mp3-speler

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

mp3-speler

Bericht door SepPuKu »

Ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler. Wil enerzijds geen honderden euro's uitgeven maar bij bvb. de i-pod Classic is de hoge opslagcapaciteit wel verleidelijk. Ik zoek alleszins eentje met...

* capaciteit van minstens 4 GB
* degelijke batterij (vaak knelpunt)
* keuzemogelijkheid om tijdens afspelen niet enkel mp3-tag te tonen maar ook trackname (deze functie ontbreekt vreemd genoeg soms)
* goeie prijs/kwaliteit verhouding

... naast evidente zaken zoals goede geluidskwaliteit.

Als iemand tips zou hebben :music-listening: :handgestures-thumbupright:

of is een i-pod sowieso de investering waard, believers en non-believers: grijp jullie kans :D
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: mp3-speler

Bericht door Keiem »

Ik heb er ééntje van Creative en ben daar tevreden van. Kost toch een hap minder dan de Steve Jobs-producten.

Waar ik zowiezo zou op letten:
- FM-Radio aanwezig
- Gemakkelijke software om files up te loaden. Itunes vind ik bv erg omslachtig. Het beste systeem is een gewone drag&drop naar de schijf.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: mp3-speler

Bericht door SepPuKu »

Mogelijkheid tot drag&drop leek me een evidentie :shock:

FM-radio... ok maar zeker geen must voor mij. We bomen alleszins nog wel effe verder over diene Creative :handgestures-thumbupright:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: mp3-speler

Bericht door Jorgen VG »

SepPuKu schreef:Mogelijkheid tot drag&drop leek me een evidentie :shock:
Dan valt de I-pod al af... want die werkt enkel via I-tunes.

Voor het overige ben ik er zeer tevreden over; naar gebruiksvriendelijkheid toe is hij zeker aan te raden (op het drag/drop gedoe na dus).
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: mp3-speler

Bericht door Luk »

Ik ben fan van het merk Mpman. Heb een model 152 (1Gb) en een 162 (2Gb). Bestaat ook met 4Gb...
Ben tevreden over de batterij, scherm en de (wellicht bescheiden) functies.
Start waar je vorige keer gestopt bent (eerste modellen niet, altijd weer terug).
Handig model, past perfect in mijn armband mee om te lopen. Kostprijs FNAC: € 25 - 30.

Dat van bestandsnaam ook weergeven weet ik echter niet.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: mp3-speler

Bericht door Maledictus I »

Ik ben heel tevreden over mijn Sony-toestel. Uitstekende geluidskwaliteit (ook de meegeleverde oortjes zijn goed), de batterijen hebben tegenwoordig een levensduur van 50 uur, in opslagcapaciteit heb je de keuze tot 64 GB. Bij de mijne wordt de volledige bestandsnaam weergegeven.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/walkman
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: mp3-speler

Bericht door SepPuKu »

Maledictus I schreef:Ik ben heel tevreden over mijn Sony-toestel. Uitstekende geluidskwaliteit (ook de meegeleverde oortjes zijn goed), de batterijen hebben tegenwoordig een levensduur van 50 uur, in opslagcapaciteit heb je de keuze tot 64 GB. Bij de mijne wordt de volledige bestandsnaam weergegeven.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/walkman
Uit welke serie heb je er dan eentje (S, A, E?)

Sony blijkt gemiddeld iets duurder te zijn maar vind er wel bijna uitsluitend goeie recensies over :think:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: mp3-speler

Bericht door Maledictus I »

Uit de E-serie. De NWZ-E436F, hij staat bij 'oudere modellen'. Ik heb hem al drie jaar, ik denk dat hij 45 of 55 euro gekost heeft. Bij de A- en S-serie betaal je meer voor de videokwaliteit.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: mp3-speler

Bericht door Rock Monsieur »

Ik heb mijn Ipod Classic (160 gb) ondertussen al zo'n jaar of 4. Toen nog gekocht voor meer dan 300 €. Ik denk dat die nu nog amper 230 € kost.
Elk jaar komen er zo'n 200-300 mp3's bij op mijn Ipod. Die is ondertussen nog altijd maar voor de helft gevuld (vooral wegens tijdsgebrek van mij ;-)

Itunes is idd. een beetje omslachtig om muziek over te zetten, maar anderzijds is het dan ook wel weer een volledig programma om MP3-tags aan te vullen, CD-hoesjes op te zoeken en toe te voegen en natuurlijk ... om afspeellijsten te maken.

Volgens mij bestaan er ondertussen ook andere (minder legale?) manieren om een Ipod te vullen.

Conclusie: redelijke investering, maar zijn geld MEER dan waard.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: mp3-speler

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef:Ik heb mijn Ipod Classic (160 gb) ondertussen al zo'n jaar of 4. Toen nog gekocht voor meer dan 300 €. Ik denk dat die nu nog amper 230 € kost.
Elk jaar komen er zo'n 200-300 mp3's bij op mijn Ipod. Die is ondertussen nog altijd maar voor de helft gevuld (vooral wegens tijdsgebrek van mij ;-)

Itunes is idd. een beetje omslachtig om muziek over te zetten, maar anderzijds is het dan ook wel weer een volledig programma om MP3-tags aan te vullen, CD-hoesjes op te zoeken en toe te voegen en natuurlijk ... om afspeellijsten te maken.

Volgens mij bestaan er ondertussen ook andere (minder legale?) manieren om een Ipod te vullen.

Conclusie: redelijke investering, maar zijn geld MEER dan waard.
Hier hetzelfde verhaal, ook tevreden over mijn Ipod classic.
Enorme opslagruimte, CD hoes, trackname, ...

i tunes is inderdaad niet supergebruiksvriendelijk .
Heb ook een mini (panasonic) mp3 speler met radiofunctie , handig voor te sporten en nu ook voor de dochter :P :roll:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: mp3-speler

Bericht door SepPuKu »

De keuze is gemaakt en na de vele tips (waarvoor dank) is het maar logisch dat ik deze met jullie deel :music-listening:

Het is een Sony geworden, meerbepaald het type NWZ-E454 (8GB).

Heb voorlopig enkel de muzikale functies kunnen testen (de rest interesseert me voorlopig minder) en totnogtoe niets dan lof. De geluidskwaliteit is top (je hebt bovendien veel mogelijkheden om je geluid te manipuleren d.m.v. allerlei enhancements met 'veelzeggende' namen als VPT, DSEE, clear stereo, verder de klassieke - evt. presets van de - equilizer en een normalizer om luidere en stillere tracks op elkaar af te stemmen). Als je de speler opzet is het alsof hij nooit heeft afgestaan (het beeld verschijnt direct, alsof een screensaver opstond). Het menu is vrij intuïtief en heb je na een kwartiertje uitproberen nagenoeg helemaal onder de knie. Voor de liefhebbers is er ook een FM-radio.

De prijs - 88 EUR in Mediamarkt - is ook zeer concurrentieel (goedkoper ging steevast gepaard met een mindere bespreking op allerlei rating-websites, o.a. http://www.kieskeurig.be/ en http://www.vergelijk.be/). De batterij lijkt een eindeloze levensduur te hebben (reviews bevestigen dat het om zowat 50 uren luisterplezier zou gaan vooraleer je nog eens moet opladen maar daar kom ik voorlopig niet aan 8-) ).

Om toch iets negatiefs te zeggen: het enige wat voorlopig lijkt te ontbreken is de mogelijkheid om nummers te verwijderen terwijl de speler losgekoppeld is van de pc (vind dat eigenlijk handiger om onmiddellijk te doen terwijl je aan het luisteren bent).

Een definitief oordeel zal ik later vormen maar voorlopig ben ik zeer positief over de omschakeling :music-rockout:
Plaats reactie