Vierde keer dat ik naar Ruisbroek afzakte, ditmaal om met een joint venture Scary M/JPJ&SG mee te strijden, en alweer een goede quiz !
Proficiat aan de winnaars (

), de tweedes (Sticky Fingers met zijn drieën) en de organisatoren (hulde voor hun 'goed doel'-inzet, waar wij zelfs allemaal konden van mee profiteren ->

-prijzentafel)
Tot voor de voorlaatste ronde speelden wij mee voor de eerste plaats NA De Ongenaakbaren, maar over het algemeen lieten we wat te veel 'onnodige' punten liggen, wat ons, gezien de minieme verschillen, direct een plaats of drie-vier kostte, jammer ...
Zoals reeds aangehaald hier door sommigen, werd er wel wat te schoolmeesterachtig verbeterd, vooral in titels mag je gerust wat milder zijn; mild of streng zijn is voor iedereen gelijk maar met het eerste bespaar je een hoop gemor in je zaal mee uit ... Legio voorbeelden waar wij antwoorden voor één of half woordje in de titel afgekeurd zagen... spijtig.
En ik weet dat het een Detroit Breakdown-handelsmerk is, maar ik zou voor de volgende editie(s) de 'dubbele punten'-vraag laten vallen : ik vraag mij wat de meerwaarde is? Ook hier leidt het alleen maar naar frustratie : de enen vinden dat het gevraagde fr. een weggever was, andere rondes is het dan omgekeerd en vooral : je kan door 2 of 3 (half-)foute antwoordjes een goeie ronde verpesten : zo werd twee keer een net-niet juiste titel afgekeurd (waarom dan niet direct 1 puntje geven, als je toch met dubbele punten werkt?) en schreven we bij 'Hey Mambo' enkel Barry Manilow, ook hier had één puntje misschien gekund?
Nu : veel verschillen zou het in de eindafrekening niet gemaakt hebben, maar ik denk dat het systeempje door niemand zou gemist worden, integendeel ...