R.I.P.

peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Ik denk dat ge het mis heb, ik kan me in veel talen goed weren, p.e.(en dat is Frans voor bvb.) of moet ik zeggen même in het Antwarps, St Job's, of is het Goors ???? ;) :lol: :lol:
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bassist van MC5 overleden

Bericht door erik »

Afgelopen vrijdag is MICHAEL DAVIS overleden. Hij was de bassist van de legendarische punkrockband MC5 die eind jaren zestig furore maakte en geschiedenis schreef met hun spraakmakende debuutalbum "Kick Out The Jams" (1969). In 1964 kwam Davis bij de band om Pat Burrows, de originele bassist, te vervangen. Hij speelde er tot 1972 en ook bij de reünies in 2004 en 2005 stond hij nog op de planken.
Verder speelde hij ook nog in Destroy All Monsters (samen met Ron Asheton van The Stooges), Blood Orange en The Lords of Altamont. Met die laatste band was hij in 2008 o.a. nog in Gent te zien.

Na een zwaar motorongeval in 2006 richtten Davis en zijn vrouw een non-profit organisatie op ter ondersteuning van muziekonderwijs op school. Davis was ook kunstschilder. Hij verliet de kunstacademie om bij MC5 te gaan spelen, maar later werkte hij nog aan artistieke projecten met onder meer grafisch designer Shepard Fairey. De 68-jarige muzikant overleed aan de gevolgen van een kortstondige leverziekte. Hij laat een vrouw en 4 kinderen na.

Zanger Rob Tyner stierf reeds in 1991 aan een hartaanval en drie jaar later stierf ook gitarist Fred Smith. De resterende groepsleden, Davis, Wayne Kramer en Dennis Thompson, kwamen terug samen in 2004 als MC5, met Handsome Dick Manitoba als nieuwe zanger.

Erik, webmaster & dj www.RockFMonline.be
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: R.I.P.

Bericht door berwt »

Ik heb MC5/DKT (letters staan voor (wijlen dus) Davis, Kramer, Thompson, de toen overlevende MC5-leden) nog gezien eind 2006 in Hof Ter Loo. Gezien ik zelf ook bas speel, heb ik me wel wat gefocust op hem, ik herinner me vooral hoe cool het was om te zien hoe zo'n oude vent daar stond te spelen gekleed als een 90's punk-teenager (gelijk foto hieronder, met hippe baggy trousers 8-) ) .

Ze speelden toen, meen ik me te herinneren, met een gitarist van Sisters Of Mercy en hadden een gastzanger en gastzangeres die elk een deel van de nummers voorzagen van zang. Die gastzanger weet ik niet meer wie het was, maar de zangeres des te meer. Het was Lisa Kekaula (van Bellrays, maar misschien nog eerder gekend van haar vocale inbreng op Easy van Groove Armada). Maar wat een fel wijf was me dat! En ongetwijfeld één van de beste zangeressen die ik al live mocht aanschouwen! Ik ben wat afgeweken van de RIP, maar ik moet altijd aan Lisa denken als ik aan dat optreden denk. :music-rockout:
Bijlagen
MC5-Michael-Davis.jpg
MC5-Michael-Davis.jpg (101.23 KiB) 4413 keer bekeken
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Billy Strange overleden

Bericht door erik »

De co-auteur van de Elvis Presley-hits 'Memories' en 'A Little Less Conversation' is niet meer. Songschrijver, acteur, arrangeur en sessiegitarist BILLY STRANGE is dinsdag 22 februari op 81-jarige leeftijd in zijn woonplaats Nashville, Tennessee overleden.

Billy Strange schreef samen met countryzanger Mac Davis 'A Little Less Conversation' en Elvis scoorde er een hit mee in 1968. Het werd in 2001 gebruikt in de speelfilm Ocean’s 11 en een jaar later zat een remixversie van Junkie XL onder een Nike-commercial. Billy Strange schreef ook muziek voor de Elvis Presley-films Live A Little, Love A Little en The Trouble With Girls. Samen met Kal Mann schreef Strange in het begin van zijn muzikale loopbaan al de wereldhit 'Limbo Rock' (1962) voor Chubby Checker.

Naast zijn werk voor de King stond Strange bekend voor zijn typische country & western-gitaarspel op platen van o.a. Frank en Nancy Sinatra, Nat King Cole, Sammy Davis Jr., The Everly Brothers, Dean Martin, Jan & Dean, Duane Eddy, The Ventures en Wanda Jackson. Zijn meest tot de verbeelding sprekende verwezenlijkingen zijn wellicht zijn bijdrages aan verschillende songs van The Beach Boys op het legendarische album "Pet Sounds" (1966). Als arrangeur werkte hij mee aan de hits 'These Boots Are Made For Walking' en 'Bang Bang' van Nancy Sinatra en aan het duet met haar vader Frank in 'Something Stupid'. Af en toe zong Strange ook. Zo vertolkte hij voor acteur Steve McQueen het nummer 'Baby The Rain Must Fall'.

Erik Merlevede
webmaster & dj
www.rockfmonline.be
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: R.I.P.

Bericht door Chris M »

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: R.I.P.

Bericht door gekookte espe »

RIP


Weet niet of het echt op zijn plaats is, maar kan deze versie van Daydream Believer eigenlijk best ook nog wel smaken :oops:


peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Ook Operazanger Lucio Dalla (schrijver van "Caruso") is overleden aan een hartaanval (net als Davy Jones); zijn concert in Brussel van 10 maart a.s. was al maandag uitverkocht ;-(
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: R.I.P.

Bericht door kasenco »

peegee schreef:Ook Operazanger Lucio Dalla (schrijver van "Caruso") is overleden aan een hartaanval (net als Davy Jones); zijn concert in Brussel van 10 maart a.s. was al maandag uitverkocht ;-(
gaat dat concert dan nog door? :angelic-cyan:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R.I.P.

Bericht door SpeedKing »

RIP Ronnie Montrose. Nooit live mogen zien, wel dit nummer door Chickenfoot live mogen horen... klonk fantastisch.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ronnie_Montrose

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Re: R.I.P.

Bericht door erik »

Zaterdag 3 maart 2012 is gitarist RONNIE MONTROSE gestorven in zijn huis in Milbrae in Californië. Na 5 jaar heeft hij het gevecht met prostaatkanker verloren. Hij is 64 jaar oud geworden en laat zijn vrouw en 2 kinderen na.

Ronnie Montrose begon zijn muzikale loopbaan in de begeleidingsband van Van Morrison. Op de akoestische gitaar mag hij de Ierse knorpot begeleiden op albums als "Tupelo Honey" (1971) en "St. Dominic's Preview" (1972). Op de elektrische gitaar is hij nadien te gast op albums van o.a. Boz Scaggs, Gary Wright, Tony Williams, Nicolette Larson, The Pointer Sisters, The Neville Brothers en Herbie Hancock. Zijn bekendste bijdrage is te horen op het album "They Only Come Out At Night" (1972) van The Edgar Winter Group. In Amerika werden er 2 singles uit die plaat erg populair : 'Free Ride' en het instrumentale 'Frankenstein'.

In 1973 formeert hij zijn eigen band Montrose. Met de latere Van Halen- en huidge Chickenfoot-zanger Sammy Hagar achter de microfoon nam de band twee klassieke hardrockplaten op, "Montrose " (1973) en "Paper Money" (1974). Na het vertrek van Hagar bracht Ronnie Montrose nog een groot aantal platen uit, onder de naam Montrose of Ronnie Montrose. Zijn talrijke soloplaten staan vaak vol met instrumentale hoogstandjes. Naast hardrock kon hij ook erg goed overweg met jazzrock, rhythm & blues en fusion. Eind jaren zeventig is hij ook enkele jaren de aanvoerder van AOR-band Gamma.

Op zondagmorgen 11 maart (9-12u) krijg je in Vanished Rock Treasures een terugblik op de muzikale hoogtepunten van Ronnie Montrose.

Erik Merlevede
webmaster & dj
www.rockfmonline.be
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: R.I.P.

Bericht door rino »

Jimmy Ellis, lead zanger van de Amerikaanse discogroep The Trammps, is op 74-jarige leeftijd overleden.
The Trammps scoorden in de jaren '70 hits met o.a. "Disco Inferno", "The Night The Lights Went Out", "Shout",...
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: R.I.P.

Bericht door Buddy59 »

rino schreef:Jimmy Ellis, lead zanger van de Amerikaanse discogroep The Trammps, is op 74-jarige leeftijd overleden.
The Trammps scoorden in de jaren '70 hits met o.a. "Disco Inferno", "The Night The Lights Went Out", "Shout",...
1 van de vele pareltjes van The Trammps.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

Michael Hossack, drummer van de Doobie Brothers, op 65-jarige leeftijd aan kanker gestorven.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... eden.dhtml
Plaats reactie