Bob Davidse (nonkel Bob) overleden op 16-02-2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bob Davidse (nonkel Bob) overleden op 16-02-2010

Bericht door Devils answer »

Het zal vooral voor de iets ouderen onder de muziekquizzers even slikken zijn, indien ze als peuter-kleuter-tiener-twen ooit voor het eerst "Vrolijke vrienden" aanleerden (en te pas en te onpas aanhieven), al dan niet in de cover-versie van Samson en Gert...
Maar Nonkel Bob is niet meer.

Als niet-gitarist kan ik niet meespreken over zijn akkoordenboekje of zoiets, maar ik voorspel dat heel wat gekende muzikale Vlamingen hem daarover in de volgende dagen (wellicht zéér terecht) zullen eren als leermeester voor de Vlaamse pop.

Ik heb hem "meegemaakt" op de zwart-wit-televisie (woensdagnamiddag was het enige jeugdmoment toen op tv!) als de vertrouwde "Nonkel Bob", en ik moet zeggen dat ik dit nieuws temidden van andere live-horrors (Ronald Jansen, treinramp Halle, nog steeds Haïti, + de krant bijna élke dag...) ook vreselijk vind, al staat het "thema" elk van ons te wachten.

We kunnen enkel hopen dat we (zolang we aan dat finale lot ontsnappen) een gelijkaardige positieve impact hebben op de "jeugd van nu" als Nonkel Bob op "die van toen"...
Plaats reactie