En inderdaad, waar muziek is, ben ik vaak terug te vinden. Met de showbizzsite quiz toch nog vrij vers in het achterhoofd, ging ik toch een beetje bevreesd het depôt in Mechelen binnen. Er was nog niks veranderd aan dit gigantisch magazijn. Enkel de organisatoren.
Het begon al met de langste intro-speech dat ik in mijn "carrière" als quizzer heb moeten aanhoren. Tja, babbelgrage presentatoren die er een one-man show van willen/trachten te maken worden bij mij nooit gesmaakt, zeker niet tijdens quizzen.
Maar ik heb wel ergens respect voor een man die zo'n 74 ploegen te woord staat ... dus :thumb2:
De muziekrondes werden daarna vrij vlug afgespeeld. En zeker tijdens de eerste 3 à 4 rondes, stond "Joe Roxy" onverwacht nog in de top 3. We waren zelf echt verbaasd en verrast. Maar naarmate de avond vorderde, begon de lol aan tafel ook toe te nemen. Hierdoor zijn we een paar keer flink de mist ingegaan en hebben iets te vlug (foutieve) zaken genoteerd, vooral bij de titels. Maar we hebben dit allemaal vlug gerelativeerd en weggelachen. Aan onze tafel primeerde dus de "fun" en "ambiance" ipv het punten sprokkelen. Wat de muziek betreft, voldeed dit ruimschoots aan mijn verwachtingen. Het is Ultratop, dus grote klassiekers moet je niet verwachten. Al bij al enkele zeer leuke ééndagsvliegen gehoord en als conclusie kun je dan toch wel stellen dat de laatste 15 jaar eigenlijk dikke "***" (om dat ander vulgair woord niet te gebruiken)-muziek was. Ik heb me echt zeer goed geamuseerd deze keer. Enkel het geluid in zo'n betonnen tent is ontzettend slecht. Ik denk niet dat er hier iets aan te doen is, tenzij je wat duizenden vierkante meters tapijt begint te nieten aan de wanden en vloeren. Dan de grote pluspunten nog: de "touch" van enkele bekende quiz-organisatoren die ervoor gezorgd hebben dat de geschiedenis (zie showbizzsite quiz) zich niet herhaalde. Leuke thema-gerelateerde muziekrondes, geweldige en fraaie videoclipronde: wel een tikkeltje overdonderend erotisch materiaal (maar Peter heeft beloofd al de clips aan mij te bezorgen

Dan wil ik enkel nog alle ploegen die in de top 20 zijn beland (ons incluis

Volgend jaar een iets beter geluid, minder getetter (maar mag zeker dezelfde presentator zijn

Volgend jaar dus graag een 2de editie hiervan :app: