R.I.P.

Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: R.I.P.

Bericht door berwt »

Tonyvdb schreef:The Sunsets gesplit :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... Thesunsets
Tony weet tenminste uit te pakken met RIP-nieuws van relevante artiesten! :app: :twisted:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: R.I.P.

Bericht door Keiem »

niet zo bekend: Trish Keenan, zangeres van de Britse band BROADCAST
http://pitchfork.com/news/41229-artists ... sh-keenan/

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Country-icoon Charlie Louvin overleden

Met Charlie Louvin is een van de laatste van de iconen uit het gouden tijdperk van de country overleden. Samen met zijn broer Ira begon Charlie in de jaren veertig gospelmuziek te maken. In de jaren vijftig maakten de broers de overstap naar de seculiere muziek en traden ze geregeld op in het mythische radioprogramma Grand Ole Opry in Nashville. Vanaf 1955 werden ze officieel lid van het country-instituut. Met hun close harmony country scoorden ze niet alleen een heleboel countryhits, hun invloed op latere artiesten als Emmylou Harris, Gram Parsons of The Byrds valt niet onderschatten. In 1963 splitten de broers, twee jaar later komt Ira om bij een auto-ongeval. Charlie Louvin bleef muziek maken en optreden. In 2001 werden The Louvin Brothers opgenomen in de Country Hall Of Fame en in 2007 en 2008 bracht Louvin een aantal platen uit op Tompkins Square label, waaronder een gospel-cd met samenwerkingen met o.a. George Jonesw, Jeff Tweedy van Wilco, Alex McManus van Bright Eyes en Elvis Costello. Op 26 januari 2011 overleed Charlie Louvin aan complicaties ten gevolge van pancreaskanker. Hij werd 83 jaar oud.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: R.I.P.

Bericht door Lars »

Enkele (met alle respect) eerder obscure overlijdens van de laatste tijd:

John Thomas "Tommy" Crain, gitarist in de Charlie Daniels Band

Margaret Whiting "a longtime singer of jazz, pop and country standards perhaps best known for her duet, "Baby, It's Cold Outside" with Johnny Mercer"

Phil Kennemore, bassist van de hardrockers Y&T



Natuurlijk heel wat minder obscuur, en jullie zullen het al wel weten:

Ook filmcomponist John Barry heeft ons verlaten.
"You only live twice" : once in the flesh and once in your music
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: R.I.P.

Bericht door Keiem »

RIP the White Stripes (1997-2011)

:(
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: R.I.P.

Bericht door Lars »

Hebben dit ondermaanse ook verlaten:

- Gladys Horton van the Marvelettes

- avant-garde-componist Milton Babbitt

Ik weet wel wie ik verkies:

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Keiem schreef:RIP the White Stripes (1997-2011)

:(
Daar hebben ze gisteravond wel 2 uur over zitten zeiken op Stu Bru...
Met heel wat juweelstjes in de zovele zijprojecten van Jack White verliezen we er echt niet zoveel mee, hoor ! Jack is still alive :banana-rock:

Wat hoorde ik vandaag? Maar het moet al een tijdje zo zijn!?: Arcade Fire R.I.P. !?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: R.I.P.

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Wat hoorde ik vandaag? Maar het moet al een tijdje zo zijn!?: Arcade Fire R.I.P. !?
Ik kan er geen twee aan op twee dagen hoor. Afbeelding
Maar ik vind hier voorlopig niets van terug op Pitchfork of andere sites, dus gelieve me niet zo te laten schrikken aub 8-)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: R.I.P.

Bericht door Rubby »

peegee schreef: Wat hoorde ik vandaag? Maar het moet al een tijdje zo zijn!?: Arcade Fire R.I.P. !?
Gehoord in uw wachtzaal zekers :roll: :liar:
Vanwaar kom je met dit bericht :?:
:think:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

eergister op de baan, met stubru op de autoradio...

Maar ik geef toe, ik begin al wat doof te worden.. Dus ik kan het ook gewoon verkeerd verstaan hebben :oops:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: R.I.P.

Bericht door Chris M »

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: R.I.P.

Bericht door Rubby »

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Gisteren op het einde van de popquiz in Heerlen / Nederland, rond 18u kregen we van een 2-tal twitteraars dit te horen; doch een ander bericht gaf aan dat het om een hoax gaat.....
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: R.I.P.

Bericht door aLEEce in chains »

Bassist van Alice In Chains is overleden

De Amerikaanse muzikant Mike Starr is op 44-jarige leeftijd overleden. Het levenloze lichaam van de bassist van Alice In Chains werd aangetroffen in een woning in Salt Lake City. Een autopsie moet de doodsoorzaak aanwijzen.

Mike Starr stond eind de jaren 80 samen met gitarist Jerry Cantrell en zanger Layne Staley aan de wieg van de grungeband Alice In Chains. De band scoorde begin de jaren 90 zijn grootste successen met singles als "We die young" en "Would?". Alice In Chains overbrugde in die tijd de kloof tussen metal en grunge.

Na de release van "Dirt" in 1993 stapte Starr uit de band. Officieel werd er een einde gemaakt aan de samenwerking tussen Starr en de band omdat Starr het touren beu was. Later zou Starr melden dat hij op de keien werd gezet omdat hij onhandelbaar was door zijn drugsverslaving

Mike Starr kampte net als zanger Layne Staley (1967-2002) jarenlang met een drugsverslaving. Staley overleed in 2002 aan de gevolgen van zijn jarenlange druggebruik. Na de dood van Staley ging de groep onder impuls van gitarist Jerry Cantrell door met zanger William DuVall (foto 2009: Mike Inez, Sean Kenney, Jerry Cantrell, William DuVall). Vorig jaar stond Alice In Chains nog op het podium van Rock Werchter.

De politie van Salt Lake City heeft geen details gegeven over de omstandigheden van het overlijden van Mike Starr. Een autopsie en toxicologische tests zullen worden uitgevoerd. Starr was vorig jaar een van deelnemers aan het realityprogramma "Celebrity rehab with Dr. Drew". Midden februari werd hij nog gearresteerd op verdenking van het bezit van verboden middelen in Salt Lake City. bron: deredactie.be

R.I.P.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: R.I.P.

Bericht door Lars »

Plaats reactie