M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Voor het tweede seizoen van M.O.D. zou ik praktisch gezien weinig aanpassingen doen. Ik kopieer voor de openingspost nog even alle vaste praktische info.

In concreto:
- Teams van 3 personen.
- Vaste competitie van (in dit seizoen) 11 teams, waarbij elk team beurtelings een muziekquiz organiseert binnen een vaste structuur.
- De personen binnen een team blijven binnen dat team spelen gedurende het volledige seizoen. Buiten competitie-teams zijn ook welkom en daar gelden die regels uiteraard niet.

Structuur van de quizzen:
- 135 fragmenten, verdeeld over 10 rondes.
- Ronde 1: alfabetronde, 24 fragmenten (2 letters te schrappen, naar keuze).
- Ronde 2-9: 8x mixrondes (of met thema, naar keuze van organisator), met 2x 60s, 2x 70s, 2x 80s, 2x 90s, 2x 00s, 2x 10s.
- Ronde 10: vrije afsluitronde, 15 fragmenten.
- Theorieronde: 12 punten.
- Totaal: 282 punten dus. (270: titel + uitvoerder / 12: theorie)
- Van 20u tot 23u.

Ranking:
Er is een ranking op basis van totaalscores. En subrankings per decennium, enkel gebaseerd op de 8 mixrondes. Die wordt per quiz bijgewerkt. Het organiserende competitieteam krijgt het gemiddelde van alle punten.

Financieel:
- Een eenmalige kost voor de competitieploegen voor het hele seizoen van 10 euro.
- Gastploegen betalen 10 euro inschrijving per deelname.
- Alles gaat naar een vaste “competitiekas” (bij de start van het nieuwe seizoen zal ik hier ook eens een tussentotaal van posten, na aftrek van attentie voor de competitiewinnaar).

Locatie:
Café De Spiegel, Oostakkerdorp 8, 9041 Oostakker

Seizoen 2018-2019 (met organiserende ploeg erachter):
- do 11 oktober: Green Onions
- do 15 november: Garnizoen!
- do 20 december: Wag Team
- do 7 februari: KIPZ
- do 28 februari: Paris Hilton Lookalikes
- do 28 maart: The Cryptkickers
- do 25 april: Lucky Locos
- do 9 mei: Dora Vaucaire
- do 13 juni: Royal Flush
Laatst gewijzigd door beautiful freak op ma 18 feb 2019, 16:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Hierbij de M.O.D.-kalender van het tweede seizoen. Ik heb daarbij opnieuw rekening gehouden met de beschikbaarheden van de zaal, schoolvakanties, feestdagen of de voetbalcompetitie (voor de liefhebbers ;) ).

We zullen met 11 competitieteams zijn. Dit zijn ze (in alfabetische volgorde):
1. 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse, The
2. Cryptkickers, The
3. Dead Kennedy, The
4. Dora Vaucaire
5. Garnizoen!
6. Green Onions
7. KIPZ
8. Lucky Locos
9. Paris Hilton Lookalikes
10. Royal Flush
11. Wag Team

Dat maakt dus 11 quizzen te organiseren. Hieronder het overzicht. Dora Vaucaire had als nieuwkomer gevraagd om te mogen afsluiten, The Cryptkickers heb ik er ook al ergens opgezet. Verder is het first come, first served. Roep een datum en het zal de jouwe zijn, zou ik zeggen.

2018
- do 11 oktober: Green Onions
- do 15 november: Garnizoen!
- do 20 december: Wag Team

2019
- do 10 januari: The Dead Kennedy
- do 7 februari: KIPZ
- do 28 februari: Paris Hilton Lookalikes
- do 28 maart: The Cryptkickers
- do 25 april: Lucky Locos
- do 16 mei: The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse
- do 13 juni: Royal Flush
- do 27 juni: Dora Vaucaire

Het datumreserveren kan opnieuw beginnen. :music-rockout:
Laatst gewijzigd door beautiful freak op di 14 aug 2018, 12:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door Keiem »

Graag 28 februari voor ons
koen ongena
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 09:09
Locatie: Wondelgem

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door koen ongena »

10 januari voor "The Dead Kennedy" graag
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Keiem schreef:Graag 28 februari voor ons
koen ongena schreef:10 januari voor "The Dead Kennedy" graag
:handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Lucky Locos gaan voor 25 april.

En Wag Team voor 20 december.
steven72
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 19:10

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door steven72 »

Royal Flush voor 13/6 aub...
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

steven72 schreef:Royal Flush voor 13/6 aub...
Genoteerd.

En KIPZ gaat voor 7 februari.
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door Wilcoow »

Zet ons maar op 15 november
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Wilcoow schreef:Zet ons maar op 15 november
:handgestures-thumbupright:

En de Horsemen gaan voor 28 maart.

Bij uitbreiding: is het dan voor Garnizoen! ok om bij seizoen 2 te openen?
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door DVNO »

beautiful freak schreef:Dora Vaucaire had als nieuwkomer gevraagd om te mogen afsluiten, The Cryptkickers heb ik er ook al ergens opgezet. Verder is het first come, first served. Roep een datum en het zal de jouwe zijn, zou ik zeggen.
Ik hoop dat er nog wat ruimte is voor kleine aanpassingen. Want wij staan er nu op voor 28 maart maar dat zit sterk in het vaarwater met de metalquiz van ons opper-ruiter.
Mocht Lucky Locos of jullie van The Cryptkickers willen switchen (of schuiven), dan graag. Alvast merci!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door peegee »

DVNO schreef:
beautiful freak schreef:Dora Vaucaire had als nieuwkomer gevraagd om te mogen afsluiten, The Cryptkickers heb ik er ook al ergens opgezet. Verder is het first come, first served. Roep een datum en het zal de jouwe zijn, zou ik zeggen.
Ik hoop dat er nog wat ruimte is voor kleine aanpassingen. Want wij staan er nu op voor 28 maart maar dat zit sterk in het vaarwater met de metalquiz van ons opper-ruiter.
Mocht Lucky Locos of jullie van The Cryptkickers willen switchen (of schuiven), dan graag. Alvast merci!
Misschien best eerst even horen of het voor Garnizoen! in oktober (de eerste van het nieuwe seizoen) past, niet. Zij hebben de laatste quiz van het vorig seizoen al gedaan...
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door Methos »

peegee schreef:
DVNO schreef:
beautiful freak schreef:Dora Vaucaire had als nieuwkomer gevraagd om te mogen afsluiten, The Cryptkickers heb ik er ook al ergens opgezet. Verder is het first come, first served. Roep een datum en het zal de jouwe zijn, zou ik zeggen.
Ik hoop dat er nog wat ruimte is voor kleine aanpassingen. Want wij staan er nu op voor 28 maart maar dat zit sterk in het vaarwater met de metalquiz van ons opper-ruiter.
Mocht Lucky Locos of jullie van The Cryptkickers willen switchen (of schuiven), dan graag. Alvast merci!
Misschien best eerst even horen of het voor Garnizoen! in oktober (de eerste van het nieuwe seizoen) past, niet. Zij hebben de laatste quiz van het vorig seizoen al gedaan...
Kom, Peter, serieus? Een quiz in elkaar steken is nu ook de wereld niet, toch? Ik deed er 7 deze zomer op een veel kleinere tijdspanne. Komaan :-)
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door Garnizoen! »

Oeps. Euhm, we gaan het maar proberen, zeker? Die van vorig seizoen zijn we beginnen concipiëren ergens in januari, en was net klaar de dag van de quiz zelf ;)

Filip, dat is voor iedereen anders, he. Niet iedereen kan daar per week hetzelfde aantal uren in steken (in ons geval zal dat in een voor mij persoonlijk drukke periode tot oktober, niet veel meer dan twee uren per week zijn). Ik heb vorige keer (overdreven) veel tijd gestoken in de geluidsmontage; ik wou voor alle fragmenten dezelfde goeie geluidskwaliteit en een 'aangename' overgang van fragment naar fragment. Dat alleen heeft toen ongeveer twee maanden in beslag genomen (luisteren met koptelefoon, knippen, herbeluisteren, etc.). Straf hoe jij het doet, maar ik veronderstel dat jij dan het andere uiterste bent.

Kortom, akkoord. Maar de quiz zal wat droger zijn dan, want tijd om conceptjes uit te werken, en vooral de muziek die daarbij verzameld wordt te leren kennen, zal er niet zijn. Al is iedere ploeg die spelelementen er zelf meer en meer gaan bijsleuren, en staat dergelijke leutigheid niet vermeld in Peter's statutaire doelomschrijvingen.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-competitie, seizoen 2: 2018-2019, Oostakker

Bericht door Methos »

Garnizoen! schreef:Oeps. Euhm, we gaan het maar proberen, zeker? Die van vorig seizoen zijn we beginnen concipiëren ergens in januari, en was net klaar de dag van de quiz zelf ;)

Filip, dat is voor iedereen anders, he. Niet iedereen kan daar per week hetzelfde aantal uren in steken (in ons geval zal dat in een voor mij persoonlijk drukke periode tot oktober, niet veel meer dan twee uren per week zijn). Ik heb vorige keer (overdreven) veel tijd gestoken in de geluidsmontage; ik wou voor alle fragmenten dezelfde goeie geluidskwaliteit en een 'aangename' overgang van fragment naar fragment. Dat alleen heeft toen ongeveer twee maanden in beslag genomen (luisteren met koptelefoon, knippen, herbeluisteren, etc.). Straf hoe jij het doet, maar ik veronderstel dat jij dan het andere uiterste bent.

Kortom, akkoord. Maar de quiz zal wat droger zijn dan, want tijd om conceptjes uit te werken, en vooral de muziek die daarbij verzameld wordt te leren kennen, zal er niet zijn. Al is iedere ploeg die spelelementen er zelf meer en meer gaan bijsleuren, en staat dergelijke leutigheid niet vermeld in Peter's statutaire doelomschrijvingen.
Uiteraard, Thijs, weet ik ook, hoor :-) Ik wilde gewoon aangeven dat als laatste organiseren niet automatisch moet uitsluiten dat je een seizoen kan openen.
Greatest Tits
Plaats reactie