Introquiz

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:Een nieuwe reeks, ditmaal onder het motto 'De politie, uw vriend'.
http://www.muziekquizzen.be/quiz/intromix3.mp3
Deadline volgende zondagavond, succes!
Ik heb ook eens een poging gewaagd.
Moet wel zeggen dat alles na 1990 mij toch wel wat beter ligt.
Maar we kunnen natuurlijk enkel maar bijleren

:lol: :idea:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Ik beken ... ik google wel eens :oops:

Meestal ken ik ongeveer de helft van de gevraagd nummers. Bij de andere durf ik wel eens zoeken aan de hand van de lyrics.

Ik hoop op die manier nog iets bij te leren.

'Actief leren' noemen ze zoiets :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef:Ik beken ... ik google wel eens :oops:

Meestal ken ik ongeveer de helft van de gevraagd nummers. Bij de andere durf ik wel eens zoeken aan de hand van de lyrics.

Ik hoop op die manier nog iets bij te leren.

'Actief leren' noemen ze zoiets :lol:

:oops: idem voor mij ! :roll:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Bart meldde me dat ik 16 / 20 haalde... en dat zonder Googlen :D

Bij de rap-dingen zaten er wel 3 zware gerichte gokken waarvan er 1 blijkbaar juist was. :oops:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

En opnieuw een perfecte score van Chris M! 20/20 :app: :thumb2:
Ik zal de volgende reeks toch wat moeilijker moeten maken :lol:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

bart depauw schreef:En opnieuw een perfecte score van Chris M! 20/20 :app: :thumb2:
Ik zal de volgende reeks toch wat moeilijker moeten maken :lol:
laat maar
deze was moeilijk genoeg
ik heb ook tussendoor wat slaap nodig hoor :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:En opnieuw een perfecte score van Chris M! 20/20 :app: :thumb2:
Ik zal de volgende reeks toch wat moeilijker moeten maken :lol:

20/20 ?
die kerel maakt de reeksen zelf zeker? :)
ikzelf scoor amper 11/20.....
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Volgende keer wat minder zware rap en minder sixties, en je scoort weer een stuk beter, Luc. We weten dat je het kan! :)
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Ook keer een poging gedaan. Redelijk wat gokjes wel.

edit: 8/20 , wat wil zeggen dat geen enkele gok juist viel :)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Lars schreef:Volgende keer wat minder zware rap en minder sixties, en je scoort weer een stuk beter, Luc. We weten dat je het kan! :)
de sixties is ni het probleem, gewoon het geheel op zich....
kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

kasenco schreef:[kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
bij mij net hetzelfde...

heb de fragmenten éénmaal beluisterd en genoteerd wat ik herkende, dus zo een 9/20 behaald denk ik :?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Celluloid biker schreef:
kasenco schreef:[kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
bij mij net hetzelfde...

heb de fragmenten éénmaal beluisterd en genoteerd wat ik herkende, dus zo een 9/20 behaald denk ik :?
zo hoort het ook: 1x beluisteren :!: en niet blijven luisteren tot je nog iets meer kan vinden....
op een echte quiz ben je ook beperkt in tijd
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

kasenco schreef:
Lars schreef:Volgende keer wat minder zware rap en minder sixties, en je scoort weer een stuk beter, Luc. We weten dat je het kan! :)
de sixties is ni het probleem, gewoon het geheel op zich....
kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
Ach zo, gezien je score dacht ik dat jij misschien nummer 3 niet wist, maar blijkbaar ben je daar beter in dan ik vermoedde. Nummer 6 dacht ik dat jij wel zou kennen alhoewel het niet echt je favoriete muziek is. (Dit allemaal in de veronderstelling dat ik die twee juist had. Van nr 3 ben ik wel zeker, van nr 6 ben ik 95% zeker.)

Nummer 8 duikt om een of andere reden geregeld op muziekquizzen op en ken ik eerlijk gezegd vooral van daar. Bij nummer 9 vermoed ik dat ik de artiest juist herkend heb op basis van de stijl en klankkleur, ook al heb ik het nummer nooit gehoord. Maar echt zeker weet ik niet waar ik mijn 16 allemaal bij elkaar gesprokkeld heb...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Lars schreef:
kasenco schreef:
Lars schreef:Volgende keer wat minder zware rap en minder sixties, en je scoort weer een stuk beter, Luc. We weten dat je het kan! :)
de sixties is ni het probleem, gewoon het geheel op zich....
kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
Ach zo, gezien je score dacht ik dat jij misschien nummer 3 niet wist, maar blijkbaar ben je daar beter in dan ik vermoedde. Nummer 6 dacht ik dat jij wel zou kennen alhoewel het niet echt je favoriete muziek is. (Dit allemaal in de veronderstelling dat ik die twee juist had. Van nr 3 ben ik wel zeker, van nr 6 ben ik 95% zeker.)

Nummer 8 duikt om een of andere reden geregeld op muziekquizzen op en ken ik eerlijk gezegd vooral van daar. Bij nummer 9 vermoed ik dat ik de artiest juist herkend heb op basis van de stijl en klankkleur, ook al heb ik het nummer nooit gehoord. Maar echt zeker weet ik niet waar ik mijn 16 allemaal bij elkaar gesprokkeld heb...
fragment 3 is volgens mij nog een original dat gecoverd werd door een Brits punkbandje, los daarvan had ik het ook herkend - een makkie
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

kasenco schreef:
Celluloid biker schreef:
kasenco schreef:[kon er gewoon kop nog staart aan krijgen - de eerste 5 fragmenten scoor ik 9 op 10 (uitvoerder 2 gemist) en dan nog het laatste fragment juist, maar van fragment 6 tot 9 heb ik niets gehoord wat ik herkende
bij mij net hetzelfde...

heb de fragmenten éénmaal beluisterd en genoteerd wat ik herkende, dus zo een 9/20 behaald denk ik :?
zo hoort het ook: 1x beluisteren :!: en niet blijven luisteren tot je nog iets meer kan vinden....
op een echte quiz ben je ook beperkt in tijd
Op een echte quiz speel je ook met 4! een keertje meer beluisteren kan in dit geval dus echt geen kwaad, me dunkt.
Plaats reactie