M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door Luk »

Locatie in of nabij Gent in de buurt van snelwegen vormt een groot verschil tegenover iets in de binnenring van Gent, vind ik.

t Zwarte Gat (binnen binnenring) leek OK, maar qua file op die binnenring [soms], parkeren, betalen en stappen naar zaal (en terug na quiz) was toch wel tijdrovend.
Ik geef maar een voorbeeldje... uit de recente praktijk.

Gent op landkaart lijkt '"centraal" maar kan verraderlijk echt tijdrovend zijn eens je de '"zone verder van afritten"' verlaat...
Een zaaltje in een kleinere gemeente nabij Gent / klaverblad E40/E17 met een ruime parkeerplaats (supermarkt die niet afgesloten wordt? ) in de onmiddellijke buurt lijkt een ideale match... Zelf heb ik daar echter niet meteen een zicht op...

In Aalst weet ik wel zoiets, maar dat is al verder van Gent, en voorlopig nog meer dan een jaar door werken slechter bereikbaar/parkeerbaar...
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door beautiful freak »

Luk schreef:Gent op landkaart lijkt '"centraal" maar kan verraderlijk echt tijdrovend zijn eens je de '"zone verder van afritten"' verlaat...
Een zaaltje in een kleinere gemeente nabij Gent / klaverblad E40/E17 met een ruime parkeerplaats (supermarkt die niet afgesloten wordt? ) in de onmiddellijke buurt lijkt een ideale match... Zelf heb ik daar echter niet meteen een zicht op...
Ik moet bekennen dat ik met Gent inderdaad "gebied Gent" bedoel, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de rand of een kleinere randgemeente, die je onder de vlag Gent kan plaatsen. We willen inderdaad liefst zo min mogelijk tijd verliezen en het is zeker ook fijn als we daarbij niet met parkeerproblemen of -meters geconfronteerd worden. Ik moet ook nog aan het zoeken gaan, maar dat moet gewoon te vinden zijn, hoor.

En als je wat buiten dat echt centrum-centrum trekt, dan speelt die donderdag als uitgaansavond wellicht ook weinig tot geen rol meer, gok ik?
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door Maledictus I »

In Ledeberg of Gentbrugge zijn er veel zaaltjes waar je kan informeren. Uitgaansavond speelt hier geen rol en het is vlakbij de afritten van de autostrades. Een probleem kan de prijs zijn, ik heb hier vroeger al rondgevraagd en de huurprijs was overal hoog. Dat was wel voor in het weekend, misschien kan het goedkoper op donderdag. Een ander probleem is de klank, de meeste zalen hebben geen eigen goede installatie.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door Garnizoen! »

Ook hier wel interesse. Steven H en mezelve wonen in Gent/Drongen en, nu spreek ik schaamteloos in zijn naam, zouden zich wellicht een achttal keer kunnen vrijmaken op donderdag.

Ten zuiden van Gent langs de E40 heb je op enkele minuten van een afrit gemeentes à la Drongen, Sint-Denijs-Westrem, Zwijnaarde en Merelbeke, waar je voldoende kroegen/zaaltjes met een eigen installatie moet kunnen vinden, waar er ruimte is om gratis te parkeren, en geen monopolie heerst vanwege studenten.

Voorwaarden wat ons betreft zouden dan kunnen zijn:
-niet op vrijdag
-maximum 3 quizzers per quiz (aan drie geraken zal in ons geval al niet evident zijn)
-geen personeelsverloop tussen de ploegen tijdens het seizoen
-quizzen met telkens min of meer een eigen gezicht, vaak rechtdoor, maar elke organisator moet vrijelijk zijn geprefereerde modderige dreefje kunnen inslaan.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door Methos »

Ik heb alvast het sjabloon al klaar staan voor mijn eerste M.O.D. en ben al begonnen met nummerselectie, want het ziet er toch wel naar uit dat het er gaat van komen, toch? Ik ben alvast nog altijd even enthousiast als in het begin! :banana-dance:

Ik volg Garnizoen in de laatste post dat elke quizmaster zeker en vast in z'n eigen vijver mag vissen maar aan de andere kant vraag ik me wel wat af hoe diep je daar kan in doorgaan en welk niveau we gaan beogen?

Ik ben van plan een allrounde quiz te maken van goed speelbaar niveau voor elk team en er dus geen pure niche van te maken. In de laatste ronde leg ik wel wat andere, persoonlijkere accenten zonder een bloedbad aan te richten en er een freakshow van te maken.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door SpeedKing »

Merelbeke? Zalen? Heb ik iets gemist?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018

Bericht door beautiful freak »

Methos schreef:Ik ben van plan een allrounde quiz te maken van goed speelbaar niveau voor elk team en er dus geen pure niche van te maken. In de laatste ronde leg ik wel wat andere, persoonlijkere accenten zonder een bloedbad aan te richten en er een freakshow van te maken.
Ik kan het in eigen woorden zeggen of ik kan quoten, maar zoals het hierboven staat, zie ik het zelf ook dus. Het moet volgens mij perfect mogelijk zijn voor een organisator om zijn eigen modderige dreefje - zoals Garnizoen! het stelt - te verkennen zonder er per definitie een freakshow van te maken. Het is aan elke organisator om dat juiste evenwicht te vinden, maar het zou wel fijn zijn mocht iedereen dit ook in eer en geweten proberen.

Verder heb ik lichtjes aan de structuur gesleuteld. De alfabetronde (die zo creatief mogelijk ingevuld mag worden) zou ik naar 24 fragmenten brengen (met twee willekeurig te schrappen letters) en ik zou er misschien nog een subklassement theorie aan toevoegen op (niet veel weliswaar) 12 punten. Dat kan een apart blad met foto's, hoezen, lyrics of (vrije keuze) zijn, of gewoon vragen gelinkt aan fragmenten van een mixronde. Zolang het maar 12 punten theorie is bij elke organisator.

En over de locatie probeer ik ook een knoop door te hakken. Ik heb een zaaltje gevonden in Oostakker. Parkeerplaats bij de vleet en een eigen muziekinstallatie. Dus gewoon toekomen met laptop volstaat. Er is wel een scherm, maar geen beamer. Maar ik redeneer dat we in die competitie niet echt beeld nodig hebben.

Nog even update van mogelijke teams:
1. Team Beautiful Freak
2. Team Methos
3. Team aLEEce (ov - teamcheck)
4. Team Wilcooow (ov)
5. Team Peegee
6. Team KIPZ (ov)
7. Team Garnizoen!

Maar misschien kan iedereen nog even extra bevestigen bij de locatie. Het zou leuk zijn mochten er nog een één à twee teams/poules aanmelden, natuurlijk. (Gesteld bovenstaande allemaal doorgaan.)

Alles aangepast in openingstopic.
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door eLMO »

Als het in het Gentse doorgaat, doen de Arthritic Monkees waarschijnlijk ook wel mee. Klinkt leuk.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Methos »

Team Methos mag aangepast worden naar 'Lucky Locos'!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Richard zonder Linda »

In het begin vond ik deze item ver van mijn bed, maar meer en meer ben ik er wel voor te vinden. Als onze ploeg er aan deelneemt uiteraard.
Voor mij zullen het wel geen extra quizzen worden, want ik krijg elk jaar een tienbeurtenkaart van mijn wederhelft en daar moet ik met mee doen. Dus enkele weekendquizzen zullen wegvallen voor mij.
Nu, ik vermoed dat ik wel gemakkelijker over een extra donderdagavond kan onderhandelen dan pakweg een zaterdag.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door SpeedKing »

Richard zonder Linda schreef:... want ik krijg elk jaar een tienbeurtenkaart van mijn wederhelft en daar moet ik met mee doen....
Je weet toch dat, als zo'n kaart vol is, je twee beurten gratis krijgt hé! Dat is al 12!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

Methos schreef:Team Methos mag aangepast worden naar 'Lucky Locos'!
Check!

Team Peegee wordt Martha Wainwrong Ain't Right, Team Wilcoow wordt Green Onions en Team Beautiful Freak wordt The Cryptkickers. En ook Arthritic Monkees bevestigde. :handgestures-thumbupright:

Dat geeft alvast deze zekere competitieteams:

1. The Cryptkickers
2. Lucky Locos
3. Green Onions
4. Martha Wainwrong Ain't Right
5. Arthritic Monkees

Volgende met een (ov), gelieve misschien nog even te bevestigen dan wel ontkrachten:

6. Team aLEEce
7. Team KIPZ
8. Team Garnizoen!

Nog een ander team met (ov) ben ik via mail mee in gesprek.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Garnizoen! »

Steven is actief in de showbizz en een donderdagavond wordt in dergelijke kringen druk gehanteerd, dus hij zal niet vaak kunnen meedoen. Garnizoen! mag je bijgevolg schrappen, maar ik heb een ingenieus plan B in gedachten, twee mensen met wie ik al 's een tafel mocht delen, en met succes: Gregory (PHL), mocht je dat willen en jouw ploeg niet deelneemt. En Dieter Rommel, sterk in recenter gejengel, die hier niet meeleest, maar die mogelijk al ingepalmd is door een andere ploeg (peegee?).
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Keiem »

PHL denkt er eigenlijk wel aan om mee te doen. Al zijn we nog aan het kijken of de agenda's (en de vrouwen) het toelaten. Maar een mix Garnizoen/PHL is waarschijnlijk mogelijk.
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Snerinckx »

Kipz doet graag mee!
Al is er buiten het feit dat ieder zijn smoel in de quiz mag steken, nog niet echt heel veel gepalaverd over de moeilijkheidsgraad.

Wordt er bijvoorbeeld een minimumpercentage opgelegd voor de laatste ? ( betrachting)
Of een ander idee omtrent de moeilijkheidsgraad ?
Of mogen de mindere goden indien mogelijk een 4de man meenemen ?

Sorry dat we hier wat vraagtekens bij plaatsen. Wij gaan graag het engagement aan !! Maar ik zou een situatie waarbij ik mijn collega's na 2 edities nog 6 keer moet meesleuren vanwege te moeilijk, liever vermijden. Voor ons moet het nu uiteraard ook geen Walk in the park zijn, maar af en toe eens iets weten en +- 50% halen maakt het toch allemaal iets aangenamer.
Plaats reactie