8e B4s Quiz - Aalter Brug - nu zaterdag

Plaats reactie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

8e B4s Quiz - Aalter Brug - nu zaterdag

Bericht door Tonyvdb »

Ik zoek mij te pletter naar een thread over deze quiz, maar hij staat er gewoon niet op ... :?:

Heb de email van mede-organisator Patrick gisteren gelezen en heb hem hier nu niet bij mij; herinner mij : 37 ploegen en VOL, geen fastlane-ronde meer en het zal blijkbaar niet te makkelijk zijn ...

Heb niet gelet op de lijst van deelnemende ploegen (als die er al bij stond), maar JPJ&SG hopen hun podiumplaats van vorig jaar te bevestigen, maar eerste vijf zou ook al mooi zijn :? :D

Wie doet hier nog mee? Winnaar van vorig jaar Sympathie vd Duvel neem ik aan, Polkaheer & co.?, Fab4?, ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Dit was de mail die door de organisatoren werd rondgestuurd:

Beste,

Vooreerst wil ik jullie bedanken voor jullie inschrijving. Er zijn 37 ploegen ingeschreven (een absoluut maximum trouwens). Er zijn een aantal gelegenheidsploegen, maar we kunnen ook de “habituees” uit het circuit verwelkomen. Ik mag zelfs zeggen dat we de echte topploegen uit Vlaanderen hebben (een paar ploegen die niet zo voor het commerciële werk zijn, niet te na gesproken).
We zijn er dan ook van overtuigd dat de winnaar van vorig jaar “Sympathie vur den Duvel” het niet onder de markt zal hebben. Of winnen ze opnieuw? Dat zouden we rond middernacht moeten weten.
We hebben immers met de verzuchtingen van vorig jaar rekening gehouden. Er zijn 12 ronden. De fragmenten zijn tot 5 sec. langer en de intervallen tussen de fragmenten is ook ietsje langer geworden. We hebben met pijn in het hart vaarwel gezegd aan “de fastlane”, hoewel we in het vorig verslag beloofd hadden dat dit een blijver zou zijn (misschien volgende editie opnieuw?). Toegegeven de eerste 2 keer is het zeer hectisch en om gek van de worden.
Er is geen theorie en ook geen foto’s, noch CD hoezen te herkennen. Willen op die manier een beetje een trend starten. Hopelijk heeft dit navolging. Dus MUZIEK PUR SANG. Zoals hierboven reeds vermeld zijn er 12 ronden. Hoe die er zullen uitzien, houden we nog een beetje geheim. Er moet toch nog een beetje spanning in blijven hé. Ik kan wel zeggen dat er opnieuw een live intro ronde is en uiteraard een videoronde (zonder geluid) rond een centraal thema. Welk thema? Ja zeg, dat zal je dan wel zien. Ik kan er ook nog aan toevoegen dat ieder teamlid in elke ronde zijn gading zal vinden; dus zal iedereen op elk moment alert moeten zijn.
Wij als samenstellers vinden het een faire toch niet te gemakkelijke quiz.
Nog goed nieuws: er zijn een stuk of 4 rondjes te verdienen. Hoe die kunnen verdiend worden, zeggen we op de avond zelf wel.
Toch nog een toegift. Verdeling volgens de decennia.
50-60 12%
70 17%
80 23,66%
90 22,67%
00 24,67%
Totaal 100%
Kwestie van in extremis jullie ploeg nog een beetje aan te passen.

Tot zaterdag.

Patrick en de rest van het team
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

'Starbuk & Apollo' hebben een 5de plaats en 93.8% te verdedigen zaterdag, dat wordt dus zeker niet gemakkelijk...
Vorig jaar speelden we met een noodploeg, en ook dit jaar wordt dat niet anders. Meer en meer wordt duidelijk dat 'Starbuk & Apollo' eigenlijk een duo is, namelijk Johan Facteur en mezelf, telkens weer aangevuld met 2 andere kwissers.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 8e B4s Quiz - Aalter Brug - nu zaterdag

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:Ik zoek mij te pletter naar een thread over deze quiz, maar hij staat er gewoon niet op ... :?:
Dit schreef Tony vorig jaar op het Los Flippos-forum (de Prehistorie voor muziekquizzen.be):

Een heel goede quiz, naar mijn bescheiden mening : goed gekozen fragmenten (= niet te veel 'platgevraagde' fragmenten) en een stevige moeilijkheidsgraad (maar genoeg 'weggevers' om de gelegenheidsploegen niet gefrustreerd huiswaarts te laten keren).
Ook een goede mix van commercieel en alternatief, met toch een lichte nadruk op dat laatste, wat wij natuurlijk toejuichen
Ook een paar leuke rondes : oa een 'snookerronde' was goed gevonden (bvb. Black betty : 1 zwarte bal =7 punten) en vooral moedig van de quizmaster om consequent zijn instinkertje (2 rode ballen = 2 punten dus bij Red Red Wine) door te duwen, ondanks het morrende volk.
Ik zou het niet durven

Wat minpuntjes :
*veel quizorganisatoren, die foto's en clips op een scherm vooraan tonen, maken de nochtans makkelijk vermijdbare fout van de tafels zo te schikken dat de helft van de quizzers zich moet omdraaien om dat scherm te zien : volgende keer de tafels een kwartslag draaien en ready is Kees
Ook : wij zaten op de 1e rij, maar ploegen die meer achteraan zaten, hadden blijkbaar moeite om de gezichten te herkennen op het scherm (misschien volgende keer afgedrukte versie voorzien?)
*fragmenten waren misschien iets te kort soms, maar dit is echt detailkritiek : is voor iedereen gelijk hoe dan ook. Vrij hectisch gedoe in het begin wel : massa's fragmenten + 30 foto's achter mij


De meeste besprekingen op dat forum waren positief, doch er werd (volgens mij onterecht) wat smalend gedaan over de zuivelproducten die elke ploeg meekreeg. Mogelijk was die heisa ontstaan omdat ik grappend had geschreven dat ik mijn besprekingsnota's niet meteen kon vinden in de grote doos zuivelproducten die we wonnen... Sommigen stoorden zich daar echter gemeend aan.
:roll:


De top 15 volgens mijn (uiteindelijk teruggevonden) nota's toen:

1. Sympathie voor den Duvel
2. Fab4
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
4. Koerier
5. Starbuk & Apollo
6. Rechte Bananen
7. Polkaheer & Kiekefretter
8. De Verloren zoon
9. Testedoene
10. Guess Who
11. Teamwear Jartazi
12. Rock Monsieur
13. Xenos
14. 100 gram gekapt
15. Spek en bonen
(31 ploegen)


In elk geval: wat mij betreft steeds een quiz om naar uit te kijken, al zitten we steeds bij de video's zwaar te zweten - hierdoor "Kasenco-gewijs" reeds minstens één editie door ons verloren... Vorig jaar viel dat echter mee, en het leverde ons er voor het eerst de overwinning op. :P
Maar ik heb er elke keer graag deelgenomen, ook jaren geleden nog, in mijn Greatest Tits-periode...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Die zuivelprodukten-opmerking kwam, voor alle duidelijkheid, niet van mij ... wel integendeel : mijn schoonmoeder is altijd in de wolken als ik weer in die regio gaan quizzen ben; nu zal ze de buit moeten delen met de inmiddels vijftien maanden oude Arthur, mijn allergrootste held !
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

De Flosseklosser zal hier ook nog eens van de partij zijn. In oktober 2004 hebben wij dankzij B4s de muziekquiz leren kennen. Sinds 2005 zijn we er echter niet meer bij geweest. Ik meen me wel te herinneren dat er geen editie was in 2006 en dat we dus enkel vorig jaar gemist hebben.
Hoedanook, dit is een leuke en ik kijk er dus naar uit.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:'Starbuk & Apollo' hebben een 5de plaats en 93.8% te verdedigen zaterdag, dat wordt dus zeker niet gemakkelijk...
Vorig jaar speelden we met een noodploeg, en ook dit jaar wordt dat niet anders. Meer en meer wordt duidelijk dat 'Starbuk & Apollo' eigenlijk een duo is, namelijk Johan Facteur en mezelf, telkens weer aangevuld met 2 andere kwissers.
jammer voor jullie dat Dirk-Sjampetterke van de aardbol lijkt verdwenen, een straffe quizzer nochtans, wie weet duikt hij vroeg of laat wel weer op ... die jonge gast die jullie vorig jaar op mijn quiz mee hadden (Bram?) was anders ook geen sukkelaar ...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Voor de geïnteresseerden:

op de website van de sympathieke organiserende muziekquizploeg B4-s vind je zowel volledige einduitslag als de antwoorden van 2007:
http://www.b-4s.org/

Vorig jaar stuurde Patrick de deelnemers nog een evaluatie van de quiz (met solo's en zo) per mail naar de deelnemende ploegen, maar die heb ik niet in mijn bereik.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Gedeeltelijk antwoord op Tony zijn vraag: Patrick stuurde op 21/01 een lijst met voorlopig ingeschreven ploegen.

1 Vlassenbroek 2000
2 Fab 4
3 Sympathy vur den Duvel
4 Testedoene
5 Steve McQueen
6 Dead Moon
7 Les Gambas Sauvages
8 Polkaheer
9 Bananadrama
10 Koerier
11 De Vindikooks
12 4 Schelln Espe
13 De Flosseklossers
14 Starbuk & Apollo
15 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
16 Arthritic Monkees
17 Een zwak momentje
18 The League of Extraordinary Gentlemen
19 De Kloefkappers
20 De Walrus
21 Jartazi
22 Spek en Bonen
23 Careful With That Sex, Eugene
24 2 Of a Kind
25 Xenos
26 De Rechte Bananen
27 Navok

Maar zoals ik ook vernomen heb is de quiz volzet en moeten er dus nog 9 namen bijkomen. Het zal sowieso drummen worden voor een top-10 plaats voor ons.
Plaats reactie