12 de Fab 4 Muziekquiz

Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

straight banana schreef:
ricardofab4 schreef:ronde 6:

2 STEPHANIE KIRKHAM INAPPROPRIATE

fragment 2 stephanie kirkham wisten enkel de rechte bananen en spelers en drinkers

Hier had ik dan toch es m'n ploegmaatje juist over- ruled. :)
prachtig dat ze je geloofden
prachtig nummer trouwens
prachtige vrouw overigens ook
prachtig
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

toch een dikke :app: aan de Stille Dolfijnen

'hot' maakte ons 'frozen'......
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

kasenco schreef:
Silent Dolphin schreef:We hebben gezweet gisteren;
Na ronde 10 (met nog één ronde te gaan) dachten we dat we eraan waren, omdat de kloof behoorlijk was met onze vrienden van Kas.

Uiteindelijk blijkt 'hot' ons zeer goed te liggen en konden we in die ronde toch voldoende punten meer sprokkelen dan, de voor de rest van de kwis sterkere, concullega's.

Zeer pittige (zeg maar moeilijke) kwis, waar de nadruk toch lag op 'hits'. Hans kijkt graag bij de noorderburen, en die blijken vooral de laatste jaren andere hits te hebben dan wij (toch een paar leuke ontdekkingen gedaan).

Anders dan bij sommige andere kwissen was de moelijkheidsgraad echter consequent doorgetrokken in alle decenia en genres. Wat die genres betreft is er trouwens naar aloude gewoonte van Rik en Hans ook zeer breed gegaan (van Vader Abraham tot The Cinematics). Het volstond dus niet om je radio 24u op Stubru vastgeroest te hebben.

Voor ons een kwis waar we ook volgend jaar graag terug bijzijn; om onze kroon te verdedigen uiteraard.

Bij deze 13 september 2008 aangekruist in agenda.
toch hallen 22 op 25 minstens de helft van de punten :app:
daar zijn hans en ik dan ook wel best tevreden over
sorry voor de laatste 3
maar zelfs die kregen elk nog een extra t-shirt van stubru, tmf en of humo
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

kasenco schreef:toch een dikke :app: aan de Stille Dolfijnen

'hot' maakte ons 'frozen'......
een grote winnaar is iemand die ook groot kan verliezen
proficiat Luc met je sportiviteit
en voor de flippers inderdaad sterk en hot en stil

ssst
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

ricardofab4 schreef:
kasenco schreef:toch een dikke :app: aan de Stille Dolfijnen

'hot' maakte ons 'frozen'......
een grote winnaar is iemand die ook groot kan verliezen
proficiat Luc met je sportiviteit
en voor de flippers inderdaad sterk en hot en stil

ssst
Francis zat wel in de put en wou er weer eens mee stoppen, maar op weg naar huis kon hij al wat relativeren
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

ricardofab4 schreef:
Silent Dolphin schreef:Thx voor analyse :thumb2:
NO PROBLEM

ik heb dit nu speciaal gedaan op verzoek van vele bezoekers op dit forum

normaal hou ik me daar zo niet mee bezig

ik quiz veel liever en hoor zeer graag goeie muziek :D

maar zo kunnen anderen die er niet bij waren zien wat ze hebben gemist, al dan niet met spijt
ik was blij met de ploegen die er waren en de reacties
wat betreft de moeilijkheidsgraad is het waar dat de quiz moeilijk was en dan vooral de horror
wat zal het volgend jaar worden? :doh: we zien wel :roll:
Inderdaad indrukwekkend snel en volledig! Uitslag én analyse binnen de 24 uur! We worden verwend.

Ook ik vond het een best moeilijke quiz, en keek soms angstvallig naar de gelaatsuitdrukkingen van mijn maats Jan en Jo bij Greatest Tits (mijn originele ploeg van vroeger, nu met Hendrik Derycke als invaller).
Met die ploeg maakten we voorheen nooit zo'n verre verplaatsingen, maar draaiden vooral in Oost-Vlaanderen goed mee bij de subtop (veel 5° plaatsen, herinner ik me). Ze schrokken na wat afwezigheid in het quizcircuit duidelijk van de moeilijkheidsgraad.
Dat we daarin onverhoopt 6° werden, was een opsteker.

Persoonlijk vond ik de Hot-reeks er wat "over", met relatief veel singles die nog maar deze week uitkwamen, of zelfs officieel nog niet in België uitgebracht waren :oops: :roll: . Ons heeft het geen windeieren gelegd (vermoedelijk schoten we met deze eindrush zelfs van achtste naar zesde plaats), maar ik had er toch een dubbel gevoel bij. "Heet van de naald" (tegenwoordig meer "van de laser") moet je tegenwoordig opvolgen om te scoren in muziekquizzen, maar dit was toch wat op het randje (of dus erover, volgens mij). Wie net deze week dus weinig radio kon beluisteren, was een vogel voor de kat, en zag in de laatste 30 potentieel te behalen punten van de quiz een mooi opgebouwde plaats in de stand om zeep geholpen.
Het siert Kasenco om in een reactie hierboven heel sportief om te gaan met dit verlies in extremis (voorsprong van 6 punten verloren in deze beslissende reeks). Respect ! :thumb2:

Verder toch nog wat niet vermelde positieve punten:
- laatste fragment omstreeks 23u45 is een zeldzaam goed voorbeeld voor anderen
:thumb2:
- elke ploeg kreeg antwoordbladen in dubbel, zodat je:
1. je eigen antwoorden door een meeschrijver kon noteren om je score achteraf te checken
2. de foto-opgave (die stond daar ook op), ook aan de andere kant van de tafel kon bestuderen
- de juiste antwoorden kreeg je kort na elke reeks op papier (dat was de vorige jaren bij FAB4 reeks zo, maar het is bij mijn weten nergens anders van toepassing
- in het begin van de quiz ligt een bundeltje (ook in duplo, goed voor twee kanten van de tafel alweer) met korte omschrijvingen van het gevraagde nummer (soms jaartal, soms gegevens over uitvoerders...), waaruit je tips kan puren. :thumb1:
- de tombola had een erg tastbaar goed doel (de uitgave van de jaarlijkse quizkelender), waarvan iedere ploeg er een handvol op de tafel kreeg - deze website is geen echte concurrentie, want het is handig om er steeds eentje op zak te hebben...

Minpunt vind ik de afwezigheid van de aankondiging van de moeilijkheidsgraad. Er is wel sprake van "horror-Hans & Rik"-fragmenten, maar om eerlijk te zijn waren die volgens mij ook elders in de quiz geslopen.
Dat er zo weinig quizmaster-solo's waren, verwondert me wel, maar het is geen excuus bij eventuele familie- of gelegenheidsploegjes die hier op afkomen voor een leuke avond.

Zolang niet alle muziekquizzen zo moeilijk worden (lees "uitdagend" als je een fanatiek muziekquizzer bent), heb ik er in principe geen probleem mee.
Maar enige duiding op voorhand kan geen kwaad.

En ja, rest nog de oprechte teleurstelling van ploegen als Testedoene-B4's, niet bepaald sukkelaars toch in het genre (en toch nog dicht bij top 10 :thumb2: Vermoedelijk zijn er nog meer zwijgend gekwetsen achter hen?)... Misschien was het dit jaar toch wel wat "te moeilijk" om in klantenbinding te blijven slagen?
Of is de kater bij de deelnemers een jaar later alweer vergeten?
De hint om het toch eens te evalueren mag dat potentieel niet zijn, want het is toch de bedoeling om de quizzers op de avond zelf zoveel mogelijk te laten genieten?

Enfin, ik heb me wél geamuseerd, maar zoals geweten, heeft zelfs de duvel een geweten... :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

zo van aan de zijlijn beschouwend (JPJ&SG was weer eens verhinderd : kindjes, trouwen, op reis, werk, voetbal, etc...) moet ik zeggen dat dit wel een heel pittige muziekquiz was... en hoezeer ik het organiseren van 'de iets moeilijkere muziekquiz' toejuich, weet ik niet of ik op dit gebeuren van enige noemenswaardige betekenis had kunnen zijn als huurling bij deze of gene muziekquizploeg.
En ikzelf volg in de mate van het mogelijke ook de nieuwe releases, maar had in de 'hot-reeks' toch ook niet veel kunnen toevoegen, vrees ik, en moet ik Devil Answer's mening hierover onderschrijven.

Maar een :thumb1: aan de samenstellers van deze quiz, en idem dito voor de snelle analyse hier op dit forum !
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Heb persoonlijk een aangename avond doorgemaakt aan de tafel van Spelers en Drinkers. Gelukkig zijn er zelfs op een quiz voor 4 personen nog onvolledige ploegen want het was wel een risico om een uur te bollen zonder garantie van deelname. Maar ik wou de Fab4-quiz toch eens meemaken :D

Aanvankelijk kreeg ik toch een beetje het schaamrood op de wangen, voelde me een groentje toen ik in reeks 1 amper iets kon aanbrengen wat de anderen niet wisten. Gelukkig liep het verder al wat vlotter maar het bleef, zoals hier al voldoende werd aangehaald, een zware corvee en al te vaak toegeven dat ik van bepaalde uitvoerders nog nooit gehoord had :?

Ondanks het gevoel dat we toch vrij vaak moesten passen, werden we toch 5de en dat zegt genoeg over de moeilijkheidsgraad. Voor de duidelijkheid: moet kunnen hee, heb best wel leuke zaken gehoord :!:

De hot-ronde was wel jammer, want >2000 ligt me wel maar ik leer nieuwe muziek toch liefst op mijn eigen tempo kennen :evil: :wink:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Zeer zware kost, vind ik, deze quiz. Gelukkig beseffen de organisatoren het zelf...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

marc schreef:Zeer zware kost, vind ik, deze quiz. Gelukkig beseffen de organisatoren het zelf...

we zijn benieuwd voor de ULTRA zware kost in Nijlen marc !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

marc schreef:Zeer zware kost, vind ik, deze quiz. Gelukkig beseffen de organisatoren het zelf...
Wat niet altijd van alle organisatoren kan gezegd worden.
En dan is het allemaal nog relatief, want bottom line zijn er slechts drie ploegen 'gebuisd'... welke andere organistor hier op het forum kan dit zeggen ?
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

Onze (Vindikooks) tweede deelname laat sporen na.

De vijftiende plaats is het werk van een tandem binnen ons team. Het andere duo maakte een totaal zinloze verplaatsing vanuit Gent en Aalter (eigenlijk kwam ik rechtstreeks van een Princeconcert te London).

En toch heeft deze quiz een reden tot bestaan. Hier wordt heel wat kaf van het koren gescheiden. Een gemeende proficiat om de toppers te geven waar ze recht op hebben.

Helaas zal Itegem volgend jaar niet op mijn routeplanner staan.

Zeno
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

ricardofab4 schreef:ronde 5 antwoorden van de eurosong ronde
met J voor het nummer heeft gewonnen en n voor niet dus

1 JACQUELINE BOYER TOM PILIBI J
2 TONIA UN PEU DE POIVRE, UN PEU DE SEL N
3 MARY HOPKIN KNOCK KNOCK WHO'S THERE N
4 CATHERINE FERRY UN, DEUX, TROIS N
5 ALICE & BATTIATO I TRENI TI DOZEUR N
6 FRIZZLE SIZZLE ALLES HEEFT EEN RITME N
7 PAUL HARRINGTON & CHARLIE MC GETTIGAN ROCK 'N ROLL KIDS J
8 GINA G OOH AH (JUST A LITTLE BIT) N
9 BRAINSTORM MY STAR N
10 KATE RYAN JE T'ADORE N

proficiat aan de quizzers :thumb1:
alles juist beantwoord door minstens 3 ploegen

Ieder z'n smaak natuurlijk, maar voor mij zaten hier de echte "horror"- fragmenten in, in de ware zin van het woord dan. :mrgreen: :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

celtic601 schreef:
marc schreef:Zeer zware kost, vind ik, deze quiz. Gelukkig beseffen de organisatoren het zelf...
we zijn benieuwd voor de ULTRA zware kost in Nijlen marc !!!
Hetgeen Fab4 voorschotelde lijkt mij zwaardere kost dan de quizzen van Marc, die uiteraard ook niet van de poes zijn ... naar mijn bescheiden mening natuurlijk...
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Ho maar, blijkbaar ontstaat her en der de perceptie dat de quizzen die ik samenstel extreem moeilijk zouden zijn. De feiten weerleggen dat.

Vorig jaar haalden in Nijlen de twee eerste ploegen meer dan 80 procent (dat is hoger dan de Fab 4 van zaterdag) en eindigden 25 ploegen boven de helft. Tijdens de eerste editie haalden zelfs 27 ploegen meer dan 50 procent. In dat in een deelnemersveld dat a) veel groter was en b) vooral meer gelegenheidsploegjes telde.

Bovendien: toen de (niet door mij samengestelde) slotreeks vorig jaar veel te lastig bleek te zijn, hebben we ons daarvoor zelfs publiekelijk verontschuldigd. Waar komt een mens dat nog tegen?

Op het individuele BK - wat door de aard van de formule: op je eentje spelen én alle decennia overbruggend een potentieel rampgebied was - haalde net de helft van de 30 dappere aanwezigen die 50 procent-grens.
Plaats reactie