4° muziekquiz Kluizenaars - Blaasveld - 12/10/2007

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

als het zo aangekondigd was, neem ik mijn kritiek volledig terug ... sorry in dat geval ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:als het zo aangekondigd was, neem ik mijn kritiek volledig terug ... sorry in dat geval ...
naar mijn mening was er inderdaad redelijk wat opzoekwerk gedaan om het origineel en leuk te maken ! :wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:sorry jongens dat ik het enthousiasme hier wat temper, maar ik ben wat blij dat wij hier niet aan deelgenomen hebben : zelden zo'n inconsequente quiz, qua moeilijkheidsgraad gezien : zowat alles van 1990+, was spotgemakkelijk - 2x Mika zelfs :roll: - terwijl de moeilijke 50-60-70s-fragmenten niet te tellen zijn (en dan had je best nog een brede kennis van de Hollandse 60 en 70s-scene)
De elvendertigste muziekquiz gemaakt op maat van de 40, of zelfs eerder 50+-er...
typisch ... is er al is een kwis die gesmaakt wordt door het ganse deelnemersveld ....komen " de kapers " aan de kust.
inconsequente kwis ??? bwa zolang wij allen .. oude zakken ( 40 -50 plussers ) ons ook maar is amuseren hé ....velen onder ons gaan ten minste naar alle kwissen of proberen dit toch !
en tja... sorry dat sommigen nu eenmaal beperkt zijn tot muziek van enkel de late jaren 80 tot 2000 + ????
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

celtic601 schreef:velen onder ons gaan ten minste naar alle kwissen of proberen dit toch !
Wij gaan net iets liever naar kwissen waar we ons amuseren, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk aan ons liggen :roll:

(waarbij ik voor alle duidelijkheid NIET zeg dat we ons op deze kwis niet zouden geamuseerd hebben)

celtic601 schreef:sorry dat sommigen nu eenmaal beperkt zijn tot muziek van enkel de late jaren 80 tot 2000 + ????
Sorry dat onze kennis jammer genoeg niet beperkt is tot enkel de late jaren 80 tot 2000 +


O ja, dat Tonyvdb enkele berichtjes eerder zijn kritiek volledig terugnam is uiteraard ook slechts een detail dat geheel terzijde is.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik heb toch nergens gezegd dat dit een slechte quiz was.
En nogmaals : als het aangekondigd was dat de quiz pittig(er) zou zijn qua oudere fragmenten, dan was mijn kritiek zelfs volledig misplaatst ...

Maar het is gewoon objectief zo dat het aantal moeilijke en moeilijkere fragmenten op deze quiz, hoofdzakelijk in de jaren 60 en 70 te situeren was en om die reden waren wij van JPJ&SG blij dat we er niet waren.
Finaal punt.

Storm in een glas water, als je het mij vraagt ...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Als je het mij vraag kan je JPJ&SG op de meeste quizzen tegen het lijf lopen. Tenzij de nadruk echt op oldies ligt maar je verwacht toch ook geen (uitsluitend) oldieskenners op Tony's 90s+? 't Is geen schande om bepaalde nichequizzen links te laten liggen (tenzij voor masochisten uiteraard :wink: )

En dan nog: ik denk dat die gasten op zijn minst een behoorlijke basiskennis hebben van oldies, alleszins voldoende om in een evenwichtige quiz de meubels te redden op dat vlak (anders eindig je niet consequent zo hoog in muziekquizzen met een breed spectrum). Van Tony weet ik alleszins zeker dat hij op dat gebied broad-minded is.

Enfin, hij is duidelijk ook niet te beroerd om een iets te enthousiaste reactie te herroepen, konden we dat allemaal maar... :twisted:

Edit: hij heeft zelf ook al gereageerd, nu lijkt DIT uiteraard weer een storm in een glas water... :roll:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ik laat het nog wat verder stormen in dat glas water ... :wink:

Ik maak zelfs mijn opwachting - als gelegenheidslid van 'Guess Who' - op de 'was het nu 50-60-70-80-quiz' in Bellem volgende week, dus ik heb hoegenaamd niets tegen muziek van ouder dan pakweg 20 jaar, wel integendeel : veel van mijn favoriete nummers, albums en artiesten komen uit de 60s, 70s en 80s !

Zoals de meesten wel al zullen weten, spring ik graag op mijn stokpaardje van 'op muziekquizzen moet recente muziek evenredig moeilijk zijn als oudere muziek', wat vaak niet zo is, naar mijn bescheiden gedacht.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

baaigones schreef:
celtic601 schreef:velen onder ons gaan ten minste naar alle kwissen of proberen dit toch !
Wij gaan net iets liever naar kwissen waar we ons amuseren, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk aan ons liggen :roll:

(waarbij ik voor alle duidelijkheid NIET zeg dat we ons op deze kwis niet zouden geamuseerd hebben)

celtic601 schreef:sorry dat sommigen nu eenmaal beperkt zijn tot muziek van enkel de late jaren 80 tot 2000 + ????
Sorry dat onze kennis jammer genoeg niet beperkt is tot enkel de late jaren 80 tot 2000 +


O ja, dat Tonyvdb enkele berichtjes eerder zijn kritiek volledig terugnam is uiteraard ook slechts een detail dat geheel terzijde is.
idd te laat gezien baaigo... ik rol mijn rode loper uit , verontschuldig mij 4361x , offer mijn 4 cavia's ... en hoop een dezer dagen enorm veel billenkoek hiervoor te krijgen !!! :oops: :oops: :oops: :wink: dit eveneens geheel terzijde ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

Ik wil de storm toch nog even laten verder rollen.

Het is zo dat je volledig vrij bent om te kiezen aan welke kwis je deelneemt en aan dewelke niet.

Wel vind ik het volledig 'not done' om je gal te spuwen op een kwis, waarvoor je niet gekozen hebt. En dan maakt het me geen f*** uit of je je mening nadien herroept.

Maar waarschijnlijk zal dit select groepje, hoogopgeleide, dirigenten van het muziekkwiscircuit dit weer niet graag lezen.

Als simpele fabrieksarbeider weet ik dan weer wel dat je geen commentaar te leveren hebt op iets waar je zelf niet actief aan hebt deelgenomen.

Hopelijk krijgen deze geweldige heren het ooit zo druk met hun job dat ze simpele zielen in rust kunnen laten genieten van hun hobby.

Zo, deze 50+-er gaat nog even genieten van zijn oldiecollectie, die volledige taboe is in het kwiscircuit. Waarschijnlijk is mijn 'Sacramento' van Middle Of The Road veel obscuurder dan een, nooit in de Belgische hitparade verschenen, nummertje van de helden van Kings Of Leon.
(beide fragmenten zaten in de kwis; welke oh welke zou het moeilijkst geweest zijn ?)

En schiet u maar hoor: deze oude zak is al wat gewoon.
Pfff
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Oei oei, veel lange tenen hier ... :(

Als iemand alle gegeven fragmenten met titel en uitvoerder post, mag ik daar toch mijn mening over hebben, meegespeeld op de quiz of niet.
(JPJ&SG was verhinderd die avond).
Dit is een quizforum, waar tot in het oneindige kan geluld worden over muziekquizzen.
Ik blijf er trouwens bij dat de oudere fragmenten niet evenredig van moeilijkheidsniveau waren als de recente, en dat op te veel quizzen de muziekquizzende 40 en 50+-er bevoordeeld worden, dat punt herroep ik niet : wel heb ik (nu voor de derde keer al) gezegd dat, als de quiz als dusdanig aangekondigd was, mijn kritiek misplaatst was en ik 'm terug neem.

En uw Calimero-wijsje van 'hoogopgeleide, selecte muziekquizdirigenten die het hier op dit forum voor het zeggen hebben' of zo vind ik van bedenkelijk allooi.
Trouwens, ik ben geen muzieksnob : ik vind zowel Barry Manilow als Neil Young dik OK en ook ben ik niet hoog opgeleid : nog net mijn diploma ASO gehaald : ha ! :?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:Oei oei, veel lange tenen hier ... :(

Als iemand alle gegeven fragmenten met titel en uitvoerder post, mag ik daar toch mijn mening over hebben, meegespeeld op de quiz of niet.
(JPJ&SG was verhinderd die avond).
Dit is een quizforum, waar tot in het oneindige kan geluld worden over muziekquizzen.
Ik blijf er trouwens bij dat de oudere fragmenten niet evenredig van moeilijkheidsniveau waren als de recente, en dat op te veel quizzen de muziekquizzende 40 en 50+-er bevoordeeld worden, dat punt herroep ik niet : wel heb ik (nu voor de derde keer al) gezegd dat, als de quiz als dusdanig aangekondigd was, mijn kritiek misplaatst was en ik 'm terug neem.

En uw Calimero-wijsje van 'hoogopgeleide, selecte muziekquizdirigenten die het hier op dit forum voor het zeggen hebben' of zo vind ik van bedenkelijk allooi.
Trouwens, ik ben geen muzieksnob : ik vind zowel Barry Manilow als Neil Young dik OK en ook ben ik niet hoog opgeleid : nog net mijn diploma ASO gehaald : ha ! :?
zoals je ziet tony heb ik mijn vorige commentaar gewist... het was er misschien wat over ja ...maar een ploeg die geregeld top 5 speelt hoeft toch niet te zeuren over het al dan niet onevenredige verdelen van oudere fragmenten op sommige kwissen ? dat dit schering en inslag is betwijfel ik ten zeerste ...
Laatst gewijzigd door celtic601 op vr 19 okt 2007, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ik zou beter op geen enkele quiz nog commentaar leveren vanaf nu, als het gevolg dit soort compleet uit hun context gerukte ('we hadden hier of daar kunnen winnen' als boutade aanwenden -> gelieve de volledige post te citeren in het vervolg) reacties teweegbrengt.

Mensen die mij kennen, weten dat ik het 'kweetniehoe' goed voor heb met het muziekquizgebeuren in onze 'contreien', ik tracht altijd positief en opbouwend te zijn na een quiz maar word hier nu compleet de grond in geboord door weet ik veel wie, na één post met een afwijkende mening.

Gedaan met muziekquizzen.be voor mij voorlopig ...
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

Tonyvdb schreef:Ik zou beter op geen enkele quiz nog commentaar leveren vanaf nu, als het gevolg dit soort compleet uit hun context gerukte ('we hadden hier of daar kunnen winnen' als boutade aanwenden -> gelieve de volledige post te citeren in het vervolg) reacties teweegbrengt.

Mensen die mij kennen, weten dat ik het 'kweetniehoe' goed voor heb met het muziekquizgebeuren in onze 'contreien', ik tracht altijd positief en opbouwend te zijn na een quiz maar word hier nu compleet de grond in geboord door weet ik veel wie, na één post met een afwijkende mening.

Gedaan met muziekquizzen.be voor mij voorlopig ...
vooral niet doen Tony
laat ze maar lullen
en trouwens dit forum is nog volop in opbouw
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Merkwaardig toch dat mensen die, zoals Tony, alleen maar pleiten voor evenwichtige quizzen en dat op een beschaafde en onderbouwde manier doen zoveel tegenwind krijgen....


Hoe zou dat toch komen?
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Ja wadde dadde, da was maar een quizke hé mannen...

De quiz in Blaasveld was waarschijnlijk samengesteld door +40-50'ers, zodat het normaal is dat er wat oudere fragmenten inzaten die dan al wat moeilijker kunnen zijn voor de jongere quizzers. Als ik als dertiger een quiz samenstel zal die moeilijkere hedendaagse fragmenten bevatten en makkelijkere oudere, vermoed ik, omdat ik toen niet zoals nu, alle zaken probeer te volgen en daar niet zo veel van ken. Het bewijs hierop wordt geleverd op de onlinequiz op www.everyoneweb.com/koerier. Bewijs jullie kunnen daar maar eens!

Iedereen heeft recht op zijn mening hé en er zijn zelfs quizzers die én Middle Of The Road én Kings Of Leon kennen, zoals er ook zijn die beide niet kennen...

Ik vond het - hoewel ik Tony wel gelijk moet geven ivm de moeilijkheidsgraad van de oudere fragmenten, maar ik ben dan ook een (relatief) jonge lul - in Blaasveld nen toffe quiz.

En 't is nooit te laat voor de jongeren om wat oldies te ontdekken en voor de ouderen om wat hippe groepjes te leren kennen.

En een beetje kritiek verdragen hé zeg: ik heb nog nooit de perfecte quiz meegemaakt (al komen sommigen wel dicht in de buurt), maar besef wel dat iedere organisator er naar streeft om de deelnmers een fijne avond te bezorgen en daar verschikkelijk veel tijd in steekt.
Plaats reactie