2de populaire popkwis Café 't Sjampetterke

(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef:
(KUB) schreef:Met de afdruk die aan elke tafel werd rondgedeeld bij de hand, en op een totaal van 495 punten:

1. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop 451 :app:
2. Fab 4 441 :app:
3. De Orde van de Wetterse Strijkstok 426
4. Starbuck & Apollo 422
5. De Billies 416
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 412
7. Disorder 379
Iemand enig idee wie De Billies zijn?
een groepje 40-ers uit het Roeselaarse... waaronder een soortement Scatman John-lookalike :o
Vorig jaar wonnen ze de 1e editie van deze quiz.
Op mijn eigenste Stardust quiz speelden ze ook al twee keer in de top 15.
Ze haakten echter af na de 2e keer, wegens te veel recente muziek en dance en zo.
Gelegenheidsmuziekquizzers, met een voorkeur voor het 'klassiekere' werk, maar zoals je ziet geen sukkels...
'Scatman John' runt al sinds jaar en dag de Billboard-platenwinkel onder het station in Roeselare.
jdp
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 12 sep 2007, 00:39
Locatie: LEBBEKE

Bericht door jdp »

dit was een schitterende kwis .Echt wel een heel fijne namiddag beleefd mede door het zeer aangename gezelschap ,
Spijtig genoeg wisten we nogal dikwijs alle 4 het antwoord en ontbrak iemand als devil Luc die die hier zeker de eindscore positief zou beinvloed hebben ,
We hadden eigenlijk derdes geweest hadden we minder aan het schrappn hadden geslaan ,Shame on me om Gorillaz te veranderen naar The Good The Bad &the Queen,
Troost aan mijn zeer fijne ploegmaten :hoger dan de derde plaats hadden we ook niet gehaald hier op deze kwis met de veel sterkere Mickey Lu of Peter Daeninck of zelfs de grote Luc Vereecken Maar wel met de heer Tony vdb die gisteren helaas verhinderd was :lol:
ex van MIEKE MAAIKE
jdp
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 12 sep 2007, 00:39
Locatie: LEBBEKE

Bericht door jdp »

Naast de 55 de plaats in de eloquentie ranking kom ik ik hier met stip binnen op de eerste plaats in de ranking van typfouten .
ex van MIEKE MAAIKE
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

jdp schreef: Maar wel met de heer Tony vdb die gisteren helaas verhinderd was :lol:
te veel eer, Jo :oops:
't is wel een feit (een schokkend feit, (vrij naar Petra's 'Laat je gaan' :? ) ) dat wij altijd een weinig (op termijn heel weinig, hoop ik) te kort gaan schieten op de oude dingen, vooral dan de zogeheten 'classic rock', die iedereen dan altijd juist lijkt te hebben; en dat andere, wat oudere, ploegen dan van hun pluimen laten op het recente werk... zoals die door jou aangehaalde hoes van Gorillaz : die hadden Peter, Roob en ik onmiddellijk, vonden we zelfs een makkie, of dat fragment van Bentley's Rhythm Ace : gesneden koek ...
Jammer genoeg zat er te weinig moeilijk recent werk in, om ons wat punten te laten compenseren, die de 'oude zakken' op ons scoorden met hun Def Leppaarden, REO Speedwagonnen en - tenen intrekken ! - Bruce Springstenen :wink:
dirk sjp
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 13:49
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door dirk sjp »

Dag allen, ik heb me in de wondere wereld van de forums gestort. Ik ben blij met de diverse reacties op mijn quiz. Zo zal ik er volgend jaar alvast een uurtje af doen, want het was inderdaad langer dan verwacht. Hoewel ik evenveel fragmenten had als de vorige keer, duurde het toch bijna een uur langer. We zijn wel later begonnen, een langere pauze en meer groepen, dus meer ophaaltijd. Het accent lag inderdaad meest op de jaren 70/80/90 en niet alle genres kwamen aan bod. Dat lag deels door het thema, rockers zijn blijkbaar meer met hun car on the highway, maar ook een beetje bewust. Ik heb de indruk dat de laatste jaren op de muziekquizzen die ik meedoe, de muziek uit het verleden langzaam naar de achtergrond verdwijnt. En het mag ook wel wat visueler soms, dus vind ik veel foto's wel kunnen. Da's dan ook leuk voor de occasionele kwisser die daar meestal wel meer zijn gading vind.
Ik zal Rino de kwis en de volledige uitslag op het forum laten plaatsen. Hij is daar handiger in dan ik.
Iedereen bedankt om deel te nemen, Dirk
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Het is maar een ideetje, beste quizvrienden, maar wat als we er nu eens voor zouden zorgen dat onze quizzen in alle tijdperken even moeilijk zouden zijn... Dan hoeft er niemand meer te mopperen. De sixtiesfreaks niet, de 2007-adepten evenmin... :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

marc schreef:Het is maar een ideetje, beste quizvrienden, maar wat als we er nu eens voor zouden zorgen dat onze quizzen in alle tijdperken even moeilijk zouden zijn... Dan hoeft er niemand meer te mopperen. De sixtiesfreaks niet, de 2007-adepten evenmin... :wink:
Mooie gedachte, inderdaad. Maar wellicht een utopie... Iedereen heeft zijn eigen muziekbeleving in verleden en heden, en sommige songs blijven om heel persoonlijke ervaringen al dan niet in het geheugen hangen, liefst met titel en uitvoerder (en met het lief dat toen in de buurt hing :P ).

De twee recente Dendermondse decennia-quizzen hebben dat mooi aangetoond in de reacties: voor de een waren de jaren 80 veel moeilijker dan de jaren 90 en voor de ander was dat precies omgekeerd...
En op de quiz van ZVC Verloren Zoon vonden de ouderen de oldies spotgemakkelijk, maar de jongeren vonden die toch niet zo voor de hand liggend.

Zelfs indien het mogelijk zou zijn om met een soort objectieve meter (en dan moet je bijna gaan denken aan het aantal keer dat de song ooit openbaar te horen was) waarden te gaan verdelen, stuit je op de frequente afwezigheid van heterogene ploegen. Wie geen vijftiger, veertiger, dertiger én twintiger in de ploeg heeft, zal in zo'n afgemeten quiz één of meer decennia als moeilijk ervaren. Tenzij je alle vier fanatiek bezig bent met muziek, beroepshalve of in je vrije tijd... En dat mag je niet van iedere geïnteresseerde ploeg verwachten, vrees ik.

Elke quiz mag wat mij betreft wel zijn specifieke kantjes hebben, ook qua (bijna onvermijdelijke) tijdperknadruk van de organisatoren. Dat maakt het ook spannender en interessanter voor de jongere ploegen, die niet steeds een nonkel (of stilaan grootvader?) kunnen meelokken in hun team.
Mijn hoogste respect gaat wél uit naar quizzen waarbij de accenten vooraf duidelijk in de aankondiging worden vermeld.
Dat kan inschrijvingen kosten, maar het is wel correct.
Wie zijn quiz eigenzinnig durft te noemen, scoort daarbij. Niet om de gekozen genres (kan ook vanalles zijn), maar wel om de eerlijkheid.

Uw nonkel pater (from hell :twisted: )
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:Het is maar een ideetje, beste quizvrienden, maar wat als we er nu eens voor zouden zorgen dat onze quizzen in alle tijdperken even moeilijk zouden zijn... Dan hoeft er niemand meer te mopperen. De sixtiesfreaks niet, de 2007-adepten evenmin... :wink:
ze zijn daar weer met hun regeltjes, stop daar toch mee !!!
mopperaars zijn er altijd, ook met regeltjes...

elke wielerklassieker gaat niet over kasseien of steile beklimmingen, zo is het ook met een quiz!
het lijkt hier meer en meer op een ProTour-dictatuur uit te draaien.....

in een democratie doet ieder toch zijn zin of niet soms?
het Oostblok-tijdperk is al een tijdje achter de rug!

misschien kom ik wat grof over, maar zo begrijp je mijn standpunt
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:
marc schreef:Het is maar een ideetje, beste quizvrienden, maar wat als we er nu eens voor zouden zorgen dat onze quizzen in alle tijdperken even moeilijk zouden zijn... Dan hoeft er niemand meer te mopperen. De sixtiesfreaks niet, de 2007-adepten evenmin... :wink:
Mooie gedachte, inderdaad. Maar wellicht een utopie... Iedereen heeft zijn eigen muziekbeleving in verleden en heden, en sommige songs blijven om heel persoonlijke ervaringen al dan niet in het geheugen hangen, liefst met titel en uitvoerder (en met het lief dat toen in de buurt hing :P ).

De twee recente Dendermondse decennia-quizzen hebben dat mooi aangetoond in de reacties: voor de een waren de jaren 80 veel moeilijker dan de jaren 90 en voor de ander was dat precies omgekeerd...
En op de quiz van ZVC Verloren Zoon vonden de ouderen de oldies spotgemakkelijk, maar de jongeren vonden die toch niet zo voor de hand liggend.

Zelfs indien het mogelijk zou zijn om met een soort objectieve meter (en dan moet je bijna gaan denken aan het aantal keer dat de song ooit openbaar te horen was) waarden te gaan verdelen, stuit je op de frequente afwezigheid van heterogene ploegen. Wie geen vijftiger, veertiger, dertiger én twintiger in de ploeg heeft, zal in zo'n afgemeten quiz één of meer decennia als moeilijk ervaren. Tenzij je alle vier fanatiek bezig bent met muziek, beroepshalve of in je vrije tijd... En dat mag je niet van iedere geïnteresseerde ploeg verwachten, vrees ik.

Elke quiz mag wat mij betreft wel zijn specifieke kantjes hebben, ook qua (bijna onvermijdelijke) tijdperknadruk van de organisatoren. Dat maakt het ook spannender en interessanter voor de jongere ploegen, die niet steeds een nonkel (of stilaan grootvader?) kunnen meelokken in hun team.
Mijn hoogste respect gaat wél uit naar quizzen waarbij de accenten vooraf duidelijk in de aankondiging worden vermeld.
Dat kan inschrijvingen kosten, maar het is wel correct.
Wie zijn quiz eigenzinnig durft te noemen, scoort daarbij. Niet om de gekozen genres (kan ook vanalles zijn), maar wel om de eerlijkheid.

Uw nonkel pater (from hell :twisted: )
hier kan ik niets anders zeggen dan: volledig akkoord !
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

Devil's answer schreef:
marc schreef:Het is maar een ideetje, beste quizvrienden, maar wat als we er nu eens voor zouden zorgen dat onze quizzen in alle tijdperken even moeilijk zouden zijn... Dan hoeft er niemand meer te mopperen. De sixtiesfreaks niet, de 2007-adepten evenmin... :wink:
Mooie gedachte, inderdaad. Maar wellicht een utopie... Iedereen heeft zijn eigen muziekbeleving in verleden en heden, en sommige songs blijven om heel persoonlijke ervaringen al dan niet in het geheugen hangen, liefst met titel en uitvoerder (en met het lief dat toen in de buurt hing :P ).

De twee recente Dendermondse decennia-quizzen hebben dat mooi aangetoond in de reacties: voor de een waren de jaren 80 veel moeilijker dan de jaren 90 en voor de ander was dat precies omgekeerd...
En op de quiz van ZVC Verloren Zoon vonden de ouderen de oldies spotgemakkelijk, maar de jongeren vonden die toch niet zo voor de hand liggend.

Zelfs indien het mogelijk zou zijn om met een soort objectieve meter (en dan moet je bijna gaan denken aan het aantal keer dat de song ooit openbaar te horen was) waarden te gaan verdelen, stuit je op de frequente afwezigheid van heterogene ploegen. Wie geen vijftiger, veertiger, dertiger én twintiger in de ploeg heeft, zal in zo'n afgemeten quiz één of meer decennia als moeilijk ervaren. Tenzij je alle vier fanatiek bezig bent met muziek, beroepshalve of in je vrije tijd... En dat mag je niet van iedere geïnteresseerde ploeg verwachten, vrees ik.

Elke quiz mag wat mij betreft wel zijn specifieke kantjes hebben, ook qua (bijna onvermijdelijke) tijdperknadruk van de organisatoren. Dat maakt het ook spannender en interessanter voor de jongere ploegen, die niet steeds een nonkel (of stilaan grootvader?) kunnen meelokken in hun team.
Mijn hoogste respect gaat wél uit naar quizzen waarbij de accenten vooraf duidelijk in de aankondiging worden vermeld.
Dat kan inschrijvingen kosten, maar het is wel correct.
Wie zijn quiz eigenzinnig durft te noemen, scoort daarbij. Niet om de gekozen genres (kan ook vanalles zijn), maar wel om de eerlijkheid.

Uw nonkel pater (from hell :twisted: )
Volledig mee akkoord maar een perfecte quiz voor iedereen zal nooit bestaan. Alleen al in onze ploeg zijn er soms 4 verschillende meningen. Te oud, te weinig stubru, te weinig hitparade of nederlandstalig enz.
Conclusie : iedereen maakt zijn quiz zoals hij of zij wil en als je aan bepaalde muziekquiz hebt meegedaan weet je wat je te wachten staat als je het jaar daarop terug wilt deelnemen aan deze quiz.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Nog deze bedenking: voor de recentere muziek (pakweg het 2000+era) wordt het zéér moeilijk om nog de vinger aan de pols te houden om te weten wat andere luisteraars moeilijk of makkelijk gaan vinden.

De kanalen waarlangs je volgens jouw smaak zeer mooi "muziekskes" kan proeven zijn zo divers geworden... Het is dan ook (volgens mij) een potentiële valkuil voor organisatoren om een "persoonlijke hit" op de mp3-speler als een makkie te gaan beschouwen omdat die intussen reeds een zillioen keer tussen je oren is "getrild". Zelfs al kreeg dat talent "in de Humo, de Knack, Oor, De Morgen, de Flair, een Myspace-pagina of 't Pallieterke" een lovende recensie, het is géén garantie dat de song in kwestie als "basiskennis" mag worden beschouwd.

Het is daarom nog gevaarlijker (denk ik) om je eigen actuele muziekbeleving als standaard te gaan gebruiken voor het opstellen van een muziekquiz.
Tenzij je op tijd eens terugkoppelt naar hitparades, playlists en "algemeen bejubelde" niet-commerciële "meesterwerk"besprekingen.

Het vormt, zeker voor de recentste periode, een argument om de hoop op te geven dat je hiervoor ooit een waardemeter kan vinden qua moeilijkheidsgraad van muziekquizfragmenten.

Dus, ja, hoe goed bedoeld de hint van Marc kan zijn geweest, het is en blijft wellicht een utopische gedachte.

Als wetenschapper weet ik het intussen wel: het "probleem muziekquizzen" laat zich niet uitzetten tussen stellingen, lemma's en axioma's.

Conclusie: "Let's twist again", "Let forever be", "Let there be drums", "Let me think about it" en zeker "Let the music play" of "Let's face the music and dance" (om nog te zwijgen van "Let there be love"! :dance: )

en (iets minder) voor deelnemers die enkel de overwinning nastreven "Let it be me" :cry:

maar vooral (voor alle muziekquizzen in alle soorten) "Let it be" ! :P

ps: maar voor nu: "Let's go to bed"... :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Mooi gezegd, Devil's Answer :thumb1:

ik heb het bij vorige forumdiscussies al een paar keer gezegd, maar ik blijf er van overtuigd dat qua eind-70s maar vooral qua 80s soms heeeeeel (ik zeg NIET 'te') diep gegraven wordt op veel quizzen ... ergens begrijpelijk, daar het gros van de regelmatig actieve muziekquizzers in die era hun hoogtepunt van muzikale beleving euh ... beleefden.
B-kantjes, illustere LP-tracks, vreselijk vergeten singeltjes : mij niet gelaten, zo lang het maar leuk en interessant is, maar - nu komt mijn punt - ik kan er niet zo goed tegen dat die zelfde 'oudere' muziekquizzers dan zure gezichten trekken en dito commentaren schrijven als er dan eens even diep wordt gegaan in de jaren '90 en 2000+ : ik vroeg vorig jaar bvb. LP-tracks van Smashing Pumpkins en Flaming Lips : voor veel mensen was dat 'not done', maar bij wijze van spreken vragen diezelfde quizzers dan op hun eigen quiz wel vrolijk LP-tracks van Talking Heads, The Police of Steely Dan, wat dan wel op algemeen applaus wordt onthaald : nogmaals : mij niet gelaten, hoor, maar een beetje consequentie mag soms wel...

En niet dat ik front wil vormen met hem - ik vind wel soms dat hij TE veel tegenwind krijgt - maar mensen als Marc Vermeiren gaan dan graag nog eens diezelfde 'diepte' opzoeken aan de andere kant van de tijdslijn : 60s, soul, singersongwriters, etc ...
Net zoals hem, heb ik ook het vliegend sch**t aan mensen die de boutade 'dat is van voor/na mijn tijd' aanwenden.
En ook bij hem zie en lees je diezelfde zure gezichten en commentaren als hij bvb. eens een vergeten soulpareltje uit 1963 of LP-track van Neil Young opduikelt ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:Mooi gezegd, Devil's Answer :thumb1:

ik heb het bij vorige forumdiscussies al een paar keer gezegd, maar ik blijf er van overtuigd dat qua eind-70s maar vooral qua 80s soms heeeeeel (ik zeg NIET 'te') diep gegraven wordt op veel quizzen ... ergens begrijpelijk, daar het gros van de regelmatig actieve muziekquizzers in die era hun hoogtepunt van muzikale beleving euh ... beleefden.
B-kantjes, illustere LP-tracks, vreselijk vergeten singeltjes : mij niet gelaten, zo lang het maar leuk en interessant is, maar - nu komt mijn punt - ik kan er niet zo goed tegen dat die zelfde 'oudere' muziekquizzers dan zure gezichten trekken en dito commentaren schrijven als er dan eens even diep wordt gegaan in de jaren '90 en 2000+ : ik vroeg vorig jaar bvb. LP-tracks van Smashing Pumpkins en Flaming Lips : voor veel mensen was dat 'not done', maar bij wijze van spreken vragen diezelfde quizzers dan op hun eigen quiz wel vrolijk LP-tracks van Talking Heads, The Police of Steely Dan, wat dan wel op algemeen applaus wordt onthaald : nogmaals : mij niet gelaten, hoor, maar een beetje consequentie mag soms wel...

En niet dat ik front wil vormen met hem - ik vind wel soms dat hij TE veel tegenwind krijgt - maar mensen als Marc Vermeiren gaan dan graag nog eens diezelfde 'diepte' opzoeken aan de andere kant van de tijdslijn : 60s, soul, singersongwriters, etc ...
Net zoals hem, heb ik ook het vliegend sch**t aan mensen die de boutade 'dat is van voor/na mijn tijd' aanwenden.
En ook bij hem zie en lees je diezelfde zure gezichten en commentaren als hij bvb. eens een vergeten soulpareltje uit 1963 of LP-track van Neil Young opduikelt ...
niemand verbiedt je om lp-tracks uit 90's of 00's te vragen, maar zageventen ga je altijd hebben ! negeer dat gewoon !

en ik vorm zeker ook geen front tegen Marc V, maar ik heb de indruk dat hij te veel zijn stempel wil drukken op andere organisaties, misschien wel met goede bedoelingen: voor elk wat wils
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Devil's answer schreef:Nog deze bedenking: voor de recentere muziek (pakweg het 2000+era) wordt het zéér moeilijk om nog de vinger aan de pols te houden om te weten wat andere luisteraars moeilijk of makkelijk gaan vinden.

De kanalen waarlangs je volgens jouw smaak zeer mooi "muziekskes" kan proeven zijn zo divers geworden... Het is dan ook (volgens mij) een potentiële valkuil voor organisatoren om een "persoonlijke hit" op de mp3-speler als een makkie te gaan beschouwen omdat die intussen reeds een zillioen keer tussen je oren is "getrild". Zelfs al kreeg dat talent "in de Humo, de Knack, Oor, De Morgen, de Flair, een Myspace-pagina of 't Pallieterke" een lovende recensie, het is géén garantie dat de song in kwestie als "basiskennis" mag worden beschouwd.
Heel juist. Ik vermoed trouwens dat dit probleem almaar verder zal uitdijen in de richting van het (verre) verleden. Ik geef een voorbeeld. Het is me de laatste tijd al vaak opgevallen dat nogal wat mensen onder de 25 heel goed bekend zijn met The Zombies. Dat hoeft niet eens zo vreemd te zijn, want die groep heeft toch minstens twee hits gehad die ook vandaag nog vaak in de ether hangen. Maar wat blijkt? Die jongelui hebben Odessey and Oracle niet gekocht omdat 'Time of the Season' daar op staat (waarom zouden ze ook, een paar klikken op internet en dat specifieke liedje is binnen), maar omdat iemand hen die hele lp heeft aangeraden. Een vriend, een nonkel, een website of een hedendaagse band die zijn invloeden in een interview opnoemt (in dit voorbeeld: The Shins). Er is dus een merkbaar effect dat - op grote of kleine schaal - smaak en kennis stuurt, alleen is dat hoegenaamd niet meetbaar.
Muziekquizsamenstellers kunnen zich voor het zo evenwichtig mogelijk verdelen van de 'makkelijke' en de 'diepgravende' fragmenten dan wel vastklampen aan de hitlijsten van toen (wat stond hoog? wat stond er in de verste verte niet in?), feit is dat dat hulpmiddel hen op termijn niet meer zal kunnen zeggen wat een 21-jarige wél of niét (her)kent uit het popjaar 1968. Evenwichtige quizzen samenstellen, het belooft een almaar grotere heksentoer te worden.
Ik betreur dat niet, hoor. Ik mag er alleen graag van uitgaan dat elke samensteller, of die nu voor rariteiten uit de sixties dan wel hits van na 2000 opteert (of - waarom niet - voor allebei en alles ertussenin), er naar streeft mooie muziek in zijn of haar quiz te stoppen. Ook dat is uiteraard hoogst subjectief, maar dan nog: het gooit veel van de grenzen open waaraan sommige forumbezoekers zich blijkbaar al eens ergeren. Of net niet, en dan is dat ook maar zo.
Ook op dit punt heeft Devil's Answer gelijk: als deelnemers aan een muziekquiz op voorhand weten wat ze ongeveer mogen verwachten, zullen de discussies over klemtonen achteraf (die eigenlijk nooit te beslechten zijn, dus what's the use) goeddeels uitblijven. Op naar de volgende, dat zal het enige zijn wat nog telt. Dat zou mooi zijn.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Mij is het ondertussen alleszins duidelijk dat zowel de liefhebbers van oldies als de liefhebbers van het moderne werk, moeilijkheden ondervinden om zich eens grondig te verdiepen in een, laat ik het noemen 'andere' muziekwereld.

De hedendaagse muziek volgen is idd. geen sinecure o.w.v. versnippering op alle gebied: noem 2, 3 genres op en er bestaat een mengvorm, noem een goede bron om één en ander te volgen en morgen is deze opgedoekt, eendagsvliegen zijn er nu toch wel heel veel tegenwoordig, enz... Allemaal heel spannend en interessant vind ik zelf maar daar zal niet iedereen mee akkoord gaan :?:

Anderzijds, probeer je als jonkie maar es te verdiepen in oudere muziek. Je hebt het niet meegemaakt dus wat was er in die dagen, buiten de artiesten die je op allerlei eindejaarslijsten en verzamelaars tegenkomt (vb. The Zombies) zoal relevant? Zet een willekeurige verzamelaar op die iets obscuurder is en het klinkt je allemaal totaal onbekend, je vindt er amper recensies over, begin maar :shock: En dan ken je 10 hits van The Hollies en ze draaien een ander plaatje op de quiz, met wat geluk klinkt de stijl van de uitvoerder je toch al bekend in de oren. En i.t.t. de minder gekende hedendaagse muziek vind je bepaalde oudere zaken gewoonweg niet meer, of je moet er zwaar voor afdokken...

Terug naar het quizzen: ik denk dat iedereen er ondertussen mee akkoord gaat dat het een kwestie is van verduidelijken wat voor quiz je gaat geven (algemeen of eerder een nichequiz) en dan te spreiden binnen dit kader. Zitten er dan iets meer fragmenten tussen van een bepaald genre, so be it maar als je overdrijft kan je je aan kritiek verwachten (waarmee je dan uiteraard nog doet wat je wil, bogot).
Plaats reactie