6e Groene Kikker Muziekquiz - woensdag 26 december 2007

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:
bart depauw schreef:
kasenco schreef:Toen ik geboren ben, was er van de BRT Top 30 nog geen sprake

in NL stond Paint It Black van The Rolling Stones op 1 en in UK Paperback Writer van The Beatles
:shock: 1966?
:app:
Ha maar dan was er in 1968 misschien ook nog geen BRT top 30?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
kasenco schreef:
bart depauw schreef:
kasenco schreef:Toen ik geboren ben, was er van de BRT Top 30 nog geen sprake

in NL stond Paint It Black van The Rolling Stones op 1 en in UK Paperback Writer van The Beatles
:shock: 1966?
:app:
Ha maar dan was er in 1968 misschien ook nog geen BRT top 30?
vanaf 1970 - zie link bij muziek algemeen
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

toch iets gevonden over de hitparade in vlaanderen vóór 1970:

http://www.rock-ola.be

En de top 5 in juli 1968 zag er zó uit:

1 Viva el amor Will Tura
2 A man without love Engelbert Humperdinck
3 Young girl The Union Gap
4 If i only had time John Rowles
5 Honey Bobby Goldsboro
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

kasenco schreef:
bart depauw schreef:
kasenco schreef:Toen ik geboren ben, was er van de BRT Top 30 nog geen sprake

in NL stond Paint It Black van The Rolling Stones op 1 en in UK Paperback Writer van The Beatles
:shock: 1966?
:app:
toegegeven
ik ben ook hier 1 van de oudsten als ik dat allemaal lees :cry:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Ik had liever gehad dat er op mijn geboortedatum ook nog geen BRT Top 30 bestond; nu zal ik voor altijd verbonden blijven met:

JIMMY FREY - ROZEN VOOR SANDRA

Er zijn leukere dingen in het leven :cry:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

http://www.thisdayinmusic.com/member/birthdayno1.php

hier ontdek ik dat Apache van de Shadows 1 was in de UK
en The Twist van Chubby Checker 1 in de USA op mijn geboortedag !!

Wie is er hier nog ouder :shock: :!:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Help! van de Beatles. Kan ik op mijn 42 perfect mee leven :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Bye bye baby van The Bay City Rollers :app:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Mag ook niet klagen met "Yellow Submarine / Eleanor Rigby" van The Beatles in de UK en "You Can't Hurry Love" van The Supremes in de US
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ben nog altijd niet overtuigd of deze quiz wel OK is om er (ranking-)punten voor toe te kennen, hoe relatief die ook mogen zijn ...
Het is en blijft een café-quiz, dwz dat er elk moment nog een pipo of twee kan binnenwaaien, die zich dan bij deze of gene ploeg zet (om die dan misschien net dat puntje aan te brengen, die hen de overwinning of top 3 of top 5 plaats oplevert).

De Kikker Muziekquiz verloopt elke keer in een gezapige, gezellige sfeer, en ik zou het doodjammer vinden dat het nu anders is, omdat er een handvol luttele rankingpuntjes op het spel staan...

@ Bart : ofwel geen punten voor dit quizje, ofwel nu afspreken dat er geen 'gezaag' komt, als pakweg Germit De Kikker of het ploegje van Roob en Baaigones zou winnen omdat ze met 6 of 7 waren ... :?
Ik heb er aan de andere kant wel een goed oog in; ik denk niet dat er tussen de deelnemende ploegen 'ertefretters' zitten, louter sympathiekelingen :wink:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:Ben nog altijd niet overtuigd of deze quiz wel OK is om er (ranking-)punten voor toe te kennen, hoe relatief die ook mogen zijn ...
Het is en blijft een café-quiz, dwz dat er elk moment nog een pipo of twee kan binnenwaaien, die zich dan bij deze of gene ploeg zet (om die dan misschien net dat puntje aan te brengen, die hen de overwinning of top 3 of top 5 plaats oplevert).

De Kikker Muziekquiz verloopt elke keer in een gezapige, gezellige sfeer, en ik zou het doodjammer vinden dat het nu anders is, omdat er een handvol luttele rankingpuntjes op het spel staan...

@ Bart : ofwel geen punten voor dit quizje, ofwel nu afspreken dat er geen 'gezaag' komt, als pakweg Germit De Kikker of het ploegje van Roob en Baaigones zou winnen omdat ze met 6 of 7 waren ... :?
Ik heb er aan de andere kant wel een goed oog in; ik denk niet dat er tussen de deelnemende ploegen 'ertefretters' zitten, louter sympathiekelingen :wink:
Ik ben er ook nog altijd niet uit hoor ...
pipo
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 08:16
Locatie: Opwijk

Bericht door pipo »

Is er nog een plaats bij de Boeboeks of een ander mij bekend team. Mogelijk kan ik er geraken woensdag
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:@ Bart : ofwel geen punten voor dit quizje, ofwel nu afspreken dat er geen 'gezaag' komt, als pakweg Germit De Kikker of het ploegje van Roob en Baaigones zou winnen omdat ze met 6 of 7 waren ... :?
Ach, Pipo, blijkbaar is daar overal wel wat plaats voor late binnenwaaiers? :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Tonyvdb schreef:@ Bart : ofwel geen punten voor dit quizje, ofwel nu afspreken dat er geen 'gezaag' komt, als pakweg Germit De Kikker of het ploegje van Roob en Baaigones zou winnen omdat ze met 6 of 7 waren ... :?
Ach, Pipo, blijkbaar is daar overal wel wat plaats voor late binnenwaaiers? :wink:
(Pipo bestaat niet echt, eigenlijk wel, maar het is een beetje een inside joke; die dekselse Baaigones toch hé, :roll: :wink: )
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef:
Tonyvdb schreef:@ Bart : ofwel geen punten voor dit quizje, ofwel nu afspreken dat er geen 'gezaag' komt, als pakweg Germit De Kikker of het ploegje van Roob en Baaigones zou winnen omdat ze met 6 of 7 waren ... :?
Ach, Pipo, blijkbaar is daar overal wel wat plaats voor late binnenwaaiers? :wink:
(Pipo bestaat niet echt, eigenlijk wel, maar het is een beetje een inside joke; die dekselse Baaigones toch hé, :roll: :wink: )
Euh, op dat moment was ik in Roeselare ceedeets aan het kopen dus ik pleit (voor één keer) onschuldig :nono:
Plaats reactie