Flink computerprobleem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Flink computerprobleem

Bericht door One good reason »

Ja, hier zit ik dan. Godzijdank heb ik nog de laptop van de kids om in te loggen en hier een onderwerp te posten.
Ik zit met een vrij serieus probleem. Mijn computer is zeer langzaam, ik geraak niet meer in Outlook, de antivirus is eraf, Nero Burning Rom is zoekgeraakt en Windows Media Player is ook verdwenen.
De normale icoontjes van Outlook en WMP zijn veranderd in zo'n blauwe rechthoek. Ik heb wel een groot gevoel voor humor, maar hierom kan ik dus niet lachen. Heb systeemherstel geprobeerd, maar ik kreeg een bericht dat ik geen systeemmachtiging bleek te hebben :amazed: . Heb zo'n flauw vermoeden dat een agressieve virus hier binnengeraakt is?
Ik kan nog wel in mijn muziekbestanden ... godzijdank
Ik zal vannacht nog flink wat opzoekwerk verrichten via internet.
Zijn er mensen die hier iets van kennen en me hierbij kunnen helpen, dan is alle hulp echt welkom.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Flink computerprobleem

Bericht door peegee »

Ik heb hetzelfde probleem met onze "muziekcomputer", Roberto
One good reason schreef:Zijn er mensen die hier iets van kennen en me hierbij kunnen helpen, dan is alle hulp echt welkom.
Ja, maar hij zit niet op het forum, denk ik... GKoppen dus.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Flink computerprobleem

Bericht door Keiem »

dat heeft alles weg van een virus ja. Zijn de programmas volledig verdwenen uit je PC, of zijn het gewoon de snelkoppelingen die vermist zijn?

- Heb je geen antivirus, haal vlug AVG of iets dergelijks binnen. Hopelijk heb je nog een vlotte internetverbinding. Een online virusscan kan ook al wat klaarheid brengen.
- Een antispyware programma zet je er ook best op.

AVG: http://free.avg.com/ww-en/download?prd=afg
HITMAN PRO: http://www.surfright.nl/nl/downloads
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Flink computerprobleem

Bericht door Devils answer »

Proberen in "Veilige modus" aan te melden kan mogelijk ook helpen.

= Opstarten en F8 om de (milli)seconde intikken.
Uit dos-achtig keuze-menu Veilige Modus kiezen.

Je hebt dan niet alle "rechten" (geen internet, denk ik) terug, maar je kan wel je veiligheid herstellen (meestal) en wat controleprogramma's laten draaien...

Iemand met meer verstand zal me wel corrigeren...

Voor een "goed doel" geef ik mijn 666-posts wel op.
;-)
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Flink computerprobleem

Bericht door Maledictus I »

Aangezien je nog aan je muziekbestanden kan, zal je wel aan alle data kunnen die nog niet gewist is door het virus. Ik zou aanraden om alle gegevens die je nog nodig hebt zo vlug mogelijk te kopiëren naar een externe harde schijf. Je muziek, je documenten, maar bv. als je met Outlook Express werkt, ook je e-mails en contactadressen (die vind je onder Application Data). Want als het een virus is, wordt bij iedere opstart de kans groter dat je alles kwijtraakt.
Eens je alles gebackupt hebt wat je niet kwijt wil, kan je gaan experimenteren met viruskillers, maar sommige virussen zijn echt lastig weg te krijgen, dus als niets helpt is de beste manier nog om je besturingssysteem opnieuw te installeren, en daarna ook al je programma's.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Flink computerprobleem

Bericht door One good reason »

... knock knock ...
... wake up Neo ...
... follow the white rabbit ... :rofl2:
Ik voel me echt in de "Matrix" vandaag. :lol:
Allereerst dank voor jullie medeleven en de reacties :thumb2:
AVG staat reeds op mijn computer Keiem. Maar die is er na de "aanval" afgeflikkerd.
Heb net een schijfopruiming en defragmentatie gedaan. Morgen zet ik al mijn muziekbestanden over op de externe schijf.
Alle snelkoppelingen staan nog op het bureaublad, maar alle windows programma's zoals; excel, word, powerpoint etc... staan dus nu in zo'n onnozel blauw rechthoekje (lijkt wel op zo'n regisseursklappertje). Systeemherstel kan ik ook nog steeds niet gebruiken, maar m'n computer reageert wel terug sneller. Ik heb nog een ex-collega in Breda die me hierbij wel kan helpen. 'k Zal hem morgen zeker bellen en hopelijk kan hij dit ongedaan maken. 't Is dan nog de vraag of ik de "rode" pil zal nemen of de "blauwe". :mrgreen:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Flink computerprobleem

Bericht door parma espe »

Een goeie format op zijn tijd doet de pc altijd deugd :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Flink computerprobleem

Bericht door One good reason »

Inmiddels is alles (bijna) terug zoals vroeger. Heb een volledige virus-scan gedaan en bleken zo'n 16 infecties aanwezig te zijn? :amazed:
Opgestart in veilige modus, systeemherstel gedaan en nog veel meer van dat high-tech gedoe.
Alles werkt bijna perfect. Enkel nog het Internet en de Outlook Express zijn nog niet zoals het hoort.
Heb wel een internetverbinding, maar geraak niet op het internet. Maar dat probleempje los ik wel op via een pc-forum.
Ben al blij dat ik niets kwijt ben ... :lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Flink computerprobleem

Bericht door One good reason »

Ben eindelijk helemaal terug van weggeweest. Vannacht heb ik alles verwijderd uit mijn computer ... geformatteerd, backup, gegevens overschrijven etc...
Het was een zware bevalling in ieder geval :wink:
Ik maak dit voor de eerste keer in 6 jaar mee, maar het zal me geen tweede keer overkomen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Flink computerprobleem

Bericht door peegee »

One good reason schreef:het zal me geen tweede keer overkomen.
zeg nooit nooit :lol:

ik hoop voor U dat het U niet meer overkomt...

Peetr
Plaats reactie