Zanger Sparklehorse stapt uit het leven

Plaats reactie
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Zanger Sparklehorse stapt uit het leven

Bericht door Rubby »

Zanger Sparklehorse stapt uit het leven :cry:

De Amerikaanse singer-songwriter Mark Linkous heeft een einde gemaakt aan zijn leven. Het nieuws is door zijn agent bevestigd aan het muziektijdschrift Rolling Stone.

Linkous was vooral bekend als zanger van Sparklehorse, maar hij werkte ook als producer voor andere artiesten zoals Daniel Johnston.

Linkous keek 14 jaar geleden de dood al eens in de ogen na een overdosis valium en antidepessiva. Hij overleefde het, maar was wel verlamd aan de onderste ledematen omdat de bloedcirculatie afgesneden was in de 14 uur dat hij toen buiten bewustzijn was. Bij de operaties die daarop volgden om zijn benen te redden, kreeg hij bovendien af te rekenen met een hartstilstand.

Zijn exacte leeftijd is onbekend, maar hij zou wel in de veertig geworden zijn.

'Met grote droefheid melden wij het nieuws dat onze vriend en familielid Mark Linkous zich vandaag van het leven benomen heeft', liet de familie aan Rolling Stone weten. 'We zijn dankbaar voor de tijd die we met hem hadden en koesteren hem voor altijd in ons hart. Moge zijn reis vol vrede, geluk en vrijheid
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Zanger Sparklehorse stapt uit het leven

Bericht door Keiem »

OMG...

Hij maakte van de beste en meest ontroerende muziek ooit. WAT EEN VERLIES...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Zanger Sparklehorse stapt uit het leven

Bericht door Tonyvdb »

heb ik in een bepaalde periode in mijn leven heel veel naar geluisterd en veel aan gehad ...

Een aantal van zijn songs horen tot het best en breekbaarste van mijn (ellenlange) lijst favorieten : voorbeeldje : Openingstrack op zijn debuut 'Homecoming Queen' om er maar eentje te noemen, of toch nog eentje : 'Gold day', met Nina Persson van Cardigans ... (en 'Sunshine', en 'Spirit ditch', en 'Heart of darkness' en ...)

snif ... :(
Plaats reactie