Humo's Popquiz

Gebruikersavatar
DDay
Lead Singer
Berichten: 154
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 21:12
Locatie: Detroit Breakdown / Leuven
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door DDay »

Detroit Breakdown is ook ingeschreven.
1e keuze = Leuven
2e keuze = Antwerpen

En nu moeten we naar Genk?? :o

Heb een mailtje naar Humo gestuurd, benieuwd of dit nog kan veranderen...
Hans
Posted by DDay
Member of Detroit Breakdown
Official Homepage
Detroit Breakdown Blog
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Luk »

Wij waren in hetzelfde geval (Gent, Antwerpen), nu Leffinge...

Ook gevraagd, maar het zal blijkbaar dat zijn of onze plaats afstaan aan de wachtlijstkandidaten (vriendelijk mailtje teruggekregen, hoor :handgestures-thumbupright: )...
Voor ons gelukkig geen probleem qua datum en beschikbaarheid ploeg...
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door dendaffe »

Genk of niet was bij ons het verdict, dus passen we.
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: Humo's Popquiz

Bericht door John Winston Lennon »

Dan neemt Humo eindelijk eens een initiatief (blijkbaar was de Joepie niet geinteresseerd :mrgreen: ) en dan verkloten ze het op voorhand al met moeilijke inschrijvingen en allerhande regeltjes :roll:
't Zal ook wel te maken hebben met het Quiz me quick feuilleton zeker?

En professionele teams??? Ben Crabbé kent er wel iets van maar is nu ook niet bepaald een muziekwonder...

Ik voorspel dat de (weinige) kwisploegen die een plaatsje bemachtigden het gaan moeten opnemen tegen een pak ploegskes die nog nooit een muziekkwis gespeeld hebben. Genre KWB Wiekevorst, Girojongens Planckendael, etc.

Hopelijk trekt de muziek en de theorie er een beetje op.



Ik wens jullie allemaal veel moed, geluk en finaleplaatsen.
Dakota via Liverpool
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

dendaffe schreef:Genk of niet was bij ons het verdict, dus passen we.
betekent dit dat jullie thuisblijven?
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door dendaffe »

Inderdaad, wij blijven thuis! (of zoeken een quiz dichter bij huis dat weekend)
bikerstaaf
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 15:01

Re: Humo's Popquiz

Bericht door bikerstaaf »

Ook wij zijn teleurgesteld over de organisatie (van de inschrijving).

We hadden enkele dagen op voorhand al onze ploeg samengesteld en vorige dinsdag omstreeks 8u heb ik ons ingeschreven voor Gent.

Jammer genoeg kon de laatste van ons slechts vrijdagmorgen bevestigen.

Tot op vandaag hebben wij daar geen reactie op gekregen.
Ik vermoed dus dat we er niet bij zijn al moeten wij dat maar 'gerieken'...

Hopelijk is de organisatie geen graadmeter voor de quiz zelf. In alle geval hou ik met veel ongeduld het forum in de gaten om te weten hoe jullie het gedaan hebben ;)

bikerstaaf
2 many bikers
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Rock Monsieur »

Ook ik was dinsdagvoormiddag klaar om onze ploeg in te schrijven voor Humo's Popquiz. Door de omslachtige procedure (verzamelen geb. datum en 5e man) slaagde ik er pas woensdagnamiddag in om onze ploeg daadwerkelijk in te schrijven.
Onze 5e man verbleef op dat moment echter in het buitenland en kon zijn email niet onmiddellijk lezen. Hij heeft die vrijdagavond in het postvak SPAM gevonden en onmiddellijk bevestigd. Vandaag kreeg ik volgende reactie van Humo:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Popquiz [mailto:popquiz@humo.be]
Verzonden: maandag 19 november 2012 15:02
Aan: Filip Geysens
Onderwerp: RE: inschrijving popquiz

Beste Filip,

Alle voorrondes zijn momenteel volzet. Vanaf uw 5e teamlid bevestigt, zullen jullie op de wachtlijst komen. Hoe dat dit loopt hangt sterk af van de geselecteerde teams.

Met vriendelijke groeten,


Humo ’s Popquiz-team
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

dan zijn er, als ik goed kan tellen, 14 circuitploegen ingeschreven (voor zover bekend) en ongeveer 186 gelegenheidsploegen die wel tijdig 5 namen en alle gegevens tijdig konden opgeven...... vreemd :(
peegee
Rock Legend
Berichten: 4333
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door peegee »

John Winston Lennon schreef:Ben Crabbé kent er wel iets van maar is nu ook niet bepaald een muziekwonder...
Die trapt het af als zijn team in de pauze niet in de top 10 staat :shock: :evil:

@Kasenco: Ik heb er 16 geteld, maar moet Koerier er terug aftrekken, dus 15 in totaal; blijft nog altijd zeer weinig.....

Verder nog dit: de quiz geeft wel veel controverses, want zelfs binnen de 14 dagen in de top 4 alllertijden staan van reacties bij muziekquizaankondigingen...... :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Rock Monsieur »

En het vervolg van de email-conversatie met Anneke:
Beste Filip,

Ik begrijp dat het systeem van inschrijven anders verloopt dan bij normale quizzen. Het is ook een andere quiz dan de normale quizzen, we zitten hier met 1000 deelnemers, dus er moeten een paar stappen ingebouwd worden.
Ik vind het spijtig dat u er zo tegenaan ziet.

Met vriendelijke groeten,

Anneke van Humo ’s Popquiz-team

-----Original Message-----
From: Filip Geysens
Sent: maandag 19 november 2012 17:33
To: Popquiz
Subject: RE: inschrijving popquiz

Beste Humo's Popquiz Team,

Met alle respect, maar jullie manier om de inschrijvingen te behandelen is vrij amateuristisch.
Ik maak deel uit van een quizploeg die gemiddeld zo'n 2x per maand deelneemt aan muziekquizzen in Oost- en West-Vlaanderen. Nog nooit had ik te maken met zo'n ingewikkeld systeem van inschrijven.
Dat ik niet de enige ben die er zo over denkt kan u lezen op het forum van http://www.muziekquizzen.be

viewtopic.php?f=4&t=2382

Vorige week dinsdag (13/11) was ik 's voormiddags klaar om onze ploeg in te schrijven voor de preselecties van Humo's Popquiz. Toen ik de inschrijvingsprocedure doorliep, kwam ik echter tot de vaststelling dat ik extra gegevens (o.a. geboortedatum) van al onze teamleden moest ingeven. Aangezien ik daar niet standaard over beschik, moest ik dus elk teamlid afzonderlijk contacteren. Gevolg ... een snelle inschrijving van onze ploeg bleek al onmogelijk.
Jullie hadden dit probleem perfect kunnen vermijden door vooraf op jullie website aan te kondigen over welke gegevens een ploeg moet beschikken om zich geldig te kunnen inschrijven.

Dinsdagavond moest ik zelf gaan werken tot en met woensdagmiddag. Woensdagnamiddag heb ik dan uiteindelijk onze ploeg ingeschreven en kreeg ik daarvoor van Humo ook een bevestiging per email.

Maar blijkbaar was het voor jullie nog niet ingewikkeld genoeg, want toen bleek dat ook elk ingeschreven teamlid nog eens individueel zijn inschrijving moest bevestigen. Dat ware op zich misschien nog geen probleem geweest indien jullie emails naar diverse kandidaten niet in het postvak SPAM zouden beland zijn. Dit was trouwens ook iets wat wij zelf moesten vaststellen zonder dat Humo ons daarvoor op enige wijze vooraf van gewaarschuwd had.

Ons 5e teamlid verbleef wegens beroepsomstandigheden vorige week in het buitenland, waardoor:
1e) het voor ons moeilijk was om hem te contacteren
2°) de persoon in kwestie niet in de mogelijkheid verkeerde om zijn email regelmatig te contacteren

Vrijdagavond laat, heeft ons 5e teamlid bij thuiskomst onmiddellijk zijn email gecontroleerd en de inschrijving van Humo bevestigd.

Door deze omslachtige procedure hebben wij dus enorm veel tijd verloren (buiten onze wil om, maar door het amateurisme van Humo) en nu blijkt dat onze ploeg niet meer kan worden ingeschreven omdat de quiz zou volzet zijn.

Als jullie de volgende keer nog eens een dergelijk evenement willen organiseren, dan hoop ik dat jullie daar zelf beter op voorbereid zijn. Ik hoop in ieder geval dat de popquiz zelf niet op dergelijke amateuristische wijze wordt georganiseerd.


Met vriendelijke groeten,

Een sterk ontgoochelde muziekquizzer.

Filip Geysens
Muziekquizploeg 'Rock Monsieur'
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Keiem »

Het had veel beter kunnen aangepakt worden:

Als Anneke van Humo meeleest:
Stap 1: Dinsdag: ploeg inschrijven via ploegkapitein. Wie er het eerst bij is, is ingeschreven.
Stap 2: Een paar dagen later de bevestiging sturen naar de ploegen dat ze er bij zijn. Samen met een online formulier voor de 4 (5?) leden die meedoen. Dan ben je al gerust en kan je iedereen van je team op zijn gemak het formulier laten bevestigen.

@Peegee: dit wordt ongetwijfeld binnenkort nummer 1. En dan moeten de besprekingen nog komen. Zoals ik al eerder zei: deze kwis verhit de gemoederen (goed én slecht).

Trouwens: ik kreeg mijn bevestiging kort na een tweede mail naar Humo. Wat porren kon dus mogelijks helpen? Ik ben trouwens al jarenlang Humo abonnee dus vraag ik mij zelfs af of zoiets misschien in het voordeel speelde?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Rock Monsieur »

Keiem schreef:Ik ben trouwens al jarenlang Humo abonnee dus vraag ik mij zelfs af of zoiets misschien in het voordeel speelde?
Dat heb ik er dan ook weer niet voor over :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo's Popquiz

Bericht door kasenco »

Keiem schreef:Het had veel beter kunnen aangepakt worden:

Als Anneke van Humo meeleest:
Stap 1: Dinsdag: ploeg inschrijven via ploegkapitein. Wie er het eerst bij is, is ingeschreven.
Stap 2: Een paar dagen later de bevestiging sturen naar de ploegen dat ze er bij zijn. Samen met een online formulier voor de 4 (5?) leden die meedoen. Dan ben je al gerust en kan je iedereen van je team op zijn gemak het formulier laten bevestigen.

@Peegee: dit wordt ongetwijfeld binnenkort nummer 1. En dan moeten de besprekingen nog komen. Zoals ik al eerder zei: deze kwis verhit de gemoederen (goed én slecht).

Trouwens: ik kreeg mijn bevestiging kort na een tweede mail naar Humo. Wat porren kon dus mogelijks helpen? Ik ben trouwens al jarenlang Humo abonnee dus vraag ik mij zelfs af of zoiets misschien in het voordeel speelde?
Ik heb zeker meer dan 10 mails verstuurd. Omdat 2 ploegmaten niks hadden ontvangen, heb ik de inschrijvingsprocedure opnieuw gestart en de eerste inschrijving laten annuleren. Plots verliep alles vlot en kreeg ik al snel een mail dat de inschrijving ok was. Op de officiele mail heb ik nog een dag moeten wachten, weer na het versturen van een mail.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Humo's Popquiz

Bericht door Maledictus I »

Wat een belachelijk argument dat er meer stappen ingebouwd moeten worden omdat er 1000 deelnemers zijn.
Per voorronde zijn er maar 50 ploegen (verondersteld dat het evenredig verdeeld is), dat is zelfs geen groot aantal voor een algemene quiz (ik heb er vorig jaar een gespeeld met 100 ploegen) en die organisatoren slagen er allemaal in om hun inschrijvingen eenvoudig en vlot te laten verlopen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Plaats reactie