04/04/08 Kas & Co Popquiz XVII 1980-2007

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
straight banana schreef: Klopt. Wij spelen deze quiz altijd met dezelfde 3 kernleden (zonder Kuifje).
Drie jaar geleden werden we 4de, het jaar daarop 12de.
Verleden jaar stonden we na een paar eighties- rondes 2de om uiteindelijk als... 13de te eindigen.
We struikelden o.a. over de r&b- zangeressen, één van onze zwakke punten, en de stomste misser van de avond was dat we bij I'm from Barcelona titel en uitvoerder door mekaar haalden. :banghead:
wij maakten vorig jaar (en het jaar ervoor) de omgekeerde beweging : na de 80s-rondes bengelen we steevast ergens aan de staart van het peloton, maar maken daarna steevast een fikse opmars, waarmee we dan nog onverhoopt (we waren door de moeilijke 80s al zover teruggeslagen dat ik telkens de top 10 halen onmogelijk achtte)) toch nog de top tien binnenkomen, in 2006 waren we 9de, geloof ik, vorig jaar 7de.
Rekening houdend met het dit jaar wel erg sterke deelnemerveld, zou die 7de plaats opnieuw halen een succes zijn :P

Blijft wel een buitenbeentje in het quizcircuit, deze quiz, het is zo een beetje het 'BK Stubru-achtige stuff na 1980' of zoiets... ik speel 'm zeer graag (en lul er ook graag over), al zullen we 'm waarschijnlijk nooit winnen, daarvoor zijn we te 'oncompleet' met één van ons vier er niet bij
Zo ben ik, tegendraads en dwars van alle quizprincipes :wink: , daarom ook nog steeds met 3 man. Maar de meesten lusten de quiz wel en dat bewijst ook elk jaar het sterke deelnemersveld, al is hij dit jaar waarschijnlijk het sterkst bezet in 17 jaar (met 4 ex-winnaars en 13 ploegen uit de ranking top 20).
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Oef, alle voorbereidingen zijn achter de rug. Alle paperassen zijn afgedrukt en gesorteerd en de prijzen liggen klaar. Morgenavond een rustdag, alhoewel: ik moet morgen met onze Jan nog naar de voetbal voor een inhaalmatch om 18u30.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

en?... moeilijker/makkelijker dan vorig jaar? ... andere accenten? ... of krijgen we een typische Kas-en-co-1980+-quiz?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:en?... moeilijker/makkelijker dan vorig jaar? ... andere accenten? ... of krijgen we een typische Kas-en-co-1980+-quiz?
Moeilijk te zeggen. Zoals ik al eerder zei een 15-tal artiesten die er vorig jaar inzaten, dus iets andere accenten, alhoewel. Weerom een aantal obscure opnamen (anders zou het geen Kas & Co Popquiz zijn), bekende en minder bekende hitjes, een handvol albumtracks en ........ de rest hoor je vrijdag!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

wie de stubru-catalogus kent, geraakt al een heel end ver.
daarvoor ken ik Luc goed genoeg!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

progres schreef:wie de stubru-catalogus kent, geraakt al een heel end ver.
daarvoor ken ik Luc goed genoeg!
die catalogus is natuurlijk wel behoorlijk uitgebreid, hé Progres en niet alle singles van pakweg New Order, Siouxsie of Ocean Colour Scene zijn er ooit gedraaid hé ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
progres schreef:wie de stubru-catalogus kent, geraakt al een heel end ver.
daarvoor ken ik Luc goed genoeg!
die catalogus is natuurlijk wel behoorlijk uitgebreid, hé Progres en niet alle singles van pakweg New Order, Siouxsie of Ocean Colour Scene zijn er ooit gedraaid hé ...
ze moesten zich schamen :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

onder voorbehoud nog een nieuwe ploeg: Jo & De Banjo's
weet pas morgen of ze echt aan genoeg volk geraken.....
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Tonyvdb schreef:
progres schreef:wie de stubru-catalogus kent, geraakt al een heel end ver.
daarvoor ken ik Luc goed genoeg!
die catalogus is natuurlijk wel behoorlijk uitgebreid, hé Progres en niet alle singles van pakweg New Order, Siouxsie of Ocean Colour Scene zijn er ooit gedraaid hé ...
ik bedoel vooral de muziek van music@work, het gaat vooruit, de afrekening en NIET de muziek van de avonduren (volt, basta en genreprogramma's)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:
Tonyvdb schreef:
progres schreef:wie de stubru-catalogus kent, geraakt al een heel end ver.
daarvoor ken ik Luc goed genoeg!
die catalogus is natuurlijk wel behoorlijk uitgebreid, hé Progres en niet alle singles van pakweg New Order, Siouxsie of Ocean Colour Scene zijn er ooit gedraaid hé ...
ik bedoel vooral de muziek van music@work, het gaat vooruit, de afrekening en NIET de muziek van de avonduren (volt, basta en genreprogramma's)
zie dan maar dat ge ze kent :wink:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

progres schreef:
ik bedoel vooral de muziek van music@work, het gaat vooruit, de afrekening en NIET de muziek van de avonduren (volt, basta en genreprogramma's)
Allez... de avond van Stubru dan komt pas de beste muziek ;) Vooral dan zondagavonden met Ayco Duyster :)
't Gaat vooruit ... Da's ook alweer tijdje geleden. Afrekening is niet meer wat het geweest was sinds ze verdween van zondagmorgend, uit Music @ Work komt dan weer het meeste van de Hotlist uit, die nu zondagmorgend wordt gespeeld...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

gkoppen schreef:
progres schreef:
ik bedoel vooral de muziek van music@work, het gaat vooruit, de afrekening en NIET de muziek van de avonduren (volt, basta en genreprogramma's)
Allez... de avond van Stubru dan komt pas de beste muziek ;) Vooral dan zondagavonden met Ayco Duyster :)
't Gaat vooruit ... Da's ook alweer tijdje geleden. Afrekening is niet meer wat het geweest was sinds ze verdween van zondagmorgend, uit Music @ Work komt dan weer het meeste van de Hotlist uit, die nu zondagmorgend wordt gespeeld...
ROCK BOTTOM !!!! zondagmiddag van 15 tot 17 : altijd goede muziek (volgens mij toch :D )
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

nog eens onderaan zetten.....


Wegbeschrijving

Wegens werken tussen de A12 en het Jeugdcomplex in de Breendonkstraat is het aangeraden om volgende weg te volgen:

Komende van N16 Sint-Niklaas of N17 Dendermonde
Neem het viaduct over de A12 in Breendonk richting Willebroek-Centrum. Aan 1e verkeerslichten (Delhaize-Brico) sla je rechtsaf. Volg de weg tot je een baan tegenkomt met fietspad (Breendonkstraat). Hier ga je rechtsaf. Enkele honderden meter verder is het jeugdcomplex aan de linkerkant.

Komende van Antwerpen via A12
Neem op A12 afrit Breendonk. Aan de lichten sla je linksaf. Neem het viaduct over de A12 in Breendonk richting Willebroek-Centrum. Aan 1e verkeerslichten (Delhaize-Brico) sla je rechtsaf. Volg de weg tot je een baan tegenkomt met fietspad (Breendonkstraat). Hier ga je rechtsaf. Enkele honderden meter verder is het jeugdcomplex aan de linkerkant.

Komende van Brussel via A12
Neem op A12 afrit Breendonk (vlak naast het fort van Breendonk). Aan 1e verkeerslichten (Delhaize-Brico) sla je rechtsaf. Volg de weg tot je een baan tegenkomt met fietspad (Breendonkstraat). Hier ga je rechtsaf. Enkele honderden meter verder is het jeugdcomplex aan de linkerkant.

Komende van Mechelen via N16
Aan rondpunt in Blaasveld neem je richting A12. Bij aansluiting met A12 neem je richting Antwerpen. Neem op A12 afrit Breendonk (vlak naast het fort van Breendonk). Aan 1e verkeerslichten (Delhaize-Brico) sla je rechtsaf. Volg de weg tot je een baan tegenkomt met fietspad (Breendonkstraat). Hier ga je rechtsaf. Enkele honderden meter verder is het jeugdcomplex aan de linkerkant.

Of met GPS
Programmeer als eindpunt kruispunt van Breendonkstraat met Kasteellaan in Willebroek.

Afbeelding
Plaats reactie