M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Keiem »

Ik gebruik Adobe Audition voor het knippen en plakken van de fragmenten. Maar dat is geen gratis programma. Je zoekt dus best een Free Music Editor. Hier kan je een overzicht zien van enkele gratis programma's: http://www.techradar.com/news/the-best- ... dio-editor

Verder zet je best eerst alle mp3's om in MP3GAIN. Die zorgt ervoor dat de oudere fragmenten dezelfde volume krijgen als het recentere werk. Ik doe dit echter in VirtualDJ dat zich daar ook goed voor leent.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Garnizoen! »

Yes, gelijk heb je. Merci ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door rino »

Vorige week de MOD quiz van het Wag Team mogen voorspelen. Naar ik begrijp zullen er hier en daar nog wat wijzigingen worden aangebracht, maar ik kan je nu al verzekeren dat het een absolute topquiz wordt. Een niet te missen afspraak, quoi!
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door beautiful freak »

rino schreef:Vorige week de MOD quiz van het Wag Team mogen voorspelen. Naar ik begrijp zullen er hier en daar nog wat wijzigingen worden aangebracht, maar ik kan je nu al verzekeren dat het een absolute topquiz wordt. Een niet te missen afspraak, quoi!
Nu donderdag, 9 november dus.

Mochten er gastploegen interesse hebben om deel te nemen, mogen zij dat ook langs deze weg melden. Misschien tot maximaal morgenavond. Kwestie van tijdig de uitbater te verwittigen over aantal teams/tafels en de organiserende ploeg nog in staat te stellen voor de nodige kopies te zorgen.

Gastploegen betalen 10 euro voor een deelname.
Gebruikersavatar
cosmo
Backing Vocal
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 12:23
Locatie: A Green Onion

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door cosmo »

Reminder - nu donderdag is het zover: de M.O.D.-editie van Green Onions.

Na veel wikken en wegen, aanpassen en opnieuw aanpassen is onze quiz er.
Om alvast enigszins mee te geven waaraan jullie zich mogen verwachten, en nog eventuele gastploegen warm te maken (of net niet)...
hierbij een overzicht van de genres in onze quiz (gebaseerd op mijn database en last.fm, dus zeker niet volledig representatief):

55x Rock (incl. alternative rock, indie rock, psychedelic rock, hard rock, prog rock, grunge, post-rock, rock 'n' roll, experimental rock, blues rock, stoner rock en garage rock)
27x Pop (incl. pop rock, britpop, dream pop en psychedelic pop)
10x Folk (incl. singer-songwriters en folk rock)
8x Soul (incl. funk)
8x Nederlandstalig (gevarieerd)
6x Electronica (Synthpop en Electronic)
21x 'andere' (new wave, metal, punk rock, disco, hip-hop, post-punk, industrial, jazz, alt-country, jazz rock, dance, rnb)


Nog een andere statistiek die al kan meegegeven worden over de quiz: in 70% van de nummers is de titel hoorbaar.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door SpeedKing »

Mijn verzamelaar Oezbeekse grindcore weer voor niets van onder het stof gehaald ...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Sander »

Aangezien de MOD-quiz van KIPZ wellicht de enige doenbare MOD-quiz zal zijn voor mij, schrijf ik bij deze graag volgend gelegenheidscollectief in:
Comfortably Drunk in't Halve Maantje
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Snerinckx »

Wellicht zal deze aankondiging niet veel meer dan een wapenfeit zijn maar om het op zijn Ben Crabbé ''s te zeggen, voor de spoort:

Aanstaande donderdag 18 januari de Mod editie van teamploeg Kipz. Een quiz die toch wel iets pittiger zal uitvallen dan onze kipz quiz in september. Zowat alles komt aan bod: 60s pop, hard rock, classic rock, heavy metal, reggae, jazz, blues, indie pop, indie rock, Ska, punk, rétro house, deep house, Edm, soul , funk, disco en nog zo veel meer andere hip hop toestanden. Inschrijven kan nog steeds als gastploeg. Je hebt slechts 3 man nodig en een beetje geld, want het bier in oostakker is aan spotprijzen.

Tot donderdag

Het Kipz team
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Sander »

Snerinckx schreef:Een quiz die toch wel iets pittiger zal uitvallen dan onze kipz quiz in september.
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Richard zonder Linda »

Snerinckx schreef:Wellicht zal deze aankondiging niet veel meer dan een wapenfeit zijn maar om het op zijn Ben Crabbé ''s te zeggen, voor de spoort:

Aanstaande donderdag 18 januari de Mod editie van teamploeg Kipz. Een quiz die toch wel iets pittiger zal uitvallen dan onze kipz quiz in september. Zowat alles komt aan bod: 60s pop, hard rock, classic rock, heavy metal, reggae, jazz, blues, indie pop, indie rock, Ska, punk, rétro house, deep house, Edm, soul , funk, disco en nog zo veel meer andere hip hop toestanden. Inschrijven kan nog steeds als gastploeg. Je hebt slechts 3 man nodig en een beetje geld, want het bier in oostakker is aan spotprijzen.

Tot donderdag

Het Kipz team
En geen krautrock ?? :snooty:
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Snerinckx »

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet wist wat Krautrock was, maar na opzoekwerk kan ik bevestigen dat het erin zit zowaar :p
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Sander »

Via deze weg schrijft Comfortably Drunk in't Halve Maantje graag in voor de MOD quiz van de Paris Hilton boys op 22-03.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Keiem »

Sander schreef:Via deze weg schrijft Comfortably Drunk in't Halve Maantje graag in voor de MOD quiz van de Paris Hilton boys op 22-03.
:handgestures-thumbupright:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Keiem »

Afbeelding

Ook andere ploegen kunnen nog steeds inschrijven!!

Wie wil kan eens een geschrapte ronde voorspelen:

I FEEL...

Oplossingen (klik op het kruisje):
| +
01. Roisin Murphy - Overpowered
02. Fixkes - Ongelukkig
03. Pink Floyd - Fearless
04. Deep Purple - Lazy
05. Sugar - Helpless
06. Noordkaap - Hoopvol
07. Col Abrams - Trapped
08. Heart - Alone
09. Johnny Kidd & The Pirates - Restless
10. Timi Yuro - Hurt
11. Het Zesde Metaal - Liefde
12. Nero - Guilt

Waarom haalde deze het niet: Ik was wat te strikt op het thema en wou niet dat er titels als 'Try A Little Tenderness', of 'I'm So Excited' in voorkwamen. Enkel het gevoel zelf en dat beperkte de keuzemogelijkheden. Er stond ook teveel Nederlandstalig in. Of is de ronde toch maar gewoon geschrapt omdat Alone van Heart er in staat? Wie zal het zeggen... :lol:

Dit was een ronde die vergelijkbaar is met wat je mag verwachten, maar er zitten er wel ook een paar moeilijker in.
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: M.O.D.-competitie 2017-2018, Oostakker

Bericht door Richard zonder Linda »

:snooty: Een van mijn favoriete nummes van Pink FLoyd schrappen, foei.
Dimi, kill de volgende keer je eigen darlings.

En wat is er mis met Alone van Heart?
Plaats reactie