12e muziekquiz van Radio Katanga

Plaats reactie
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

12e muziekquiz van Radio Katanga

Bericht door straight banana »

Daar organisator Jan de weg naar dit forum nog niet gevonden heeft post ik dit hier even voor hem:





Beste mensen,

Er zijn wel al een aantal inschrijvingen, maar de zaal zit nog verre van vol voor de

12e MUZIEKKWIS van Radio Katanga.

Dat is nu vrijdag al (jazeker, 9 mei), en vindt zoals steeds plaats in zaal "De Nieuwbeek" in Aalst.

Wie nog niets te doen heeft vrijdag, dit is je kans, schrijf vlug in met een ploeg van max 4 personen en geniet van een leuke avond boordevol muziek van jaren 60 tot nu (en terug).

We pakken dit jaar uit met een licht vernieuwde formule: er zijn ook enkele (niet té moeilijke) theorie-vragen, er zijn hoezen en foto's te herkennen, maar er is vooral veel muziek, meer dan vroeger zelfs (geen herhalingen meer van de fragmenten, om de schwung erin te houden).

We kunnen de opbrengst van deze kwis goed gebruiken om de bijdragen van de radio bij Sabam te betalen.
STEUN KATANGA, en wees op post nu vrijdag.

Inschrijven kan via info@katanga.be of via 0495/24.64.73. Ook de avond zelf kan je nog inschrijven.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 12e muziekquiz van Radio Katanga

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:Daar organisator Jan de weg naar dit forum nog niet gevonden heeft post ik dit hier even voor hem:





Beste mensen,

Er zijn wel al een aantal inschrijvingen, maar de zaal zit nog verre van vol voor de

12e MUZIEKKWIS van Radio Katanga.

Dat is nu vrijdag al (jazeker, 9 mei), en vindt zoals steeds plaats in zaal "De Nieuwbeek" in Aalst.

Wie nog niets te doen heeft vrijdag, dit is je kans, schrijf vlug in met een ploeg van max 4 personen en geniet van een leuke avond boordevol muziek van jaren 60 tot nu (en terug).

We pakken dit jaar uit met een licht vernieuwde formule: er zijn ook enkele (niet té moeilijke) theorie-vragen, er zijn hoezen en foto's te herkennen, maar er is vooral veel muziek, meer dan vroeger zelfs (geen herhalingen meer van de fragmenten, om de schwung erin te houden).

We kunnen de opbrengst van deze kwis goed gebruiken om de bijdragen van de radio bij Sabam te betalen.
STEUN KATANGA, en wees op post nu vrijdag.

Inschrijven kan via info@katanga.be of via 0495/24.64.73. Ook de avond zelf kan je nog inschrijven.

Er was verleden jaar nogal wat kritiek op de formule van deze quiz, maar wij vinden dit een aardig kwisje dat zo zijn charmes heeft. Bovendien kan uit het bovenstaande afgeleid worden dat de formule werd bijgewerkt, waardoor het er dit jaar wat professioneler zou aan toe gaan.
Aanrader voor wie de die- hard- quizploegen wat wil ontlopen.
OK, wij komen wel :mrgreen: , maar de tegenstand zal waarschijnlijk toch grotendeels uit gelegenheidsploegen bestaan.
Verleden jaar was er vooral niet te moeilijke Stubru- muziek te horen: Chemical Brothers, Faithless, Nick Cave, Arsenal...
Ook wat metal, new wave, punk en de door velen gevreesde reggae.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 12e muziekquiz van Radio Katanga

Bericht door straight banana »

straight banana schreef:
12e MUZIEKKWIS van Radio Katanga.

Dat is nu vrijdag al (jazeker, 9 mei), en vindt zoals steeds plaats in zaal "De Nieuwbeek" in Aalst.

Nog even vermelden dat je de zaal terugvindt in de Nieuwbeekstraat 35.

Info en plannetje:


http://nieuwbeek.wordpress.com/info/
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Wij kunnen niet komen dit jaar;
Ik vond dit vorig jaar een zeer onaangename quiz, omdat er echt té veel weggevers weg zaten (een meer dan één minuut lang fragment van Kvraagetaan bvb.) en wat mij vooral op de zenuwen werkte, was het slakkentempo : we gingen over twaalven voor ocharme 100 fragmenten en vooral het herhalen van (een deel van) de fragmenten bij het voorlezen van de antwoorden, vond ik een marteling ...

Blijkbaar heeft de opsteller rekening gehouden daarmee, dus misschien volgend jaar weer?

Succes toegewenst aan de Bananen, in alle geval ! :thumb1:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Wij kunnen dit jaar ook niet, en hadden we gekunnen hadden we waarschijnlijk naar de quiz van Captain Sensible geweest.

Ik meen me inderdaad ook het amateurisme te herinneren van deze organisatie, maar dat was ook al op de editie van 2 jaar terug maar dan was de muziekkeuze van de opsteller(s) iets geslaagder dan vorig jaar.

Ik heb ook de indruk dat er voor deze quiz weinig of geen reclame werd gemaakt. Ik heb de flyer van deze quiz voor de eerste maal gezien op de Bananenquiz. Twee weken op voorhand lijkt me toch vrij kort.

In ieder geval, veel succes aan de Bananen, die deze quiz de vorige 2 edities wonnen, als ik me niet vergis.

We zullen wel lezen op het forum volgende week, of het volgend jaar de moeite is om terug te gaan :D
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:Wij kunnen dit jaar ook niet, en hadden we gekunnen hadden we waarschijnlijk naar de quiz van Captain Sensible geweest.

Ik meen me inderdaad ook het amateurisme te herinneren van deze organisatie, maar dat was ook al op de editie van 2 jaar terug maar dan was de muziekkeuze van de opsteller(s) iets geslaagder dan vorig jaar.

Ik heb ook de indruk dat er voor deze quiz weinig of geen reclame werd gemaakt. Ik heb de flyer van deze quiz voor de eerste maal gezien op de Bananenquiz. Twee weken op voorhand lijkt me toch vrij kort.

...

De quiz was is al een tijd aangekondigd, maar niet via dit forum of op quizzen. De organisator is nu eenmaal niet echt thuis in de quizwereld.

't Is overigens al de 12de Katangaquiz en die vindt altijd eind april/begin mei plaats. Er nemen meestal zo'n 10 à 15 ploegen deel, maar ik heb de indruk dat het dit jaar niet wil lukken.


Ik heb overigens de Rechte Bananen op een vorige editie leren kennen. 't Was mijn eerste muziekquiz, ik nam deel met een paar vrienden. De Bananen speelden met 3 en vertelden me dat ze dringend iemand zochten die wat op de hoogte was van dance en recente muziek.
Telefoonnummers en e-mailadressen werden uitgewisseld, ik kreeg al spoedig een uitnodiging, en sindsdien zitten ze met mij opgescheept. :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Wij kunnen niet komen dit jaar;
Ik vond dit vorig jaar een zeer onaangename quiz, omdat er echt té veel weggevers weg zaten (een meer dan één minuut lang fragment van Kvraagetaan bvb.) en wat mij vooral op de zenuwen werkte, was het slakkentempo : we gingen over twaalven voor ocharme 100 fragmenten en vooral het herhalen van (een deel van) de fragmenten bij het voorlezen van de antwoorden, vond ik een marteling ...

Blijkbaar heeft de opsteller rekening gehouden daarmee, dus misschien volgend jaar weer?

...

Zoals je zelf al opmerkte: uit zijn mededeling blijkt dat hij dit bijgestuurd zou hebben: geen herhalingen meer, meer muziek...
Dat slakkentempo zou dus verleden tijd moeten zijn.
Wat de weggevers betreft: er is een hele discussie aan de gang dat de quizzen te moeilijk worden voor gelegenheidsquizzers. Wel, dit is misschien es een goede gelegenheid voor jonge ploegen. Dan wel vooral voor ploegen die nogal stubru- minded zijn.

Ik moet er wel bij vertellen dat je het met de Katangaquiz nooit zeker weet: 3 jaar geleden was 't makkelijk. Twee jaar geleden kreeg je dan ineens fragmenten van Badly Drawn Boy, the Wedding Present, the Zutons, Infadels, Secret Machines, Skatelites e.d. te horen.
Ik vond de muziek toen erg goed, maar Jan kreeg zoveel kritiek dat het te moeilijk was dat hij het jaar daarop een erg makkelijke quiz samenstelde.

Wij gaan in alle geval, alleen al uit sympathie voor radio Katanga, een vrije zender waar de presentatoren en samenstellers altijd koppig hun eigen ding gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Het spijt me voor het sympathieke initiatief van een eigenzinnige radiozender van mijn eigen stad, maar het feit dat ik hen op 13 april reeds mailde geïnteresseerd te zijn in een deelname aan een vermoedelijke editie in mei (flyer gezien in Zottegem) en pas VANDAAG een antwoord kreeg, boezemt niet echt vertrouwen in.
Het excuus is "mailproblemen".

Ik herinner me vorig jaar eveneens de puntjes die Tony reeds aanhaalde, maar nog meer de ergerlijke overtolerantie voor een ploeg die weliswaar "voor"tijdig aanwezig was, maar eerst nog iets ging "eten", waardoor de quiz uiteindelijk meer dan een half uur later dan aangekondigd is gestart.
De andere 13 ploegen zaten daar mooi te wachten, waaronder een paar die van écht ver waren gekomen (ik noem geen namen).
De "eters" die alle andere ploegen ophielden eindigden overigens laatste.



Intussen waren we sinds vorige week (het wachten moe) ingeschreven voor de eersteling van Captain Sensible in Weerde... Waar de Rechte Bananen overigens even tevoren uitschreven...

Wat jammer is "voor het milieu", want de quiz bij Katanga bezocht ik al jaren per fiets !
Ik "kyoto" dus vrijdag niet.
Mede dank zij een lamentabele organisatie/public-relations van een alternatieve radiozender.
(Niet) leuk, hé?


:evil:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:Het spijt me voor het sympathieke initiatief van een eigenzinnige radiozender van mijn eigen stad, maar het feit dat ik hen op 13 april reeds mailde geïnteresseerd te zijn in een deelname aan een vermoedelijke editie in mei (flyer gezien in Zottegem) en pas VANDAAG een antwoord kreeg, boezemt niet echt vertrouwen in.
Het excuus is "mailproblemen".

Ik herinner me vorig jaar eveneens de puntjes die Tony reeds aanhaalde, maar nog meer de ergerlijke overtolerantie voor een ploeg die weliswaar "voor"tijdig aanwezig was, maar eerst nog iets ging "eten", waardoor de quiz uiteindelijk meer dan een half uur later dan aangekondigd is gestart.
De andere 13 ploegen zaten daar mooi te wachten, waaronder een paar die van écht ver waren gekomen (ik noem geen namen).
De "eters" die alle andere ploegen ophielden eindigden overigens laatste.



Intussen waren we sinds vorige week (het wachten moe) ingeschreven voor de eersteling van Captain Sensible in Weerde...

...

Wat jammer is "voor het milieu", want de quiz bij Katanga bezocht ik al jaren per fiets !
Ik "kyoto" dus vrijdag niet.
Mede dank zij een lamentabele organisatie/public-relations van een alternatieve radiozender.
(Niet) leuk, hé?


:evil:

Niet leuk, nee.

Tja, 't is een éénmansproject en enige nonchalance is hem niet vreemd.

Ik heb nog geprobeerd hem wat te helpen via deze thread, maar 't zal blijkbaar niet veel meer uithalen...

Nochtans, ik had de indruk dat hij zelf ook een (weliswaar late) poging ondernomen had om volk te lokken. Hij heeft nieuwe flyers (met de exacte datum) laten drukken die hij o.a op onze quiz heeft uitgedeeld (waar jij niet was, maar wel een paar van je ploegmaats).
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:

Intussen waren we sinds vorige week (het wachten moe) ingeschreven voor de eersteling van Captain Sensible in Weerde... Waar de Rechte Bananen overigens even tevoren uitschreven...



Eddy had ons ingeschreven, maar ploegmaat Paul liet weten dat hij het eigenlijk niet meer ziet zitten om 2 avonden na mekaar te spelen (we quizzen zaterdag in St.- Niklaas).

Uiteindelijk wou hij wel een uitzondering maken voor de Katangaquiz, omdat die in zijn thuisstad plaatsvindt.

Dus schreven we uit voor Captain Sensible. Geen probleem toch?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Maar bah neen, gij!
:P

Ik doelde op het feit dat we elkaar precies gekruist hebben qua quizplanning die avond.
Wij eerst naar Aalst, jullie naar Weerde, maar het pakt net omgekeerd uit.

Doe ze daar de groeten!
Hopelijk duikt er een verrassende underdog op om jullie het vuur aan de schenen te leggen.
:twisted:

Of moet ik schrijven
:headbang: ?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:Maar bah neen, gij!
:P

Ik doelde op het feit dat we elkaar precies gekruist hebben qua quizplanning die avond.
Wij eerst naar Aalst, jullie naar Weerde, maar het pakt net omgekeerd uit.

Doe ze daar de groeten!
Hopelijk duikt er een verrassende underdog op om jullie het vuur aan de schenen te leggen.
:twisted:

Of moet ik schrijven
:headbang: ?

Ha, op die manier...

...tuurlijk, was me even ontgaan.

Wat die verrassende underdog betreft: geloof me, we zouden er niet kwaad om zijn.
Plaats reactie