3° Poplar muziekquiz Lembeke (nabij Eeklo)

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

GG schreef:Het was de eerste keer dat ik meedeed aan deze quiz en heb een paar punten van kritiek :
- Muziek vooruit of achteruit draaien heb ik een grondige hekel aan, als je wil verschil maken in een quiz steek dan van de 15 fragmenten 11 gemakkelijke in en 4 moeilijke, dan is iedereen tevreden ipv 15 gemakkelijke maar dan achteruit of rapper draaien
:think:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

We zijn dus beperkt en hebben geen grote 'machine' achter ons die zaken zoals sponsoring, een optimale zaal (zoals bv. bij Rock monsieur)
en andere logistieke zaken op zich kan nemen,
Ik zal dit maar als een compliment beschouwen. Niettegenstaande er van die 'grote machine' jammer genoeg niks klopt.
De quiz van Rock Monsieur wordt samengesteld door 3 personen (Michel, Luc en ikzelf).
Om voor alle ploegen prijzen te voorzien die toch enigszins de moeite lonen, gaan wij reeds meer dan een jaar vooraf op zoek naar sponsoring. Oké, op dat vlak heb ik de laatste jaren wel een beetje contacten opgebouwd, wat er toe leidt dat ik bijv. heel makkelijk aan (nieuwe) muziek-DVD's kan geraken. De goede reputatie die we ondertussen opgebouwd hebben doet de rest.
Voor de avond zelf ben ik voor medewerkers (garcons, jury) afhankelijk van vrienden, familie en kennissen.
Ondertussen hebben wij het geluk om in Kruishoutem over een prachtige nieuw cultureel centrum te beschikken. Maar deze zaal huren kost natuurlijk ook geld.

Om samen te vatten ... om 2-jaarlijks onze quiz te organiseren moeten wij daar heel veel tijd en energie in steken. Reden te meer waarom wij, om het voor onszelf plezant te houden, onze quiz slechts 2-jaarlijks organiseren. Maar al het voorbereidend werk berust dus vooral op mijn schouders en mijn 2 companen.
Maar ik vermoed dat alle andere quiz-organisatoren daar naar eigen wil en vermogen ook heel veel tijd en energie in steken.

Over de quiz in Lembeke kan ik verder zelf weinig toevoegen. Sommige punten van kritiek zijn terecht (brandveiligheid zeker in overweging nemen) en ik zie dat Bart daar zeker lessen uit wil trekken. Bravo zou ik zeggen. Ik heb nog nergens een perfecte quiz meegemaakt. En zelfs na meerdere edities kan je af en toe een steekje laten vallen. Dat mag vind ik. Niemand van ons is daar immers professioneel mee bezig. En geen enkele organisator steekt volgens mij het geld in eigen zakken.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:Ik was er niet, maar heb wel zeer nieuwsgierig alle kritiek gelezen.
Ik snap niet dat werkelijk iedereen die achteruit gedraaide fragmenten haat. Dit lijkt me een leuk onderdeel waarin je soms toch kan onderscheiden in het onderscheiden van klanken. :?
Ik ben hier ook absoluut geen voorstander van, zekers als het nummers zijn die je zeer goed kent maar door de versnelling of omkeren niet kan thuisbrengen :evil: dit zorgt bij mij steeds voor frustratie

Ik was er niet bij , dus ik ga me beperken tot deze kritiek

Ik probeer er één van de volgende keren wel bij te zijn, want Bart zijn voorkeuren en de mijn zijn nogal gelijkaardig, ik heb namelijk al eens de eer gehad samen met Bart te mogen spelen (en toen gemerkt dat ik niet veel bijbracht)
:wink:

Trek het u niet teveel aan Bart, de volgende keer beter :thumb2:
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

dag bart,

de opmerkingen die ik gaf was enkel om er lessen uit te trekken voor de volgende keer, want volgend jaar kom ik zeker terug. Want dit was een muziekquiz die toegankelijk was voor iedereen en dat kom je ook niet overal tegen.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

Een beetje onverwacht komt er nog een leuk Lembeeks detail tot ons:
een foto van onze deelname via e-mail.

Tof initiatief en een welgemeende dank.

Groet.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Zeno schreef:Een beetje onverwacht komt er nog een leuk Lembeeks detail tot ons:
een foto van onze deelname via e-mail.

Tof initiatief en een welgemeende dank.

Groet.
Inderdaad, ook via mijn ploegmaats ontvangen.
Leuke geste !
:thumb2:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Devil's answer schreef:
Zeno schreef:Een beetje onverwacht komt er nog een leuk Lembeeks detail tot ons:
een foto van onze deelname via e-mail.

Tof initiatief en een welgemeende dank.

Groet.
Inderdaad, ook via mijn ploegmaats ontvangen.
Leuke geste !
:thumb2:
Mmm, Tony 'vergeet' die dan blijkbaar naar ons door te sturen, hij was nochtans :thumb1: :mrgreen: :thumb2: ... of de organisatie vindt ons niet meteen terug omdat we na een halve minuut weggevlucht zijn van onze voorziene tafel, een halve meter naast de uitlaat van een werkende straaljager zitten is minder aangenaam dan het lijkt.
Plaats reactie