10e KAKKERLAKKEN MUZIEKKWIS 28/06/2008

peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

10e KAKKERLAKKEN MUZIEKKWIS 28/06/2008

Bericht door peegee »

Hallo Allemaal,

Zoals je misschien wel zult weten organiseren wij dit jaar onze jubileumeditie, de 10e muziekkwis, niet op de 7e, maar wel degelijk op zaterdag de 28e juni a.s., 19u30 stipt in de Kring, Maïsstraat 20 (naast de kerk), te Gent; deelname 16 euro per ploeg, maximaal 4 personen per ploeg.

Om er iets speciaals van te maken hadden we een gastpresentatrice uitgenodigd, die helaas forfait heeft gegeven, wegens een plechtige communie van haar petekind (terecht, dus, ahum :-))
Om het toch speciaal te houden, is het de bedoeling om te werken met geluidsfragmenten en daarbovenop bij elk geluidsfragment ook een beeldfragment te tonen...

De prijzenpot is minstens even fraai als de vorige 2 jaren, keuze uit ruim 200 full-cd's en we hebben ook een pak muziek-dvd's op de kop kunnen tikken...

Ik moet wel toegeven, dat als ge nog wenst mee te doen, ge rap moet zijn, er zijn nog maar weinig plaatsen over...

Peter
Laatst gewijzigd door peegee op do 19 jun 2008, 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 10e KAKKERLAKKEN MUZIEKKWIS 28/06/2008

Bericht door berwt »

peegee schreef:

Ik moet wel toegeven, dat als ge nog wenst mee te doen, ge rap moet zijn, er zijn nog maar weinig plaatsen over...

Peter
Geen meer zelfs naar men zegt. :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Na 3 dagen al 17 inschrijvingen, wegens schermen voor de projectie van de beelden (bij ieder geluidsfragment een beeld, waarvoor 1000 x dank aan Jo De Proft) slechts 23 (of 24?) plaatsen:

Ingeschreven ploegen:

1- Arthritic Monkees
2- B 4's
3- Disorder
4- de El Sloezio's
5- Fab 4
6- de Flosseklosser
7- Gang of Four
8- Guess Who
9- the Hesitators
10- Jan Piet Joris en Sam Gooris
11- Jartazi
12- JD & the Kinky Ballerinas
13- Peter De Vries Entertainment Group
14- Rechte Bananen
15- Rock Monsieur
16- Spek en bonen
17- Steve McQueen
18- Sympathy vur den Duvel
19- Tequila Overdrive
20- Testedoene
21- Vlassenbroek 2000
22- Willy Jr. en de Knelpuntklup
23- 5 CC

Er bestaat een kleine reservelijst en na het voorlopig inrichten van de zaal kan ik zien of er effectief nog meer bijkunnen. ik wil graag dat iedereen alles kan horen (en zien!!)
Laatst gewijzigd door peegee op ma 02 jun 2008, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Overgenomen uit de aankondiging van de Nesciokwis:
SepPuKu schreef:Misschien ook de gelegenheid om es iets concreter vooruit te blikken (zonder de forumbezoekers te bevoordelen, weliswaar - tenzij zaken die de avond zelf ook worden meegegeven).

Zoals gezegd dus 10 rondes, o.a...
* Enkele gewone rechttoe-rechtaan rondes, zonder enige link of thema (om even op adem te komen :wink: )
* Een ronde met instrumentals.
* Een trioronde en een duoronde, waarbij er telkens een verband is tussen de trio's resp. duo's.
* Een ronde met een gelijkaardige opbouw als eentje uit Tony zijn quiz (je hoeft je hoofd hierover niet te breken, het levert toch geen voordeel op).
* Een 'speciale' ronde waar ik voorlopig geen details over wil geven. Eigenlijk een experimentje dat ik uit het circuit van algemene quizzen gepikt heb en me zelf ook eens wilde aan wagen (geen palindromenronde à la Kayak en D.A.D. hee, daar zit te weinig keuze tussen om een hele ronde deftig mee te vullen). Ben vooral benieuwd of deze zal gesmaakt worden, het lijkt me ook de enige waar het een hele ronde alle hens aan dek wordt voor alle ploegleden. En opnieuw: je mag alle algemene quizzen napluizen op speciale ronden, het zal je geen stap verder brengen :twisted:
* Een favorieten-ronde. Telkens een hele klus om deze gevarieerd te maken qua genres en decennia :lol:
* Een ronde met een thema waar ik zelf niet veel voor voel, maar waarmee ik wil bewijzen dat de Nescio-quiz niet enkel persoonlijke favorieten bevat :lol:

Tot spijt van wie het benijdt: geen theorie ditmaal. Ben er zelf niet in thuis en moet daar dus extra veel tijd in steken. Ben daar eigenlijk te laat mee begonnen, en half werk leveren (bv. me beperken tot 'wie is de leadzanger', 'uit welke plaat komt deze track' en 'van wie is het origineel') vind ik ook nogal knullig. Wie weet volgend jaar...?

En geloof het of niet maar Carlos met 'Big bisou' zit er (voorlopig) ook tussen. Dacht dit gewoon zo te laten, ook al zat die er bij Tony ook in, maar nu blijkt dat het stilaan afgezaagd wordt (jammer, is vorig jaar pas in laatste instantie uit de Nescio-quiz gevlogen). Heb alternatieven genoeg, verwacht jullie dus alvast aan een andere Franstalige billenkletser :thumb1:
Zo te lezen gaat dat wel in orde zijn Johan! Maar weeral Uzelf een aantal criteria opleggen, zoals een themaronde, omdat het toch niet allemaal eigen smaak moet zijn? En binnen de favorietenronde ervoor zorgen dat hij gevarieerd is? Dat is toch niet nodig. Als het favorieten zijn neem ik aan dat het gewoon STEENGOEDE nummers zijn; dan maakt het niet uit dat ze allemaal uit de jaren 80 of 00 zijn (hopelijk) of alles uit de jaren 90 (ietsje minder voor ons) !!!!

Onze quiz is volledig samengesteld uit favoriete nummers, zoals ik al vermeldde: overal beeld bij, als Jo het allemaal in orde krijgt, want ik heb er al veel werk aan gehad !!!
Hij is, denk ik, toch een stukje gemakkelijker dan vorig jaar, ook dankzij het feit dat er bij ieder fragment een beeldfragment aanwezig is..

10 reeksen met 12 fragmenten, horizontaal geprogrammeerd (zoals bij Fab4-kwis of zoals bij de Stardust mq van Tony) en na het zorgvuldig bijeenrapen van (een selectie van) onze favorieten heb ik er enkele thema's kunnen samenstellen (zonder er extra nummers, die ons niet aanstaan in te steken), de rest zal dezelfde stempel meekrijgen als kaas (om het dicht bij huis te houden)... Jong, Belegen en Oud.....

Voor hen die het interesseert, dit zijn de thema's:

- The dark side of the Polkaheer
- de Lage Landen (hoe kan het ook anders met heel wat Belgen en 1 kaaskop in onze ploeg
- cijfers (en letters)
- homevideo's
- film & tv (popsong die terugkomt in tof film- of tv-fragment, we vragen enkel om de song & uitvoerder....)
- de biezebaaze ronde; nu een duidelijk overwicht van bijzondere covers, slecht 2 bizarre covers (of zijn het er 3???)
- iedere ronde wordt afgesloten met een favoriete instrumental
- iedere ronde ook 1 klein "theorievraagje", hierboven door Johan al op voorhand afgebroken....
Laatst gewijzigd door peegee op ma 02 jun 2008, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

peegee schreef:
iedere ronde ook 1 klein "theorievraagje", hierboven door Johan al op voorhand afgebroken....


Hoe bedoel je, omdat ik theorie rond originals, leadzangers e.d. te beperkt vind? Geloof me: wat haalbaarheid betreft (voor mij dus) veel liever vragen naar originals dan naar fait divers maar het zijn toch vaak de anekdotes en de enigszins ingeklede verhaaltjes waar theoriekenners zich eens kunnen laten gelden, denk ik (zonder het allemaal zwart-wit te willen stellen)? En dat is nu eenmaal niet mijn sterkste kant, vrees ik dus dit jaar blijf ik er alvast vanaf.

Ziet er alleszins wel een aantrekkelijk menu uit, PeeGee. Ik twijfel er geen moment aan dat jullie zich geamuseerd hebben, als er enkel favorieten inzitten... :thumb1:
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

Via welk adres schrijven we ons in?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Na afzeggen van de deelname van Jan, Piet Joris en Sam Gooris (maar er komt een WestVlaamse ploeg in de plaats!: the Rasberry Quartet, en digg.be doet ook terug mee) ziet onze lijst van teams er als volgt uit:

1- Arthritic Monkees
2- B 4's
3- digg.be
4- Disorder
5- de El Sloezio's
6- Fab 4
7- de Flosseklosser
8- Gang of Four
9- Guess Who
10- the Hesitators
11- Jartazi
12- JD & the Kinky Ballerinas
13- Peter De Vries Entertainment Group
14- the Raspberry Quartet
15- Rechte Bananen
16- Rock Monsieur
17- Spek en bonen
18- Steve McQueen
19- Sympathy vur den Duvel
20- Tequila Overdrive
21- Testedoene
22- Vlassenbroek 2000
23- Willy Jr. en de Knelpuntklup
24- 5 CC

Onze quizfragmenten lagen al klaar eind april, de samenstelling van de reeksen is ook al enkele weken af; dan (in navolging van Vlassenbroek) hier de verdeling van de decennia:

sixties: 21x
seventies: 33x
eighties: 27 x
nineties: 16 x
laatste 8 jaar: 23x

Op de 120 fragmenten zijn er 10 covers waar we het origineel van vragen (hierbij is rekening gehouden met het jaartal van het origineel, niet de cover)

Er moet er nog eentje bij van de jaren 00; wat er voor in de plaats uitvalt weet ik nog niet....

Wat betreft onze muziekinstallatie: we zaten eigenlijk zonder, maar hebben nu toch één; wat betreft de zaal: die ligt nog altijd niet vast, maar daarover later meer....

Wat betreft de prijzenpot:
Dit jaar keuze uit ruim 300 full cd's OF een 100-tal film-dvd's, maar ik heb ook muziek-dvd's op de kop kunnen tikken van:

Anthrax
Asia
Beatles
Blink 182
Ray Charles
The Chesterfield Kings
Alice Cooper (2 verschillende titels)
Deep Purple
Def Leppard
Dirty Pretty Things
Earth, Wind & Fire
Ian Gillan
Sammy Hagar
George Harrison
Steve Howe
Ice Cube
Kinks/ Ray Davies
Kiss (2 versch. titels)
Korn
John Lennon (2 versch. titels)
Paul McCartney (3 versch. titels)
Moody Blues (2 versch. titels)
Outkast (2 verschillende titels)
Joe Pasquale
Roxy Music
Sex Pistols
Bob Sinclar
Bruce Springsteen
Staind
Ringo Starr
The Strokes
Talking Heads (stop making sense)
Thin Lizzy
Bernie Tormé
Toto
John Wetton
Hank Williams
Yes (2 versch. titels)

Verzamelaars:
Top Notch 95-05 (oa De Jeugd van Tegenwoordig)
What the punk 2
Liberty & Justice

De rest van de lijstjes wordt jullie op tafel aangeboden, dan kunt ge tijdens de quiz op uw gemak kijken wat U interesseert; wat betreft de muziekdvd's kunt ge nu al eens overpeinzen wat er U interesseert....
Laatst gewijzigd door peegee op do 19 jun 2008, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Nog enkele wijzigingen , die ik later in een nieuw rijtje zal gieten:
De ploegen Gang of Four en Willy Jr & knelpuntklup zijn versmolten tot één ploeg, nl. Knelpunt Gang


Als alles meezit hebben we nóg véél meer plaats, maar dat kan ik pas de nacht van woensdag op donderdag bevestigen.

Peter
Laatst gewijzigd door peegee op do 19 jun 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Kijk nog even tussen de lijst van de muziekdvd's (ja, DVD'S) die jullie kunnen winnen; er zijn er nog 2 bijgekomen: Dirty Pretty Things én Bruce Springsteen...

Intussen heb ik nog een tussenronde in elkaar gestoken; DE ULTIEME POPSONG, ik heb 10 versies geknipt en amateuristisch aan elkaar geplakt, maar ben wel tevreden van het resultaat; ik heb er dan ook ruim 7 uur werk in gestoken en afgelopen avond zelfs de voetbal (hup, holland, hup) ervoor gelaten.....
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

peegee schreef:Kijk nog even tussen de lijst van de muziekdvd's (ja, DVD'S) die jullie kunnen winnen; er zijn er nog 2 bijgekomen: Dirty Pretty Things én Bruce Springsteen...

Intussen heb ik nog een tussenronde in elkaar gestoken; DE ULTIEME POPSONG, ik heb 10 versies geknipt en amateuristisch aan elkaar geplakt, maar ben wel tevreden van het resultaat; ik heb er dan ook ruim 7 uur werk in gestoken en afgelopen avond zelfs de voetbal (hup, holland, hup) ervoor gelaten.....
Als het je kan troosten: je hebt amper iets gemist. (hoewel ze blijkbaar nog gescoord hebben nadat ik de tv heb uitgezet...)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

We hebben een optie op een nieuwe zaal, maar ik zou graag willen horen van jullie of jullie akkoord zijn:

POSITIEF:
- veel ruimer, er kan gemakkelijk 200 - 250 man binnen
- veel meer keuze van drank (ook Duvel)
- geen tekort aan glazen
- voldoende parkeerplaats
- betere muziekkwaliteit (?) (installatie hoort bij de zaal), met o.a. 1 box aan het plafond
- volledig vernieuwde zaal, met een nieuwe airco-installatie
- bij ieder fragment zit er een clipje, die wordt getoond op 3 schermen; in de nieuwe zaal kunnen we de lichten dimmen; dat voordeel hebben we (denk ik) niet in de zaal van vorig jaar


NEGATIEF: (?)
- drank iets duurder dan in onze vorige zaal (pint/cola +0.20 cent, duvel +0.40 cent)
- er zit een geluidsbegrenzer in de zaal, dwz als we harder spelen dan 90 decibel (ik heb geen idee of dat hard is of niet), slaat de muziek af voor een 3-tal minuten; ik ken iemand die er zijn trouwfeest heeft gehouden en die meldde, dat dit bij hen slechts 1x gebeurd is.... Als de zijdeuren opengaan, slaat de muziek ook af.

Ik zou graag wat reacties hebben om te weten of deze "negatieve elementen" jullie hinderen of niet... Doe die reactie hier via het forum of als ge het mij persoonlijk wil melden: via het e-mail-adres kakkerlakken@skynet.be
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

defintief adres en uur KAKKERLAKKEN MUZIEKQUIZ

Bericht door peegee »

Het staat nu definitief vast; we hebben een nieuwe zaal; er kan 250 man binnen, dus de inschrijvingen (die tot nu toe beperkt waren) zijn terug heropend..

Het gaat door in de Kring, Maïsstraat 20 (naast de kerk), 9000 Gent

PARKEERPLAATS zat, nl. in de Roggestraat, langs de brandweerkazerne; ge moet niet ver stappen, want tegenover de brandweerkazerne is er een stukje muur weg en langs daar zijn jullie direct op het domein van de kring en de kerk....

Het uur is ook wat vervroegd, nl. 19u30

Voor de rest blijft alles hetzelfde

Later meer info indien nodig,

Peter
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

peegee schreef:We hebben een optie op een nieuwe zaal, maar ik zou graag willen horen van jullie of jullie akkoord zijn:

POSITIEF:
- veel ruimer, er kan gemakkelijk 200 - 250 man binnen
- veel meer keuze van drank (ook Duvel)
- geen tekort aan glazen
- voldoende parkeerplaats
- betere muziekkwaliteit (?) (installatie hoort bij de zaal), met o.a. 1 box aan het plafond
- volledig vernieuwde zaal, met een nieuwe airco-installatie
- bij ieder fragment zit er een clipje, die wordt getoond op 3 schermen; in de nieuwe zaal kunnen we de lichten dimmen; dat voordeel hebben we (denk ik) niet in de zaal van vorig jaar


NEGATIEF: (?)
- drank iets duurder dan in onze vorige zaal (pint/cola +0.20 cent, duvel +0.40 cent)
- er zit een geluidsbegrenzer in de zaal, dwz als we harder spelen dan 90 decibel (ik heb geen idee of dat hard is of niet), slaat de muziek af voor een 3-tal minuten; ik ken iemand die er zijn trouwfeest heeft gehouden en die meldde, dat dit bij hen slechts 1x gebeurd is.... Als de zijdeuren opengaan, slaat de muziek ook af.

Ik zou graag wat reacties hebben om te weten of deze "negatieve elementen" jullie hinderen of niet... Doe die reactie hier via het forum of als ge het mij persoonlijk wil melden: via het e-mail-adres kakkerlakken@skynet.be
Akkoord!
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

bart depauw schreef:
peegee schreef:We hebben een optie op een nieuwe zaal, maar ik zou graag willen horen van jullie of jullie akkoord zijn:

POSITIEF:
- veel ruimer, er kan gemakkelijk 200 - 250 man binnen
- veel meer keuze van drank (ook Duvel)
- geen tekort aan glazen
- voldoende parkeerplaats
- betere muziekkwaliteit (?) (installatie hoort bij de zaal), met o.a. 1 box aan het plafond
- volledig vernieuwde zaal, met een nieuwe airco-installatie
- bij ieder fragment zit er een clipje, die wordt getoond op 3 schermen; in de nieuwe zaal kunnen we de lichten dimmen; dat voordeel hebben we (denk ik) niet in de zaal van vorig jaar


NEGATIEF: (?)
- drank iets duurder dan in onze vorige zaal (pint/cola +0.20 cent, duvel +0.40 cent)
- er zit een geluidsbegrenzer in de zaal, dwz als we harder spelen dan 90 decibel (ik heb geen idee of dat hard is of niet), slaat de muziek af voor een 3-tal minuten; ik ken iemand die er zijn trouwfeest heeft gehouden en die meldde, dat dit bij hen slechts 1x gebeurd is.... Als de zijdeuren opengaan, slaat de muziek ook af.

Ik zou graag wat reacties hebben om te weten of deze "negatieve elementen" jullie hinderen of niet... Doe die reactie hier via het forum of als ge het mij persoonlijk wil melden: via het e-mail-adres kakkerlakken@skynet.be
Akkoord!
Zeker? :lol:
Plaats reactie