5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Bericht door Elke »

Het verbaast me een beetje dat we zo nog geen thread hadden, gezien hoe graag we toch allemaal lijstjes maken.

Ik zou graag zelf een lijst willen maken van albums die ik zeker moet gehoord hebben. Ik heb wel een paar boeken en websites gevonden, maar de meeste daarvan zijn óf supersubjectief en opgesteld door één recensent, óf een soort van 'beste 100 albums ooit'. Maar dat zoek ik dus niet.

Wat ik zoek is een soort lijst van albums waarmee je, als je ze allemaal gehoord hebt, alle aspecten van wat muziek interessant, geweldig, uniek... maakt, begrijpt. Dus niet de vijf platen die je het best vindt, en ook niet de vijf platen die je zelf het liefst hoort, maar vijf platen die de essentie van muziek samenvatten.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Bericht door SepPuKu »

Elke schreef: ... vijf platen die de essentie van muziek samenvatten.
:shock: Da's een variante op het thema 'de geschiedenis van de mensheid in 5 woorden.' Neen, 500 lijkt me een geschikter aantal :wink:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: 5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Bericht door JVdP »

Frank Zappa Elke, Frank Zappa :salut:
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: 5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Bericht door Elke »

Eh. Op een ander forum heb ik van iemand een lijstje gekregen met vijf albums van de Beatles, want alles wat ooit gedaan is, is ook door de Beatles gedaan, blijkbaar.

Maar wat ik tot nu toe al gekregen heb, is sowieso een pak leuker en interessanter dan al die lijstjes die je op het internet vindt.
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 5 albums die iedereen gehoord moet hebben

Bericht door Chris M »

mijn top 5 :

Led Zeppelin 1, 2 , 3 en 4 en de 5de
van Beethoven. :lol:
Plaats reactie