperiode :lol:
Hier zijn enkele nummers waar je het meeste volk gegarandeerd de vloer op zal krijgen:
Billy Paul - Only the strong survive
Barry White - You're the first, the last, my everything
Kiss - I was made for loving you
Meatloaf - Paradise by the dashboard light
Billy Ocean - Love really hurts without you
Patrick Cowley & Sylvester - Do you wanna funk
Wild Cherry - Play that funky music
Chic - Le freak
Olivia Newton John & John Travolta - You're the one that I want
Umberto Tozzi - Gloria
Marianne Rosenberg - Ich bin wie du
John Paul Young - Love is in the air (Perfect te mixen met zijn andere hit "Standing in the rain" :mrgreen: )
Nick Straker Band - Walk in the park
Village People - Y.M.C.A. (met de verplichte handgebaren :doh: )
Lime - Your love

Let op: De vrouwen zullen als eerste aanleiding geven om de vloer op te komen. Meestal volgen de mannen dan gehoorzaam en zullen dan kalm, koel en ongeinteresseerd meedansen. Maar de drank en het verhoogde testosteron-gehalte zal hen vlug veranderen.
Merk je dit op, switch dan naar de meer "mannelijke" deuntjes, zoals;

Human League - Being boiled
Depeche Mode - Just can't get enough (draai dan aub de veeeeel betere live versie :music-rockout: )
The Cure - A forest
Robert Palmer - Addicted to love of Bad case of loving you
ZZ Top - Sharp dressed man (opgelet! mannen in kostuum zullen hier de show proberen te stelen :mrgreen: )
New Order - Blue monday
Flash & The Pan - Early morning wake up call (12 inch)
Bryan Adams - Summer of '69
Survivor - Eye of the tiger
Prince - Let's go crazy
Machiavel - Fly
Scooter - You
Rolling Stones - Start me up
Dan komt de fase dat iedereen zowat aangeschoten en zot begint te doen. Merk je dat, draai dan best volgend onnozeligheden;
De Deurzakkers - Het feest kan beginnen
André Van Duin - Er staat een paard in de gang
Hydra - Als het gras 2 kontjes hoog is
Mannenkoor Karrespoor - Mooi man
Imca Marina - Bella Italia
De Electronica's - De vogeltjesdans
Nico Haak - Foxie Foxtrot
Corry - Ik krijg een heel apart gevoel vanbinnen
De Havenzangers - 's Nachts na tweeën
André Hazes - Een beetje verliefd (opgepast! hier beginnen de echte zatlappen mee te zingen en André te imiteren :doh: )
Als je merkt dat er toch meer mannen of vrouwen op de vloer staan kan je overschakelen op het koppeldansen of die onnozele country-achtige songs. Je weet wel, die nummers waarbij iedereen per twee gehurkt onder de armen van de andere dansende koppels moeten kruipen. Dit fenomeen zie je dikwijls bij huwelijksfeestjes. Hier volgende tips dus en begin met;
The Lucky Band - The Lucky's dance (pas op: tot seconde 59 van het nummer en dan overschakelen/mixen met Gallo Square dance dat eveneens van The Lucky Band is)
Malcolm McLaren - Buffalo gals
en als afsluiter van dit "Cowboy"-evenement
John Denver - Country Roads
Voila, hopelijk heeft dit een beetje geholpen. Ik wens je in ieder geval succes met het draaien :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Rock Monsieur »

One good reason schreef:Ik zou me vooral concentreren op de muziek van HUN jeugdjaren. Ze zijn blijkbaar uit 1961 dus zijn ze beginnen uitgaan eind jaren 70, begin jaren 80.
Amai, de gelukzakken zaten net in de disco glorieperiode :lol:
Hier zijn enkele nummers waar je het meeste volk gegarandeerd de vloer op zal krijgen:
Billy Paul - Only the strong survive
Barry White - You're the first, the last, my everything
Kiss - I was made for loving you
Meatloaf - Paradise by the dashboard light
Billy Ocean - Love really hurts without you
Patrick Cowley & Sylvester - Do you wanna funk
Wild Cherry - Play that funky music
Chic - Le freak
Olivia Newton John & John Travolta - You're the one that I want
Umberto Tozzi - Gloria
Marianne Rosenberg - Ich bin wie du
John Paul Young - Love is in the air (Perfect te mixen met zijn andere hit "Standing in the rain" :mrgreen: )
Nick Straker Band - Walk in the park
Village People - Y.M.C.A. (met de verplichte handgebaren :doh: )
Lime - Your love

Let op: De vrouwen zullen als eerste aanleiding geven om de vloer op te komen. Meestal volgen de mannen dan gehoorzaam en zullen dan kalm, koel en ongeinteresseerd meedansen. Maar de drank en het verhoogde testosteron-gehalte zal hen vlug veranderen.
Merk je dit op, switch dan naar de meer "mannelijke" deuntjes, zoals;

Human League - Being boiled
Depeche Mode - Just can't get enough (draai dan aub de veeeeel betere live versie :music-rockout: )
The Cure - A forest
Robert Palmer - Addicted to love of Bad case of loving you
ZZ Top - Sharp dressed man (opgelet! mannen in kostuum zullen hier de show proberen te stelen :mrgreen: )
New Order - Blue monday
Flash & The Pan - Early morning wake up call (12 inch)
Bryan Adams - Summer of '69
Survivor - Eye of the tiger
Prince - Let's go crazy
Machiavel - Fly
Scooter - You
Rolling Stones - Start me up
Dan komt de fase dat iedereen zowat aangeschoten en zot begint te doen. Merk je dat, draai dan best volgend onnozeligheden;
De Deurzakkers - Het feest kan beginnen
André Van Duin - Er staat een paard in de gang
Hydra - Als het gras 2 kontjes hoog is
Mannenkoor Karrespoor - Mooi man
Imca Marina - Bella Italia
De Electronica's - De vogeltjesdans
Nico Haak - Foxie Foxtrot
Corry - Ik krijg een heel apart gevoel vanbinnen
De Havenzangers - 's Nachts na tweeën
André Hazes - Een beetje verliefd (opgepast! hier beginnen de echte zatlappen mee te zingen en André te imiteren :doh: )
Als je merkt dat er toch meer mannen of vrouwen op de vloer staan kan je overschakelen op het koppeldansen of die onnozele country-achtige songs. Je weet wel, die nummers waarbij iedereen per twee gehurkt onder de armen van de andere dansende koppels moeten kruipen. Dit fenomeen zie je dikwijls bij huwelijksfeestjes. Hier volgende tips dus en begin met;
The Lucky Band - The Lucky's dance (pas op: tot seconde 59 van het nummer en dan overschakelen/mixen met Gallo Square dance dat eveneens van The Lucky Band is)
Malcolm McLaren - Buffalo gals
en als afsluiter van dit "Cowboy"-evenement
John Denver - Country Roads
Voila, hopelijk heeft dit een beetje geholpen. Ik wens je in ieder geval succes met het draaien :handgestures-thumbupright:
Roberto ... jij had een bij-jobke moeten zoeken als DJ op trouwfeesten :lol:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Rock Monsieur »

Aan alle andere posters ... bedankt voor de tips ... meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door One good reason »

Rock Monsieur schreef:Roberto ... jij had een bij-jobke moeten zoeken als DJ op trouwfeesten :lol:
Zwijgt stil man! Ik heb jaren moeten draaien tijdens oudejaarsnachten, vandaar de gedetailleerde info. :lol:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door Chris M »

One good reason schreef:
Rock Monsieur schreef:Roberto ... jij had een bij-jobke moeten zoeken als DJ op trouwfeesten :lol:
Zwijgt stil man! Ik heb jaren moeten draaien tijdens oudejaarsnachten, vandaar de gedetailleerde info. :lol:[/quo

ik die dacht dat ik hier de enige was met zo'n achtergrond,
welcome to the club Roberto :clap:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Fuif voor 50-jarige.

Bericht door One good reason »

't Ergste is dan dat ik tot op heden nog steeds niet weet of het om mijn kwaliteiten was of om het feit dat ik niets aanrekende voor het draaien :mrgreen:
Maar ... er stond altijd volk op de vloer zenne! :banana-dance:
Plaats reactie