3° Poplar muziekquiz Lembeke (nabij Eeklo)

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

3° Poplar muziekquiz Lembeke (nabij Eeklo)

Bericht door Devils answer »

Officieuze uitslag:

1. Sympathie vur den Duvel 550 op 600
2. Guess Who's Testedoene 548
Polkaheer, Kiekefretter, Kaaskop en Rapenbrader 548
4. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 547 of 546 (?)
5. Fab 4 545
6. Rechte Bananen 532
7. Vlassenbroek 2000 521
8. Rock Monsieur 512
9. Koerier 511
10. Vidikooks 505
11. B4's 504
12. Teamwear Jartazi 476
13. Weetwatjes 471
14. Nutcase 469
15. Xenos 463
16. Arthritic Monkeys 457
17. Spek en bonen 448
18. Ida (?) 446
19. Steve McQueen 424
....
(32 ploegen?)

Muziekquiz met brede waaier van genres, maar met een opvallend hoog gehalte aan "spelelement". Veel jaartallen, leeftijden, CD-titels (onderaan het antwoordblad deels of geheel als keuzemogelijkheden opgegeven) in te vullen achter de titel en uitvoerders...
De top vijf had er gewoonweg heel anders kunnen uitzien als er een paar gokken anders waren geplaatst of in extremis verwisseld (ik vermoed voor elke ploeg).

Er zat duidelijk veel voorbereidend werk in :app:, maar de lading aan theorieopgaven tijdens het herkennen van de fragmenten balanceerde gevaarlijk dicht op de afgrond die naar stressy toestanden kon leiden...
Wij zijn wat gewoon als redelijk ervaren ploeg, maar voor de gelegenheidsploegen moet dit er toch soms wat "over" geweest zijn?

Toch vond ik dit een leuke quiz, ook al kan deze perceptie ook ingegeven zij door het feit dat we wonnen. :P
Uiteraard was de foute ronde hilarisch, zeker voor wat betreft het aanvullen van de teksten.

Om verder zeker positief te onthouden:
- vijf antwoorden vooraf gegeven (zoals in De Pappenheimers)
- de woordpuzzel (inspiratie uit De Slimste Mens) (al was hier voorzichtigheid geboden voor meervoudig mogelijke antwoorden)

Minder OK:
- te laat begonnen, en te laat geëindigd. Niet leuk voor wie nog ver moet rijden!
- ook qua theorie: de "minipops" (afbeeldingen van artiesten via vergrote "pixelbeelden") waren te klein om sommige details te herkennen. Het leuke is er dan vlug af....
- En geen prijzen voor wie buiten de top 5 eindigde (eerste vijf kregen een geldprijs). Mij hoor je niet klagen :twisted: , maar ik weet niet of iedereen dat zo fijn vond.

In elk geval staat deze quiz volgend jaar graag weer op onze agenda...
:D
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Wij van B-4s hebben blijkbaar een heel andere quiz meegemaakt. Van de 3 edities die we tot nu toe hebben meegemaakt, wat dit veruit de slechtste. En ik ben iemand die niet zo snel negatieve kritiek levert.
Als je het nodig vindt om maar liefst naar 50 (vijftig hé) CD titels te moeten vragen, naar jaartallen laat vissen, muziek achterstevoren moet afspelen en prachtige nummers moet verkrachten door ze vertraagd of versneld weer te geven, dan moet je toch beseffen dat je niet goed bezig bent.

Ons interesseerde het in ieder geval niet op welke plaats we zijn geëindigd, want hoewel we toch redelijk in de buurt wonen, was het inderdaad veel en veel te laat. Te meer dat we toch wisten dat we met lege handen naar huis zouden gaan. Wat was dan nog de motivatie om misschien nog 3 kwartier te blijven.

Volgend jaar zal B-4s er waarschijnlijk niet bij zijn, tenzij de samenstellers opteren voor een muziekquiz "pur sang", met muziekfragmenten veel en veel minder theorie en misschien toch nog een prijsje voor iedereen.

Sorry, maar dit was er echt over.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Achterstevoren en binnenstebuiten draaien van fragmenten vind ik ook een beetje teveel van het goede....
Dan komt er nog bij dat we (ik speelde mee met Fab 4) tot driemaal toe protesteerden dat we te weinig punten hadden gekregen en er werd nooit gevolg aan gegeven.
Inderdaad: de top 5 had er anders kunnen uitzien met een punt of 6 meer waar we recht op hadden.....
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 3° Poplar muziekquiz Lembeke (nabij Eeklo)

Bericht door Big Banana »

[quote="Devil's answer"]Officieuze uitslag:

"Er zat duidelijk veel voorbereidend werk in :app:, maar de lading aan theorieopgaven tijdens het herkennen van de fragmenten balanceerde gevaarlijk dicht op de afgrond die naar stressy toestanden kon leiden... "

Veel te veel is nooit goed, en dit was er over. Als quizzer wil je graag aan alle rondes meewerken. Gisteren kon dat niet. En luisteren, én opschrijven, én de theorie oplossen op hetzelfde moment was gewoon niet mogelijk. :? Voor de woordpuzzel was er gewoon geen tijd (enkel "de kreuners" in de laatste minuut nog kunnen bijdragen). :dance: En dan snel weer afgeven... Inderdaad het werd stressy. :evil:
Pro : veel tijd ingestoken, veel te veel als je het mij vraagt.
Resultaat : Kijk eens mama, zonder handen... wie weet volgend jaar zonder tanden...

"- En geen prijzen voor wie buiten de top 5 eindigde (eerste vijf kregen een geldprijs). "


Wij werden 6de (alle lof voor de 5 winnende ploegen, in welke volgorde dan ook... ze waren te sterk voor ons). :app: :app: :app: Maar een prijs geven aan de grootste zuipschuiten van de avond :nono: en de rest van de quizploegen zonder iets terug naar huis sturen vind ik er over. (opnieuw)

Moraal : een inventieve aanpak moet kunnen maar dit keer was "doe maar gewoon", gewoon beter geweest.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:Achterstevoren en binnenstebuiten draaien van fragmenten vind ik ook een beetje teveel van het goede....
Dan komt er nog bij dat we (ik speelde mee met Fab 4) tot driemaal toe protesteerden dat we te weinig punten hadden gekregen en er werd nooit gevolg aan gegeven.
Inderdaad: de top 5 had er anders kunnen uitzien met een punt of 6 meer waar we recht op hadden.....
Ook hier veel te weinig punten waar geen rekening mee werd gehouden ondanks klachten vab onzentwege. Wij kwamen uit op 538 punten volgens ons en in de einduitslag hadden we slechts 521 punten.

17 punten is toch wat van het goede teveel.

Voor de rest zelfde "kritiek". Veel te veel theorie, enkel prjzen voor eerste 5 ploegen, te laat gedaan...

Maar al bij al wel een vrij plezante quiz. En da tde organisatoren te laat begonnen waren, dat kan onze fout geweest zijn, aangezien we slechts arriveerden om 20.10u (beetje te lang moeten zoeken)...

En bedankt aan vinceluka om ons aan te vullen als vierde man :wink:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op za 06 okt 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Over de quiz :
Inderdaad een hectische quiz, maar zo spelen we ze graag, al waren er toch misschien wat té veel vragen en opdrachten...
De minipops waren te 'mini' en die hebben we nu ondertussen wel al een paar te veel gehad, naar mijn bescheiden mening ...
Tussenstanden mochten ook wat duidelijker en regelmatiger geprojecteerd worden misschien...
Ook plus : een vlotte en verstaanbare presentator (met indrukwekkende 'sideburns') en een ruime drankkaart (vind ik echt een plus).

Over onze 'prestatie' :
Net zoals, vermoed ik, de meeste ploegen, pleegden wij diverse blunders en lapsussen (vooral die leeftijden en jaren waren een ramp : wat heb ik daar een bloedhekel aan :roll: ) en had ik, meer nog dan vorige week, het gevoel dat we konden en/of moesten gewonnen hebben, maar bon, we bevestigen onze goede vorm en trachten ons langzaam maar zeker 'naar de hoogste muziekquizregionen' te wurmen :)
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

De plaats van het gebeuren in acht genomen, hadden sommigen onder ons al verwacht toch minstens met een zakje aardappelen of een bloemkool onder de arm naar huis te zullen gaan. Dan zou moeder de vrouw er tenminste eens vrede mee hebben gehad dat we pas om twee uur 's nachts thuiskwamen. :D

Nu, alle lof om een stoffige landbouwloods toch nog als een geschikte quizlocatie te kunnen aankleden. Ook opvallend: het geluid liet weinig of niets te wensen over (althans voor ons op de derde rij), hetgeen toch ook niet evident was.

Persoonlijk vond ik het zoeken naar jaartallen en leeftijden een leuk zijspoor; alleen moet je er dan als organisator inderdaad tijd voor vrijmaken. Vooral als sommige van die getallen zo dicht bij elkaar liggen dat je zonder een beetje hersenwerk of overleg rond de tafel al snel in puur gokken vervalt. Nog snel het antwoordformulier volkrabbelen terwijl men al naast je staat om alles op te halen: daar is helemaal niks lolligs meer aan.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de sterk ontwikkelde manipulatiedrang van de samensteller, zowel in beeld als in klank. De ronde met achterstevoren afgespeelde nummers was een gruwel. Fragmenten te snel of te traag afspelen is nergens voor nodig. Karikaturen in plaats van foto's vragen, minipops op A4-formaat projecteren, een wat ingewikkelde originalsronde op poten zetten: het is een beetje roekeloos omspringen met correctheid, niet? Terwijl ik me toch voorstel dat je als samensteller net je best doet om mogelijke twistpunten zo keurig mogelijk uit je quiz te wieden.

Anyhow, toch een leuke avond gehad, niet in het minst dankzij mijn ploegmakkers van Rock Monsieur, bij wie ik een tweede keer te gast was. De titels 'Flash Gordon' (mét achternaam voor de film, nietwaar Luc) en 'Country Life' zal ik in elk geval niet zo snel meer vergeten. :thumb1:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Amai, een mens komt nog eens ergens als quizzer. :wink:
Bovenstaande opmerkingen -zowel positief als negatief- kan ik alleen maar beamen, vooral dat van té veel en té lang. Ik heb zelfs als 'opschrijver' sommige tafelrondes niet eens gezién, zo druk had ik het met uitvoerder + titel + weetjes in te vullen.
We zijn geëindigd op de door mezelf voorspelde plaats (zoals meestal), dus meer kan ik daar niet over zeggen. Ik wacht nog op een mail van de organisatie met de officiele uitslag, wegens incompabiliteit van usb stick ...

Zonder prijs naar huis is echt niet leuk. Ik ben nog aan een nachtwinkel moeten stoppen om een fles buchtwijn te kopen als bewijsmateriaal. :wink:

Maar kom, en zoals steeds de bottom line zou moeten zijn, we hebben ons geamuseerd.
En aan 'invalster' Kristel (uit Antwerpen afgezakt om ons te versterken :!:): volgende week hebben we waarschijnlijk nog een vijfde speler nodig in Blaasveld. Dat is toch al wat dichter bij huis :wink:
Laatst gewijzigd door bart depauw op za 06 okt 2007, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Dan nog iets over de Front 242 vraag: volgens mij en ook volgens vele anderen komen zij nog altijd uit Brussel en begot niet uit Aarschot! Waar halen ze het???? We hadden wel Aarschot opgeschreven door de 'tip' die ze gaven: homohoofdstad aan de Demer....
Ook de vraag over het land waar 2 Unlimited vandaan komt was zeer tricky: toen 2 Unlimited boven de doopvont werd gehouden was dit een op en top Belgisch project, bestaande uit JP De Coster en Phil Wilde, en geen Nederlands. Er werden wel 2 Nederlandse gezichten bij gehaald, maar zo zijn er voldoende voorbeelden in de muziekwereld.... Om in hetzelfde genre te blijven zou Technotronic achtereenvolgens Zaïrees, Brits, Afrikaans en Nederlands zijn geweest....
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

Een avondje om in te kaderen.

Door het zeer afwisselend karakter kon iedereen van onze ploeg zijn bijdrage leveren. En ons uitmuntend groepswerk reduceerde stress tot een absoluut minimum. Ik vraag naar meer ...

Geef ons wel maxipops, vermijd achterwaartse nummers, projecteer iets duidelijker en geef elk zijn bescheiden prijsje.

Toch even een zeer belangrijke bedenking: hoe geraakt een dergelijke locatie door een mogelijke brandcontrole? Ik hoopte dat "Burning down the house" geen voorteken was.
Hou rekening met de veiligheid van het publiek. Comfort komt ongetwijfeld op een tweede plaats.

Groet.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: 3° Poplar muziekquiz Lembeke (nabij Eeklo)

Bericht door baaigones »

Devil's answer schreef: Wij werden 6de (alle lof voor de 5 winnende ploegen, in welke volgorde dan ook... ze waren te sterk voor ons). :app: :app: :app: Maar een prijs geven aan de grootste zuipschuiten van de avond :nono: en de rest van de quizploegen zonder iets terug naar huis sturen vind ik er over. (opnieuw)
Geheel terzijde .... de dames die de 'zuiptrofee' wonnen hadden heel veel minder gedronken dan ons (zaten naast ons, waren dan ook terecht geheel verrast deze geldprijs te ontvangen), wij daarentegen waren geheel op onze compleet alcoholvrije chauffeur aangewezen om de auto terug te vinden :mrgreen: ... doch zoals reeds gezegd, geheel terzijde
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:Dan nog iets over de Front 242 vraag: volgens mij en ook volgens vele anderen komen zij nog altijd uit Brussel en begot niet uit Aarschot! Waar halen ze het???? We hadden wel Aarschot opgeschreven door de 'tip' die ze gaven: homohoofdstad aan de Demer....
Ook de vraag over het land waar 2 Unlimited vandaan komt was zeer tricky: toen 2 Unlimited boven de doopvont werd gehouden was dit een op en top Belgisch project, bestaande uit JP De Coster en Phil Wilde, en geen Nederlands. Er werden wel 2 Nederlandse gezichten bij gehaald, maar zo zijn er voldoende voorbeelden in de muziekwereld.... Om in hetzelfde genre te blijven zou Technotronic achtereenvolgens Zaïrees, Brits, Afrikaans en Nederlands zijn geweest....
Ook de bijvraag over LASGO was niet geheel correct. Evy Goffin maakte nog deel uit van een ander dansproject. 2 Fabiola bleek het enige antwoord te zijn. Terwijl zij toch ook van FIOCCO deel uitmaakte, met de single "Miss You" als ik me niet vergis.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Medusa
Evi zette haar eerste stapjes in de showbizz in de winter van 1999. Ze doet dit onder de artiestennaam Medusa. Dan brengt ze met de groep Fiocco het nummer Miss you uit. De eigenlijke zangeres van Fiocco, An Loomans, was op het nummer zelfs niet te horen. Het nummer stond enkele weken genoteerd in de Ultratop 50.

Later in '99 neemt Evi alias Medusa deel aan de preselecties van Eurosong. Via een wildcard komt ze rechtstreeks in de finale te staan. Het nummer dat ze zingt is Into my life en werd geschreven door Stefan Wuyts. Dit is een bekende Belgische dance-producer. Uiteindelijk werd Medusa achtste en laatste. Vanessa Chinitor vertegenwoordigt dat jaar België op het Eurovisie Song Festival met de ballade Like the wind.


[bewerk] 2 Fabiola featuring Medusa
Op de TMF Awards 1999 wordt Evi (toen nog steeds als Medusa) voorgesteld als de nieuwe zangeres van 2 Fabiola. Ze volgt Zohra op, die toen liever solo wou gaan. Het eerste nummertje dat 2 Fabiola featuring Medusa uitbracht was een dance-cover van New Year's Day van U2.

De tweede single van de groep is een eigen creatie. Het nummer heet Summer in space. Het was een iets harder dance-nummer waardoor het niet veel airplay kreeg en het ook geen grote hit werd.

Hiermee kwam er een eind aan 2 Fabiola featering Medusa. Evi gebruikte sindsdien ook nooit meer de artiestennaam 'Medusa' en 2 Fabiola bracht ook nooit meer een nummer uit.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef:
kasenco schreef:Dan nog iets over de Front 242 vraag: volgens mij en ook volgens vele anderen komen zij nog altijd uit Brussel en begot niet uit Aarschot! Waar halen ze het???? We hadden wel Aarschot opgeschreven door de 'tip' die ze gaven: homohoofdstad aan de Demer....
Ook de vraag over het land waar 2 Unlimited vandaan komt was zeer tricky: toen 2 Unlimited boven de doopvont werd gehouden was dit een op en top Belgisch project, bestaande uit JP De Coster en Phil Wilde, en geen Nederlands. Er werden wel 2 Nederlandse gezichten bij gehaald, maar zo zijn er voldoende voorbeelden in de muziekwereld.... Om in hetzelfde genre te blijven zou Technotronic achtereenvolgens Zaïrees, Brits, Afrikaans en Nederlands zijn geweest....
Ook de bijvraag over LASGO was niet geheel correct. Evy Goffin maakte nog deel uit van een ander dansproject. 2 Fabiola bleek het enige antwoord te zijn. Terwijl zij toch ook van FIOCCO deel uitmaakte, met de single "Miss You" als ik me niet vergis.
ik stelde zelf ook Fiocco voor, maar Rik kwam met 2 Fabiola op de proppen....
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

zelfde de bedenking zeno ... zo'n straalkanonnen mogen dan hun charme hebben ...maar als je pakweg 3 meter hoger de bezoldering van plastic voorziet ??? tricky shit en jakkie boe ....
als hier controle geweest is op brandveiligheid , zullen het wel die pompiers geweest zijn van daar op internet , die iets te lang in die weed plantage gezeten hadden ....
nog - puntje .. als je dan toch van plan bent om enkel de eerste 6 ploegen een prijs te geven , stop dan aub met extra prijzen uit te delen voor de ploeg die het meeste drinkt die avond , het meeste ambiance maakt , mooiste gekleed is ..gaan we verder ???
met dit geld kan je misschien nog 4 extra ploegen een prijs geven als je alles evenredig verdeeld .

Groet.[/quote]
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie