2de populaire popkwis Café 't Sjampetterke

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

2de populaire popkwis Café 't Sjampetterke

Bericht door rino »

Mooi werkstuk van onze ploegmaat Dirk. :thumb2:
Ook dit keer waren Polkaheer en zijn vrienden te sterk voor de concurrentie, en boeken zo hun 4de opeenvolgende quizoverwinning. :app:
Wij van 'Starbuk & Apollo' eindigden vierde en konden daarmee content zijn. Nog een grote merci aan gelegenheidsploegmaat jdp, die het ontbreken van quizorganisator Dirk op schitterende wijze compenseerde.
De afdruk van de eindstand heb ik gisteren wel in de zaal laten liggen, zeker, hopelijk kan iemand anders de eindstand hier posten.
Dit was, als ik het goed voor heb, de top 7

1) een Polkaheer, een Kiekenfretter, een Rapenbrader en een Kaaskop
2) Fab4
3) Orde v/d Wetterse Strijkstok
4) Starbuk & Apollo
5) Billies
6) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
7) Disorder
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Een clever in elkaar gestoken quiz (5 uur+ is te lang, maar de zondagnamiddag valt dat niet zo op), die ik tot de laatste minuut graag speelde, en waarover ik niet te beroerd ben dat wij (JPJ&SG) er op onze waarde zijn geklopt, maar ik wil hier zonder blozen toch stellen dat deze quiz hoe-ge-naamd ons ding niet was, daarom zijn we een jaar of tien te laat geboren (nee, wij herkennen REO Speedwagon niet) en luisteren we te weinig naar 'Vanished Rock Treasures' ... de FM-rock en andere dinosaurustoestanden vlogen ons langs de oren : zowel in de fragmenten als op de hoezen ...
(Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat wij ook een paar dingen misten, die wij tot onze 'forts' rekenen)
Als klap op de vuurpijl werden we overspoeld door foto's (ik schat een 60-70-tal) (oa van recente overledenen (foto's van toen ze nog leefden hé ), drummers , blote venten :? en blonde madammen) en laat dat vermaledijde quizonderdeel nu net onze allergrootste zwakheid zijn : chance dat Luc van Kasenco daar niet was :lol:

Maar ongetwijfeld vonden de ploegen voor/rond ons alle bovenstaande commentaar net super, waarmee ik wil besluiten met deze 'muziekquizboutade' : nl. dat alle vogels zingen zoals ze gebekt zijn : maw : alle muziekquizzers maken de quiz die zij willen en het is iedereen vrij te komen of niet te komen !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

...
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 17 sep 2007, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nogmaals dank aan Plazie trouwens, om ons te depanneren ! :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

We kregen inderdaad een pak foto's en hoezen te verwerken. Normaal gezien ook ons zwak punt, maar gisteren deden we het verrassend goed, daar zal de aanwezigheid van jdp wel veel mee te maken hebben.
En dan werd zijn Kate Ryan nog overruled door Joost, die er Jennifer Lopez meende in te herkennen...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Hier alvast de top-18, met dank aan peegee

1 - Een Polkaheer, een Kiekenfretter, een Rapenbrader en een Kaaskop
2 - Fab 4
3 - Orde van de Wetterse Strijkstok
4 - Starbuk & Apollo
5 - De Billies
6 - Jan Piet Joris en Sam Gooris
7 - Disorder
8 - Oorsmeer
9 - St. Georges
10 - Stimpy's
11 - De Tjolaars
12 - Chixie Dixs
13 - Piet Gein
14 - De Bevers
15 - De Hijsberen
16 - Les Amuses Gueules
17 - De Berusting
18 - Torino
Laatst gewijzigd door bart depauw op ma 17 sep 2007, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Verschijnt dit werkstuk nog op deze voortreffelijke site?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

marc schreef:Verschijnt dit werkstuk nog op deze voortreffelijke site?
Dirk, die de quiz organiseerde, is geen forumbezoeker. Maar ik wil hem wel eens vragen of ik de opgaves in zijn plaats kan posten...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

rino schreef:
marc schreef:Verschijnt dit werkstuk nog op deze voortreffelijke site?
Dirk, die de quiz organiseerde, is geen forumbezoeker. Maar ik wil hem wel eens vragen of ik de opgaves in zijn plaats kan posten...
Vraag dan meteen eens de volledige uitslag aub.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

bart depauw schreef:
rino schreef:
marc schreef:Verschijnt dit werkstuk nog op deze voortreffelijke site?
Dirk, die de quiz organiseerde, is geen forumbezoeker. Maar ik wil hem wel eens vragen of ik de opgaves in zijn plaats kan posten...
Vraag dan meteen eens de volledige uitslag aub.
OK, doe ik.
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Met de afdruk die aan elke tafel werd rondgedeeld bij de hand, en op een totaal van 495 punten:

1. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop 451 :app:
2. Fab 4 441 :app:
3. De Orde van de Wetterse Strijkstok 426
4. Starbuck & Apollo 422
5. De Billies 416
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 412
7. Disorder 379
8. Oorsmeer 375
9. St. Georges 374
10. Stimpy's 363
11. De Tjolaars 321
12. Chixie Dixs 319
13. Piet Gein 309
14. De Bevers 306
15. De Hijsberen 297
16. Les Amuses Gueules 287
17. De Berusting 287
18. Torino 279
19. US 4 265
20. Monty Python 252

Vervolgens nog de gebuisden, zestien in totaal. Dat aantal lijkt nogal in tegenspraak te zijn met de naam van deze quiz, waarin natuurlijk het woord 'populair' opvalt - de meeste van de 200 fragmenten waren namelijk singles. Maar ik vermoed dat de organisator als populaire cafébaas een bataljon lokale gelegenheidsploegjes heeft aangetrokken. Afgaande op de scores per ronde kwamen die nog het meest aan hun trekken bij de foto's (vooral dan de halfnaakte mannen- en blonde vrouwenreeksen :roll: ). Dat rechtvaardigt volgens mij best de - inderdaad opvallende - nadruk op beeld in deze quiz.

De muziek vond bij het gros van het overwegend jonge deelnemersveld dan weer minder, euh, aftrek. Niet verwonderlijk, als de samensteller veel forser in de tonnen van de seventies en eighties graait dan in die van de jaren '90 en '00. Anderzijds tonen de toch wel hoge scores van de frequent quizzende ploegen aan dat hij het meestal niet ver heeft gezocht. Akkoord, Amerikaanse FM-rock van een kwarteeuw oud klinkt om de één of andere reden ietsje belegener dan Bloc Party of Franz Ferdinand nu. :) Als 21-jarige in 2007 zou ik daar dus nogal gerust in zijn (als 35-jarige ben ik het eigenlijk nog steeds).
Maar laatstgenoemde twee bands werden ook wel gevraagd, en bovendien kon je van de meeste fragmenten niet zeggen dat ze rotslecht waren. Wel integendeel: heel veel steengoeie muziek gehoord. Ook mooi en van veel zorg getuigend was het thema van deze muziekquiz: te land, ter zee en in de lucht. Het overgrote deel van de songtitels of uitvoerdersnamen had dus iets met reizen, vervoermiddelen, automerken, geografische namen, het spoor enzovoort te maken. Knap allemaal, ook qua variatie. :app:

Blijft natuurlijk over: de bedenking dat twintigers wel twee keer zullen nadenken vooraleer ze die rit naar Beveren-Roeselare weer zullen maken (of het niet zaal 'De Oude Scheure' was in plaats van 'De Nieuwe Deure', wou de inboorling weten aan wie we de weg vroegen :D ). Misschien begeef ik me hier op glad ijs, maar ik geloof dat deze quiz even kwalitatief zou blijven mocht het accent naar de jongste twintig jaar verschuiven. Hoezeer ik het zondag ook naar mijn zin heb gehad: van mij mag dat op de derde editie gerust zo zijn.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:Een clever in elkaar gestoken quiz (5 uur+ is te lang, maar de zondagnamiddag valt dat niet zo op), die ik tot de laatste minuut graag speelde, en waarover ik niet te beroerd ben dat wij (JPJ&SG) er op onze waarde zijn geklopt, maar ik wil hier zonder blozen toch stellen dat deze quiz hoe-ge-naamd ons ding niet was, daarom zijn we een jaar of tien te laat geboren (nee, wij herkennen REO Speedwagon niet) en luisteren we te weinig naar 'Vanished Rock Treasures' ... de FM-rock en andere dinosaurustoestanden vlogen ons langs de oren : zowel in de fragmenten als op de hoezen ...
(Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat wij ook een paar dingen misten, die wij tot onze 'forts' rekenen)
Als klap op de vuurpijl werden we overspoeld door foto's (ik schat een 60-70-tal) (oa van recente overledenen (foto's van toen ze nog leefden hé ), drummers , blote venten :? en blonde madammen) en laat dat vermaledijde quizonderdeel nu net onze allergrootste zwakheid zijn : chance dat Luc van Kasenco daar niet was :lol:

Maar ongetwijfeld vonden de ploegen voor/rond ons alle bovenstaande commentaar net super, waarmee ik wil besluiten met deze 'muziekquizboutade' : nl. dat alle vogels zingen zoals ze gebekt zijn : maw : alle muziekquizzers maken de quiz die zij willen en het is iedereen vrij te komen of niet te komen !
door de stomme voetbalbond viel de match Willebroek Meerhof-Namen in het water en heb ik hier mijn 'kas' zitten opfretten, maar als ik lees dat er zoveel beelekes bij waren, mag ik nog mijn pollekes kussen dat ik er niet bij was....
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

(KUB) schreef:Met de afdruk die aan elke tafel werd rondgedeeld bij de hand, en op een totaal van 495 punten:

1. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop 451 :app:
2. Fab 4 441 :app:
3. De Orde van de Wetterse Strijkstok 426
4. Starbuck & Apollo 422
5. De Billies 416
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 412
7. Disorder 379
Iemand enig idee wie De Billies zijn?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
(KUB) schreef:Met de afdruk die aan elke tafel werd rondgedeeld bij de hand, en op een totaal van 495 punten:

1. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop 451 :app:
2. Fab 4 441 :app:
3. De Orde van de Wetterse Strijkstok 426
4. Starbuck & Apollo 422
5. De Billies 416
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 412
7. Disorder 379
Iemand enig idee wie De Billies zijn?
een groepje 40-ers uit het Roeselaarse... waaronder een soortement Scatman John-lookalike :o
Vorig jaar wonnen ze de 1e editie van deze quiz.
Op mijn eigenste Stardust quiz speelden ze ook al twee keer in de top 15.
Ze haakten echter af na de 2e keer, wegens te veel recente muziek en dance en zo.
Gelegenheidsmuziekquizzers, met een voorkeur voor het 'klassiekere' werk, maar zoals je ziet geen sukkels...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:Een clever in elkaar gestoken quiz (5 uur+ is te lang, maar de zondagnamiddag valt dat niet zo op),
Mij zou dat wél opgevallen zijn, met twee kinderen die virtueel reeds om 17u15 van de jeugdbeweging terugkomen, en die de pappa pas drie uur later thuis mogen verwachten... :-(

Gelukkig volgde ik dus mijn quizinstinct niet...
Plaats reactie