12 de Fab 4 Muziekquiz

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Ludwig ...zoals mijn beste vriend meatloaf destijds zei : " you took .... "
maar ja .. meatloaf ??? horror ??? of te plat ???[/quote]


te plat? hij is wel dik genoeg zeker :P

ik denk dat je Jorgen met Ludwig verwart....
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Wouter schreef:Ok, het niveau van de kwis was inderdaad wel zeer hoog (cfr. onze laatste plaats), toch vonden we de kwis meer dan onderhoudend qua afwisseling en amusementswaarde.
:app: voor de kwismasters!
Wat een interessante invalshoek is dit. Eén die een flink deel van de redetwist hierboven tamelijk overbodig maakt, zou ik durven zeggen.

Er geldt blijkbaar een ongeschreven regel die zegt dat een muziekquizsamensteller voor elke gebuisde ploeg een zweepslag, een Jehovagetuige aan zijn deur of toch minstens afkeurend hoofdgeschud verdient. Misschien moet men zich inderdaad afvragen of al die lieden die de helft niet halen dat zelf wel zo erg vinden. Het commentaar van deze Wouter (laatste plaats op een moeilijke quiz, dat is niet niks) hoeft misschien niet echt te verbazen.
Als ik nu eens aan mijn eigen eerste passen in het muziekquizzencircuit terugdenk, kan ik immers me geen enkel moment voor de geest halen waarop het niet halen van de helft van de punten een kopzorg voor me was. Ik spreek over midden jaren negentig; ik was de jongste in een ploeg van anciens en droeg hoogstens voor 10-15 procent aan elk van onze eindscores bij. Als ik maar naar huis kon gaan met een leuke prijs en, vooral, een volgekrabbeld bierkaartje dat in de weken erna weer een stuk van mijn koop-, luister- en leesgedrag zou bepalen, was ik al dik tevreden.

Verder kan ik hier niets aan toevoegen dat in deze al niet eens is gezegd. Behalve dat ik het jammer zou vinden mochten organisatoren hun quiz werkelijk opdoeken na een negatief gekleurde commentaarstroom op dit forum. Het zijn natuurlijk bijna altijd dezelfden die zich (al dan niet bijzonder genuanceerd) roeren, nietwaar. Daarom vond ik bovenstaande kreet uit de staart van het peloton zo verfrissend. Meer van dat! Administrator, op elke muziekquiz een muziekquizzen.be-standje graag. Enkele mooie jongedames om stickers en balpennen uit te delen, en je zult die meningen zien komen. :wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:Ludwig ...zoals mijn beste vriend meatloaf destijds zei : " you took .... "
maar ja .. meatloaf ??? horror ??? of te plat ???

te plat? hij is wel dik genoeg zeker :P

ik denk dat je Jorgen met Ludwig verwart....[/quote]


idd .. so zorry !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

De conclusie blijft: iedereen organiseert de quiz die hij/zij wil. Het is aan de deelnemers om te beslissen of ze het jaar nadien terugkomen. Het is toch gewoon fantastisch dat je elke week wel ergens kan gaan quizzen.

Ik denk dat iedere organisatie (of toch de meeste) wel probeert om een gevarieerde quiz op te stellen, maar omdat ze veelal uit hun eigen kennis/collectie puren, zal elke quiz een bepaalde richting uitgaan naargelang de voorkeur van de samensteller(s).

Misschien wel een tip: zet bij de aankondiging om welk type quiz het gaat (80s, hitquiz, gevarieerde quiz, disoquiz, ...). Voor mij maakt het ni uit, ik doe aan alle quizzen mee als ik van die van ons buiten mag (al gaat mijn voorkeur wel naar het zogenaamde alternatieve met zoveel mogelijk gitaren en geroep en zo uit)...

Aan de mannen van Fab 4: ondanks (of juist dankzij) mijn afwezigheid hebben mijn ploegmakkers zich geamuseerd en waren ze zeer tevreden over jullie pittig quizje.

Aan celtic numero zoveel: we zullen dat zaterdag eens deftig tussen Hoegaerden en kriek bespreken.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

(KUB) schreef:
Wouter schreef:Ok, het niveau van de kwis was inderdaad wel zeer hoog (cfr. onze laatste plaats), toch vonden we de kwis meer dan onderhoudend qua afwisseling en amusementswaarde.
:app: voor de kwismasters!
Wat een interessante invalshoek is dit. Eén die een flink deel van de redetwist hierboven tamelijk overbodig maakt, zou ik durven zeggen.
I second that.

Elk jaar een dikke 40 ploegen op mijn Stardust Popquiz en ook bij mij halen elk jaar 12 à 17-18-tal ploegen de helft niet.
Een deel ervan blijft het jaar erop weg, maar velen komen ook terug en er zijn er die al alle edities hebben meegedaan en nog nooit of nauwelijks de helft haalden...

Ik maak mij daar geen zorgen over, ik maak de quiz die ik zelf graag zou spelen en blijkbaar is er een publiek voor ...

Trouwens even van de gelegenheid gebruik maken om een welgemeend :thumb1: in de general direction van Fab4 te doen, omdat zij al elk jaar naar Bissegem afzakken, hoewel mijn quiz niet 100% hun ding is ...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Toch een schitterende uitvinding, zo'n forum :D

In een eerste fase wordt er idd. nogal veel vanuit persoonlijke voorkeur/visie "aan de kar gesleurd" maar al te krasse uitspraken zullen steeds door enkele andere forumgangers teruggefloten worden. Je merkt ook al snel dat onder de gordel stampen niet de beste methode is om iemand te overtuigen, opbouwende kritiek is toch veel doeltreffender (maar ja, iedereen verstaat weer iets anders onder "opbouwend"). Enfin, na verloop van tijd wordt er al veel minder met scherp geschoten, wie al een tijdje het algemeen quizforum frequenteert, heeft dat daar ook wel gemerkt.

Ik wil ook in het midden laten of/wanneer er iemand moet teruggefloten worden: degene die een scherpe opmerking geeft over een bepaalde quiz of quizsamenstelling of degene die kritiek heeft op die scherpe opmerkingen. Zelf vind ik dat het op deze thread allemaal nog dik meevalt hoor :wink:

De ene vindt de quiz te veel van dit, de andere te weinig en de organisatie gebruikt dit om te evalueren of bepaalde kritieken terecht zijn en of er idd. iets moet veranderen aan hunne quiz of niet. Simpel toch en zonder dit forum moet je evt. kritieken via via horen. En als je niet beïnvloed wilt worden zoals Silent Dolphin of nogal gevoelig bent voor krasse uitspraken, kan je je beperken tot de quizaankondigingen en de uitslagen en de discussies aan anderen overlaten.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

De kritiek op de Nescioquiz dat em iets te moeilijk was, vond ik bv. terecht (dat vond ik zelf al toen ik de percentages zag, een goei 70% voor de winnaars vond ik te weinig). Mijn doel was op dat vlak niet bereikt en ik wil daar de volgende keer iets aan doen (uiteraard zonder de pittigheid overboord te kieperen). Ik zou er dus ook geen problemen mee hebben als sommigen mij daar zouden aan houden, elk zou dat dan op zijn gekende manier doen, daar twijfel ik niet aan :twisted: :wink:

Fab4 geeft zelf ook toe dat het bij hen moeilijk was maar hun doel is om eens iets anders te laten horen, en naar 't schijnt doen ze dat al jaren zo. Hun doel is dus wel bereikt :!:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

dendaffe schreef:De conclusie blijft: iedereen organiseert de quiz die hij/zij wil. Het is aan de deelnemers om te beslissen of ze het jaar nadien terugkomen. Het is toch gewoon fantastisch dat je elke week wel ergens kan gaan quizzen.

Ik denk dat iedere organisatie (of toch de meeste) wel probeert om een gevarieerde quiz op te stellen, maar omdat ze veelal uit hun eigen kennis/collectie puren, zal elke quiz een bepaalde richting uitgaan naargelang de voorkeur van de samensteller(s).

Misschien wel een tip: zet bij de aankondiging om welk type quiz het gaat (80s, hitquiz, gevarieerde quiz, disoquiz, ...). Voor mij maakt het ni uit, ik doe aan alle quizzen mee als ik van die van ons buiten mag (al gaat mijn voorkeur wel naar het zogenaamde alternatieve met zoveel mogelijk gitaren en geroep en zo uit)...

Aan de mannen van Fab 4: ondanks (of juist dankzij) mijn afwezigheid hebben mijn ploegmakkers zich geamuseerd en waren ze zeer tevreden over jullie pittig quizje.

Aan celtic numero zoveel: we zullen dat zaterdag eens deftig tussen Hoegaerden en kriek bespreken.
breng je dan wel je valhelm + scheenbeschermers mee daffe ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Toch 1 opmerking over de Fab 4 quiz: waarom moesten de foto's zonodig op 2 punten staan en niet op 1 punt????
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

kasenco schreef:Toch 1 opmerking over de Fab 4 quiz: waarom moesten de foto's zonodig op 2 punten staan en niet op 1 punt????
ik had graag elke ronde op juist 30 punten om gemakkelijker te tellen
vroeger hadden we 1 foto en 2 theorievragen ( elk op 2 punten ) dus zelfs 6 punten voor theorie

dit jaar ( en ook vorig jaar ) werden dat 2 foto's en om aan die 30 te komen werd dat 2 punten per foto
en dit omdat ik graag foto's herken op quizzen

sorry natuurlijk voor hen die niet zo graag de foto's en theorie doen
ik wou er zelfs videoclips in, maar Hans hield me tegen

ik dacht dat ik de foto's dit jaar redelijk gemakkelijk had gehouden tegenover vorig jaar en vooral het jaar ervoor
maar ik had alweer verkeerd gedacht, zoals bij mij wel meer voorkomt

wat goed is voor de éne is misschien niet goed voor de ander, maar omdat we al meerdere jaren volgens hetzelfde patroon werken en niet willen veranderen voor iemand ( persoon of ploeg ) was de fab 4 quiz weer zoals de fab 4 quiz was
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

ricardofab4 schreef:
kasenco schreef:Toch 1 opmerking over de Fab 4 quiz: waarom moesten de foto's zonodig op 2 punten staan en niet op 1 punt????
ik had graag elke ronde op juist 30 punten om gemakkelijker te tellen
vroeger hadden we 1 foto en 2 theorievragen ( elk op 2 punten ) dus zelfs 6 punten voor theorie

dit jaar ( en ook vorig jaar ) werden dat 2 foto's en om aan die 30 te komen werd dat 2 punten per foto
en dit omdat ik graag foto's herken op quizzen

sorry natuurlijk voor hen die niet zo graag de foto's en theorie doen
ik wou er zelfs videoclips in, maar Hans hield me tegen

ik dacht dat ik de foto's dit jaar redelijk gemakkelijk had gehouden tegenover vorig jaar en vooral het jaar ervoor
maar ik had alweer verkeerd gedacht, zoals bij mij wel meer voorkomt

wat goed is voor de éne is misschien niet goed voor de ander, maar omdat we al meerdere jaren volgens hetzelfde patroon werken en niet willen veranderen voor iemand ( persoon of ploeg ) was de fab 4 quiz weer zoals de fab 4 quiz was
doemme toch :evil:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

kasenco schreef:
ricardofab4 schreef:
kasenco schreef:Toch 1 opmerking over de Fab 4 quiz: waarom moesten de foto's zonodig op 2 punten staan en niet op 1 punt????
ik had graag elke ronde op juist 30 punten om gemakkelijker te tellen
vroeger hadden we 1 foto en 2 theorievragen ( elk op 2 punten ) dus zelfs 6 punten voor theorie

dit jaar ( en ook vorig jaar ) werden dat 2 foto's en om aan die 30 te komen werd dat 2 punten per foto
en dit omdat ik graag foto's herken op quizzen

sorry natuurlijk voor hen die niet zo graag de foto's en theorie doen
ik wou er zelfs videoclips in, maar Hans hield me tegen

ik dacht dat ik de foto's dit jaar redelijk gemakkelijk had gehouden tegenover vorig jaar en vooral het jaar ervoor
maar ik had alweer verkeerd gedacht, zoals bij mij wel meer voorkomt

wat goed is voor de éne is misschien niet goed voor de ander, maar omdat we al meerdere jaren volgens hetzelfde patroon werken en niet willen veranderen voor iemand ( persoon of ploeg ) was de fab 4 quiz weer zoals de fab 4 quiz was
doemme toch :evil:
Beste Luc
jij die altijd beweerd slecht te zijn in foto's
jullie hadden 4 foto's juist
de silent dolphins maar 3
dus toch wel moeilijk maar hier waren jullie beter :app:
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

SepPuKu schreef:Toch een schitterende uitvinding, zo'n forum :D

In een eerste fase wordt er idd. nogal veel vanuit persoonlijke voorkeur/visie "aan de kar gesleurd" maar al te krasse uitspraken zullen steeds door enkele andere forumgangers teruggefloten worden. Je merkt ook al snel dat onder de gordel stampen niet de beste methode is om iemand te overtuigen, opbouwende kritiek is toch veel doeltreffender (maar ja, iedereen verstaat weer iets anders onder "opbouwend"). Enfin, na verloop van tijd wordt er al veel minder met scherp geschoten, wie al een tijdje het algemeen quizforum frequenteert, heeft dat daar ook wel gemerkt.

Ik wil ook in het midden laten of/wanneer er iemand moet teruggefloten worden: degene die een scherpe opmerking geeft over een bepaalde quiz of quizsamenstelling of degene die kritiek heeft op die scherpe opmerkingen. Zelf vind ik dat het op deze thread allemaal nog dik meevalt hoor :wink:

De ene vindt de quiz te veel van dit, de andere te weinig en de organisatie gebruikt dit om te evalueren of bepaalde kritieken terecht zijn en of er idd. iets moet veranderen aan hunne quiz of niet. Simpel toch en zonder dit forum moet je evt. kritieken via via horen. En als je niet beïnvloed wilt worden zoals Silent Dolphin of nogal gevoelig bent voor krasse uitspraken, kan je je beperken tot de quizaankondigingen en de uitslagen en de discussies aan anderen overlaten.
volledig akkoord
Plaats reactie