Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Keiem »

stimpy schreef:Ik had het over de eindstand van de quiz, uiteraard! ;)
:lol:

Maar nu serieus: alles moet gespeeld worden! Al vinden velen het stressverlagend om zichzelf (te) laag in te schatten. Ik heb alvast geen idee wie ik moet inschatten helemaal bovenaan of helemaal onderaan de uitslag.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Keiem »

31. Jurgen Roobroek :handgestures-thumbupright: (metmhibodvam*)



*Met enige tegenzin maar hij is bezweken onder druk van andere medespelers
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door kasenco »

Keiem schreef:
stimpy schreef:Ik had het over de eindstand van de quiz, uiteraard! ;)
:lol:

Maar nu serieus: alles moet gespeeld worden! Al vinden velen het stressverlagend om zichzelf (te) laag in te schatten. Ik heb alvast geen idee wie ik moet inschatten helemaal bovenaan of helemaal onderaan de uitslag.
Awel, ik waag me aan een pronostiek....
Het zal gaan tussen Marc B, Tony, Vincent en Johan. De andere ereplaatsen geef ik aan Luk, Peter J, Filip en mezelf ;-)
...al blijft mijn grootste wens om Vincent en/of Johan te kloppen (vorige keer net voor mij geëindigd), het zal afhangen van de details (lees: songteksten en foto's, niet mijn dada)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef: Awel, ik waag me aan een pronostiek....
De andere ereplaatsen geef ik aan Luk, Peter J, Filip en mezelf ;-)
vergeet Rino, Lars en Geert H. niet voor die ereplaatsen ... 3,5 jaar geleden op mijn IQ-quiz (terzijde : veel te lang geleden trouwens, zou jaarlijks moeten kunnen) stonden er 2-3 totaal onverwachte/onbekende namen in de top tien, dat zou zomaar weer eens kunnen, zoals José Decauwer zou zeggen.

Voor de eindzege en het podium durf ik mij echt niet uitspreken, het zal met details beslist worden, de keuze van de samenstellers (krijgen we Richard met of zonder Linda bvb?) ...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Jorgen VG »

Opnieuw ben ik door het lot verhinderd om deel te kunnen nemen aan een quiz die op m'n verlanglijstje stond.
Dankzij de samenstellers heb ik toch nog kunnen proeven van de maaltijd die ze bereid hebben.

En ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het geen gemakkelijk gerecht is geworden,
maar dat de koks van dienst heel wat van de kruidenpotjes uit hun kast gebruikt hebben.
De quiz is nooit eentonig en is duidelijk gemaakt door mensen met kennis van en liefde voor muziek.
En ja... de belofte om af te kruiden met hits is ook absoluut gehouden.

Wat ik bijzonder kon smaken is de originele manier waarop de quiz aangeboden wordt.
Een goed gevonden concept dat de makers ook min of meer verplicht heeft om gevarieerd uit de hoek te komen.

Een overwinning zat er voor mij zeker niet in, maar in bepaalde categorieën goed scoren mogelijk wel.
Helaas zal ik dit nooit weten...

Veel succes aan de dappere strijders die het morgen aandurven om zonder back up aan te treden.
Dat op zich is al een overwinning.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Keiem »

Aangezien de quiz maar net van gisteren echt klaar is had ik niet gedacht om nog een voorspeler te vinden. In Jorgen heb daar dus toch nog een ideale persoon voor gevonden. Ik had je op deze kwis ook niet direct in de top tien gezet, want daarvoor neigen we iets teveel naar StuBru en Radio 1 natuurlijk. Maar je haalde een erg knappe 88% op de jaren 80 (je sterkste punt) en een gemiddelde van 60% allround. Voor een hitkwisser meer dan behoorlijk, want op 2000+ liet je dan bijvoorbeeld weer heel wat typische stubru-bands liggen die reeds tientallen hits hadden. Ter vergelijking: Op Marc Van Assche zijn editie haalde je 242 op 440. Nu haal je 223 op 372. Toch wat beter lijkt het me!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Jorgen VG »

Keiem schreef:want op 2000+ liet je dan bijvoorbeeld weer heel wat typische stubru-bands liggen die reeds tientallen hits hadden.
I plead guilty... Wie de muziek van 2000+ een beetje volgt zou harder lachen dan bij de gemiddelde stand up comedian als hij/zij zou weten wat ik daar allemaal heb laten liggen.

En ik ervaar hem naar moeilijkheid (maar dat kan voor anderen uiteraard anders liggen):

- eenvoudiger dan de quiz van Marc Van Assche
- een ietsje moeilijker dan de quiz van Tony
- vergelijkbaar met de quiz van Marc Vermeiren

Maar er zullen er vrijdagavond zeker zijn die net het omgekeerde gaan ervaren.

En ik trek me op aan m'n score op de 80's :D
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Methos »

Amai,.... dat belooft voor andere hitquizzers van een lager niveau zoals ik. Hopen de 50% te halen dus :?
Greatest Tits
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Keiem »

Methos schreef:Amai,.... dat belooft voor andere hitquizzers van een lager niveau zoals ik. Hopen de 50% te halen dus :?
Hoezeer je jezelf een hitkwisser blijft noemen, je bent meer dan dat hoor. Al je kwissen die ik zag bevatten genoeg varia.
Jorgen was trouwens in geen enkel decennium gebuisd.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Methos »

Ik ben alvast benieuwd!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Richard zonder Linda »

De moeilijkheidsgraad van een quiz blijft blijkbaar moeilijk in te schatten.
Ik meen nog steeds dat onze quiz (en ik spreek dan enkel over de jaren 60-70-80) iets gemakkelijker is dan die van Tony (die ik toch als referentie gebruikte), maar blijkbaar ervaarde Jorgen dat anders. Ik heb het eens vlug nagekeken, en voor de jaren 60 haalde hij voor onze quiz nagenoeg eenzelfde percentage als bij Tony, maar voor de jaren '70 lag dit inderdaad lager.
En blijkbaar heeft hij geenszins mijn smaak, want de slechtste score haalde hij bij mijn favorieten :think:
Maar in andere categorieën scoorde hij dan wel heel sterk, en weet dat er voor elke winnaar van een nevenklassement een extra prijs voorzien is. :dance:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Jorgen VG »

Toch even onderstrepen dat angst nergens voor nodig is.
De quiz is met voldoende adempauzes samengesteld.

Het is ook normaal bij een individuele quiz dat er geen monsterscores worden neergezet.
Ik ben met m'n resultaat dan ook best tevreden. Als ik de deelnemers bekijk zie ik er trouwens niet veel die hier (veel) minder gaan scoren.

Gregory, het is ook niet omdat ik het niet (her)kende dat ik het niet goed vond hé ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Keiem »

't Is hier te doen morgen:

Afbeelding

Ik ben net in de zaal geweest. Het geluid is top! Niemand zal dat als excuus kunnen gebruiken :lol:
Enkel de beamer moeten we nog wat finetunen want daar zat wat ruis op. Maar zo lukt het ook al. Wie achteraan zit zal misschen wat dichter moeten komen om de tussenstand te volgen. Maar we zien nog wat we daar aan kunnen doen.

En parking is inderdaad iets moeilijker dan bij de gemiddelde muziekquiz. In de Ezelstraat zelf zal vrijwel zeker geen plaats zijn, maar in de zijstraatjes kan je misschien wel meer geluk hebben. Beste optie blijft Parking De Biekorf, of vlak voor de Ezelstraat in de Gulden Vlieslaan. Al bij al reken je best op 5 minuten wandelen.

Er kan nog volk bij!
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Individuele muziekquiz - Vrijdag 28 oktober - Brugge

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef: vergeet Rino, Lars en Geert H. niet voor die ereplaatsen ...

Bedankt voor de vermelding, Tony, maar na 2000 heb ik hele grote gaten in mijn kennis... Dat zal schade beperken worden.

Jij bent zelf een veel sterker kandidaat.

Ik kijk er in ieder geval naar uit. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie