Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door aLEEce in chains »

Mijn collega, die daar in de buurt woont, wist me te zeggen dat parkeren daar ook wel een probleem kan zijn als er een voorstelling is in de Scala in de Dendermondsesteenweg (hetgeen die avond dus het geval is). Soit, een gewaarschuwd ploeg is er twee waard of zoiets.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door Spider Murphy »

Ik heb vrijdag- en zaterdagochtend evaluatie over het LichtFestival en de mobiliteit. Ik probeer hier rond de middag iets te posten of dit door te bellen naar Keiem die het dan hier zal neerschrijven. Vorig jaar zat alles vast van in Zwijnaarde tot het centrum, met een maximum wachttijd van anderhalf uur. Momenteel roepen wij iedereen op via heel wat kanalen om te parkeren op Flanders Expo. Als velen zich daaraan houden, zal het goed meevallen. Ook via het VGS zal zijn werk doen om zoveel mogelijk hinder te vermijden.

Ik heb vandaag alle installaties in werking gezien, en het zal verdoeme de moeite zijn. Indien u nog een leuke gezinsactiviteit zoekt op donderdag, vrijdag of zondag: www.lichtfestival.be
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door SpeedKing »

De vraag voor velen die vanuit het 'westen' komen: kan je Zwijnaarde voorbij rijden, de E17 op en dan in Gentbrugge, of desnoods via de R4 en dan Heusden of Destelbergen?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door peegee »

Ik vind de discussie heel vreemd; Zwijnaarde en Gentbrugge kunnen door hen die van de kust of van Antwerpen komen ten allen tijde vermeden worden.

Mensen die van de kust (Nieuwpoort, Bellem, Aalter, Beernem) komen kunnen afslaan op Gent-West en de route volgen, die Keiem gepost heeft, maar er zijn nog 2 alternatieve routes, die zelfs nog beter zijn, nl
(1) op het einde van de Drongensesteenweg rechts inslaan om op de ring van Gent te komen (zoals Keiem aangeeft op zijn kaart), maar dan bij de eerste lichten linksaf (Nieuwe Wandeling), dan alsmaar rechtdoor en dan kom je na enkele kilometers (op het einde komt ge dan terug op de ring terecht thv Neuseplein) en enkele bochten (baan blijven volgen) uiteindelijk aan de dampoort uit, waar ge de Dendermondsesteenweg moet inslaan (rechtse baan als ge onder de treinbrug doorgaat), dan op die Dendermondsesteenweg (na een bocht naar links) bij de eerste lichten (Heirnispleintje) linksaf en ge zijt er
(2) ipv naar rechts, op het einde van de Drongensesteenweg links inslaan om op de ring van Gent te komen (andere kant van de ring), einde Rooigemlaan op de brug naar rechts, bij de volgende lichten (2 kort opeen) op de brug naar links (Gasmeterlaan), op het einde rechts en dan direkt bij de lichten naar links (Neusepleintje), dan alsmaar volgen, enkele bochten (baan blijven volgen) uiteindelijk aan de dampoort uit, waar ge de Dendermondsesteenweg moet inslaan (rechtse baan als ge onder de treinbrug doorgaat), dan op die Dendermondsesteenweg (na een bocht naar links) bij de eerste lichten (Heirnispleintje) linksaf en ge zijt er

Mensen die van Antwerpen komen (zoals ik, die dag, wegens congres) pakken de ring (R4) (dat is afslag Gent-Zeehaven / Zelzate op de autostrade), Gent volgen en moeten op een bepaald moment (na kleine kilometer) de afrit Destelbergen nemen, dan op einde van de afrit rechts richting Gent, dan (immer gerade-aus) volgen tot aan het Heirnisplein (+/- 5 à 6 km), daar rechtsaf, dan ben je er ook
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door berwt »

Je zou een goede GPS zijn, Peter. Maar zoals alle GPS'en houd je volgens mij toch te weinig rekening met uitzonderlijke verkeersinfarcten. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de weg naar het centrum compleet vast zit vanaf Zwijnaarde (volgens Spider Murphy was dat vorig jaar blijkbaar zo), maar dat je dan via Drongen zomaar tot het centrum kunt rijden en even vlot de andere kant van Gent bereiken door gewoon de kleine ring langs onder te volgen of de Gasmeterlaan langs boven.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door progres »

Ik doe zaterdag niet mee maar Peter heeft groot gelijk voor mensen die vanuit Antwerpen komen is de weg via R4 afrit Destelbergen zeer aan te raden. Dit is de Dendermondsesteenweg en die eindigt (of begint) aan de Dampoort
Mijn broer woont in Destelbergen, vandaar dat ik dit ook weet.
succes aan alle deelnemers (in de eerste plaats om er te geraken)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door SpeedKing »

Of we er nu geraken of niet, het gaat alleszins plezant worden: wie zichzelf 'met zijn tijd mee noemt', en daarnaast een foto zet van iemand met ne roodwitte sjaal van SV (Essevee) Waregem, heeft gevoel voor humor :D !
Bijlagen
Flosseklosser.JPG
Flosseklosser.JPG (30.78 KiB) 3321 keer bekeken
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door berwt »

SpeedKing schreef:Of we er nu geraken of niet, het gaat alleszins plezant worden: wie zichzelf 'met zijn tijd mee noemt', en daarnaast een foto zet van iemand met ne roodwitte sjaal van SV (Essevee) Waregem, heeft gevoel voor humor :D !
Los Locos start met 5 strafpunten morgen. Nog iemand commentaar op onze website? :D
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door peegee »

Ik ben gisteravond tot snachts op het Lichtfestival geweest; zeker een aanrader voor hen die dit nog nooit hebben meegemaakt; een tip: zaterdagavond, bijvoorbeeld ???? :lol:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door DVNO »

berwt schreef:Je zou een goede GPS zijn, Peter. Maar zoals alle GPS'en houd je volgens mij toch te weinig rekening met uitzonderlijke verkeersinfarcten. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de weg naar het centrum compleet vast zit vanaf Zwijnaarde (volgens Spider Murphy was dat vorig jaar blijkbaar zo), maar dat je dan via Drongen zomaar tot het centrum kunt rijden en even vlot de andere kant van Gent bereiken door gewoon de kleine ring langs onder te volgen of de Gasmeterlaan langs boven.
Als medewerker van de Afdeling Wegen & Verkeer Oost-Vlaanderen :ugeek: kan ik mij toch niet houden om mijn woordje hierover doen.
Het idee om in Drongen (Gent-West) af te rijden en stad Gent door te trekken om er rapper te geraken lijkt mij toch redelijk ingaand tegen alle vormen van logische redenatie.
Ook opgelet voor de mensen die afrit Gentbrugge willen nemen. 't Is maar dat de Gantoise vanavond thuis speelt (een onverstaanbare mobiliteitsfout van het Gentse stadsbestuur imo) en geloof het of niet maar ook zij hebben supporters. :lol: Het kan dus ook druk worden aan afrit Gentbrugge.

Mijn voorstel voor mensen die vanuit het westen komen is dan ook.
1) Blijf rijden op E40 tot in Zwijnaarde. (Is het druk op de 'afrit' naar de E17, rij dan door naar Merelbeke en volg R4 tot aan Destelbergen)
2) Lukt het om af te slaan, rij dan de E17 op. Het maximum dat je in de file kan staan is tot aan de afrit Gent-Centrum (wat volgens mij nog nooit 1,5 uur kan zijn)
3) Rij vervolgens tot afrit Gentbrugge en sla daar af. Via de Brusselsesteenweg kan je makkelijk de Gentse binnenring bereiken
4) Is het te druk aan de afrit Gentbrugge, rij dan door naar de verkeerswisselaar met de R4 en neem richting Zelzate.
5) Neem vervolgens de eerste afrit 'Destelbergen' en rij via de Dendermondsesteenweg naar Sint-Amandsberg.

Alle mensen die uit het oosten komen: neem R4 en afrit Destelbergen.

Verder kan ik ook nog bevestigen dat er al veel volk op donderdagavond geweest is incl mezelf. Dus die vallen al weg
Gisteren is ondergetekende naar Theo Maassen in de Capitole geweest en we zijn zonder enig probleem (rond 19u30) de parking Zuid binnengereden.

En om Seppuku bij te treden: alle mensen die door mijn hulp onverwachts toch op tijd zijn, gelieve mijn prijs op de prijzentafel te laten liggen. Mijn welgemeende dank !!!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door fLEEtfox »

gerookt_espe schreef:
alle mensen die door mijn hulp onverwachts toch op tijd zijn, gelieve mijn prijs op de prijzentafel te laten liggen. Mijn welgemeende dank !!!
Ego-kapitalist! We spelen wel eens voor het goede doel hé vanavond.....
Wil iemand daarentegen een parkeerplaatske dicht bij de deur afbakenen met 4 fluokegels aub (jullie mogen dan mijn prijs hebben :D )?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door Keiem »

net Spider Murphy gehoord: gisteren was er 100000 man! En vandaag is er meer volk aangekondigd.
Op de E40/E17 viel alles goed mee, maar er was een kwartier tot twintig minuten aanschuiven op de invalswegen (Gent Centrum).
Ik vertrek reeds veel vroeger en ga nog eens het lichtfestival bekijken met de kindjes.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door Maledictus I »

Keiem schreef:Ik vertrek reeds veel vroeger en ga nog eens het lichtfestival bekijken met de kindjes.
Er liepen vanmiddag bij klaarlichte dag al een hoop bezoekers in het centrum die kloegen dat er niet veel aan te zien was.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Plaats reactie