N9-quiz - Eeklo - 28/09/2007

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

N9-quiz - Eeklo - 28/09/2007

Bericht door Devils answer »

Awel? Verdacht lange stilte... Geen overlevenden onder de wél aanwezigen?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

heb het allemaal niet precies genoteerd, maar dit moet het zowat zijn, top vijf allemaal op een (kleine) zakdoek ... : 19 ploegen = vol huis in de N9-villa.

1. Peter De Vries Entertainment Groep (heb daar oa Marc 'Polkaheer' herkend)
2. Guess Who (met drie man)
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
4. Ron Jeremy-fanclub
5. Fab 4 (wel de winnaar van een ronde buiten competitie die hen een gitaar opleverde)

En verder nog Fanfare Heilige Familie, Koerier en de rest denk ik allemaal plaatselijke helden ...

De quiz :
Ik vond het een goede quiz op het vlak waarop ik een quiz het belangrijkst vind, zijnde dat verdeling der stijlen, genres en tijdperken evenredig en consequent was, met veel makkies (slechts één ploeg was (nipt) gebuisd), maar ook toch een flink aantal kuitenbijters, zowel recent als oudere...
Fans van de 80s zullen wat op hun honger gezeten hebben, maar dat mag ook eens.
Een ronde met letterlijk uit het Engels naar het NL vertaalde songteksten hoefde voor mij niet per se, maar het enthousiasme en plezier dat de quizmaster zelf aan deze ronde beleefde, werkte wel aanstekelijk ...

Wij, van JPJ&SG met Rino van Starbuk & Apollo als invaller, strandden uiteindelijk op een punt of twee, drie van de oppergaai, en zijn daar al bij al tevreden mee.
Toch even op mijn stokpaardje : als er in een muziekquiz consequent moeilijke recentere fragmenten (in vgl. met oudere) worden gevraagd, kunnen wij met de beste mee ...
En dan nog rekening houdend met het feit dat wij, in alweer zo'n vermaledijde live-gitarist-ronde, Beat it van Michael Jackson en nog een andere riff, die mij nu even ontsnapt, niet herkenden en wij dus op die ronde maar 6 op 10 scoorden, terwijl onze concurrenten allemaal 10 haalden, vind ik onze derde plaats zelfs een beetje zuur.

Deze quiz krijgt van mij een dikke 8 op 10 : pluspunten waren ook nog een ruime drankkaart (met wijn!), klachten over punten werden stante pede behandeld en we waren om half één buiten.
Minus : de prijzentafel was wel heel erg pover, maar daar hecht ik niet zo'n belang aan, dus dat ben ik nu alweer vergeten :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tony was zodanig onder de indruk van de witte wijn dat hij het nodig vond om er zichzelf mee te dopen....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:Tony was zodanig onder de indruk van de witte wijn dat hij het nodig vond om er zichzelf mee te dopen....
ja lap, der had er dat daar toch weer ene gezien :roll: :? :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Nog eens bedankt aan JPJ&SG om te mogen invallen. Ik vond het een hele geslaagde quizavond. Dan echter meer dankzij de ambiance aan onze tafel dan dankzij de quiz zelf.
Ik heb mijn teammaats namelijk niet echt veel kunnen bijbrengen. Daar zullen de vele hiphop- en metalfragmenten niet vreemd aan geweest zijn.
De jaren '80 fragmenten daarentegen waren stuk voor stuk weggevers ("Smalltown Boy" van Bronski Beat en "Relax" van Frankie Goes To Hollywood bvb.).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:En dan nog rekening houdend met het feit dat wij, in alweer zo'n vermaledijde live-gitarist-ronde, Beat it van Michael Jackson en nog een andere riff, die mij nu even ontsnapt, niet herkenden en wij dus op die ronde maar 6 op 10 scoorden, terwijl onze concurrenten allemaal 10 haalden, vind ik onze derde plaats zelfs een beetje zuur.
In plaats van "Beat It" meenden we gvd "Daytripper" van The Beatles gehoord te hebben :? :oops:
Of het aan ons lag of aan de gitarist laat ik in het midden. :)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Toch even op mijn stokpaardje : als er in een muziekquiz consequent moeilijke recentere fragmenten (in vgl. met oudere) worden gevraagd, kunnen wij met de beste mee ...
Zo lang er maar niet gevraagd wordt naar Tool met "Stinkfist" of "Prison Sex". :wink: :D
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: Toch even op mijn stokpaardje : als er in een muziekquiz consequent moeilijke recentere fragmenten (in vgl. met oudere) worden gevraagd, kunnen wij met de beste mee ...
Zo lang er maar niet gevraagd wordt naar Tool met "Stinkfist" of "Prison Sex". :wink: :D
Prison Sex herkende ik al van de eerste noot :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: Toch even op mijn stokpaardje : als er in een muziekquiz consequent moeilijke recentere fragmenten (in vgl. met oudere) worden gevraagd, kunnen wij met de beste mee ...
Zo lang er maar niet gevraagd wordt naar Tool met "Stinkfist" of "Prison Sex". :wink: :D
dat is Roob zijne winkel... geweldig hoe hij er quiz na quiz in slaagt altijd Prison Sex te antwoorden als het Stinkfist is en vice versa :app:

Hoewel ik weinig uitstaans heb met deze groep, heb ik beide nummers, as we speak, opgehaald, zodat die Tool-grap nu eens mag ophouden bij volgende quizgelegenheden :?
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 30 sep 2007, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

Tonyvdb schreef:heb het allemaal niet precies genoteerd, maar dit moet het zowat zijn, top vijf allemaal op een (kleine) zakdoek ... : 19 ploegen = vol huis in de N9-villa.

1. Peter De Vries Entertainment Groep (heb daar oa Marc 'Polkaheer' herkend)
2. Guess Who (met drie man)
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
4. Ron Jeremy-fanclub
5. Fab 4 (wel de winnaar van een ronde buiten competitie die hen een gitaar opleverde)

En verder nog Fanfare Heilige Familie, Koerier en de rest denk ik allemaal plaatselijke helden ...

De quiz :
Ik vond het een goede quiz op het vlak waarop ik een quiz het belangrijkst vind, zijnde dat verdeling der stijlen, genres en tijdperken evenredig en consequent was, met veel makkies (slechts één ploeg was (nipt) gebuisd), maar ook toch een flink aantal kuitenbijters, zowel recent als oudere...
Fans van de 80s zullen wat op hun honger gezeten hebben, maar dat mag ook eens.
Een ronde met letterlijk uit het Engels naar het NL vertaalde songteksten hoefde voor mij niet per se, maar het enthousiasme en plezier dat de quizmaster zelf aan deze ronde beleefde, werkte wel aanstekelijk ...

Wij, van JPJ&SG met Rino van Starbuk & Apollo als invaller, strandden uiteindelijk op een punt of twee, drie van de oppergaai, en zijn daar al bij al tevreden mee.
Toch even op mijn stokpaardje : als er in een muziekquiz consequent moeilijke recentere fragmenten (in vgl. met oudere) worden gevraagd, kunnen wij met de beste mee ...
En dan nog rekening houdend met het feit dat wij, in alweer zo'n vermaledijde live-gitarist-ronde, Beat it van Michael Jackson en nog een andere riff, die mij nu even ontsnapt, niet herkenden en wij dus op die ronde maar 6 op 10 scoorden, terwijl onze concurrenten allemaal 10 haalden, vind ik onze derde plaats zelfs een beetje zuur.

Deze quiz krijgt van mij een dikke 8 op 10 : pluspunten waren ook nog een ruime drankkaart (met wijn!), klachten over punten werden stante pede behandeld en we waren om half één buiten.
Minus : de prijzentafel was wel heel erg pover, maar daar hecht ik niet zo'n belang aan, dus dat ben ik nu alweer vergeten :lol:
kleine correctie: wij (Peter De Vries Ent. Group) waren met 3 personen en de heer Polka is ons volledig onbekend. Het leukste onderdeel van de kwis bleek de wedstrijd "win een gitaar" te zijn waarbij Willy Sommers een belangrijk scherprechter was. Het niet vlekkeloze spel van de opper-gitarist was ook aanleiding tot enige interne discussie. "Beat it" wel geschreven maar toch met lichte tegenzin omdat het origineel iets te hard werd verkracht.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Gordon Gekko schreef:
Tonyvdb schreef:kleine correctie: wij (Peter De Vries Ent. Group) waren met 3 personen en de heer Polka is ons volledig onbekend. Het leukste onderdeel van de kwis bleek de wedstrijd "win een gitaar" te zijn waarbij Willy Sommers een belangrijk scherprechter was. Het niet vlekkeloze spel van de opper-gitarist was ook aanleiding tot enige interne discussie. "Beat it" wel geschreven maar toch met lichte tegenzin omdat het origineel iets te hard werd verkracht.
bij welke ploeg speelde de 'Polkaheer' dan wel mee?

Btw, proficiat met jullie overwinning ! :thumb1:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
Gordon Gekko schreef:
Tonyvdb schreef:kleine correctie: wij (Peter De Vries Ent. Group) waren met 3 personen en de heer Polka is ons volledig onbekend. Het leukste onderdeel van de kwis bleek de wedstrijd "win een gitaar" te zijn waarbij Willy Sommers een belangrijk scherprechter was. Het niet vlekkeloze spel van de opper-gitarist was ook aanleiding tot enige interne discussie. "Beat it" wel geschreven maar toch met lichte tegenzin omdat het origineel iets te hard werd verkracht.
bij welke ploeg speelde de 'Polkaheer' dan wel mee?

Btw, proficiat met jullie overwinning ! :thumb1:
ik dacht toch ook Marc Buysse bij Peter De Vries te herkennen of hadden wij beiden last van een fata morgana?????
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:
Gordon Gekko schreef:
Tonyvdb schreef:kleine correctie: wij (Peter De Vries Ent. Group) waren met 3 personen en de heer Polka is ons volledig onbekend. Het leukste onderdeel van de kwis bleek de wedstrijd "win een gitaar" te zijn waarbij Willy Sommers een belangrijk scherprechter was. Het niet vlekkeloze spel van de opper-gitarist was ook aanleiding tot enige interne discussie. "Beat it" wel geschreven maar toch met lichte tegenzin omdat het origineel iets te hard werd verkracht.
bij welke ploeg speelde de 'Polkaheer' dan wel mee?

Btw, proficiat met jullie overwinning ! :thumb1:
ik dacht toch ook Marc Buysse bij Peter De Vries te herkennen of hadden wij beiden last van een fata morgana?????
Onze Polkaheer (Marc Buysse) speelde mee met de ploeg Kiekeboe, die uiteindelijk op de 6e plaats zijn geeindigd.

De ganster-rap en de foto's hebben het die ploeg gelapt...

Groetjes, Peter
Der Sjarel
Fan
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 09:30

Bericht door Der Sjarel »

Fijn dat er zoveel goeie reacties komen op de N9 quiz. Voor een niet zo fervent quizzer als mijzelf blijft het moeilijk om doorwinterde quizzers te behagen. We probeerden dit jaar opnieuw vooral een leuke quiz te maken, waarin de onvermijdelijke quiz-serieux soms wel even naar de achtergrond wordt verschoven. Dat sommigen Willy Sommers voor een aantrekkelijke jongedame hadden aanzien illustreert dit voldoende.

Toch hier eventjes de puntjes op de i:

[quote="rino"]
Ik heb mijn teammaats namelijk niet echt veel kunnen bijbrengen. Daar zullen de vele hiphop- en metalfragmenten niet vreemd aan geweest zijn.
[/quote]

For the record: de quiz bevatte welgeteld 6 hiphop-fragmentjes en ocharme 2 nummers die eventueel voor metal zouden kunnen doorgaan (Metallica en Tool), samen goed voor 16 punten op een totaal van 257.

Muziekquizzers wees gegroet en hopelijk tot volgend jaar!

uw aller N9-Quizmaster
Plaats reactie