Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Door onvoorziene omstandigheden kon ikzelf er niet bijzijn, maar ik zie dat mijn ploegmakkers het voortreffelijk gedaan hebben. Ik hoop dat ik ik niet moet vrezen voor mijn plaatske :?

Aan de antwoorden te zien, zag het er een hele toffe quiz uit.
De volgende editie zal ik er alvast opnieuw bijzijn (als er niks tussenkomt natuurlijk) :)
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door Elke »

Ik vond het zoals elk jaar superleuk: fijne muziek, niet te moeilijk voor ons (Franz Ferdinand is dan wel heel slim enzo, maar hij zit daar wel met drie grieten dus...) en mooi gevarieerd.
Alsook: Sin With Sebastian! OH MY GOD! <-- Elke blij

Ietske minder was het zitten pal aan de boks. Hoewel die vriendelijk een beetje van ons weggedraaid werd, bleef het toch pijnlijk voor de Franz zijn orekes. Misschien volgend jaar toch hoger proberen te zetten?
ditterio
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 nov 2008, 12:30

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door ditterio »

Heel moeilijke muziekquiz. Veel te moeilijk voor ons als gelegenheidsploeg.

De muziek was oud (vooral 1940 tot 1990), alternatief en veel b-kantjes. Heel eenzijdig en op maat gesneden voor een alternatief Studio Brussel publiek. De muziekvoorkeur van de opsteller was te sterk aanwezig op de quiz.

Mijn lievelingsgenres kwamen zelden tot nooit aan bod, zoals daar zijn: disco, dance, techno, commerciële popmuziek, r&b, enz. Als het dan al eens aan bod kwam, was het poepsimpel in vergelijking met de rest: Felix da housecat (silverscreen shower scene), Madonna (give it to me), Sam Sparro (black and gold), Boney M (ma baker)... Terwijl de oudere fragmenten allemaal onbekende hits waren van oa. Anja, Fleetwood Mac, Prince, AC/DC... maar dan wel die nummers die je nooit terugvindt op één van hun best of-albums. Verder veel Duitse en Franse muziek van voor of tijdens den oorlog. Ik denk dat ik het meeste muziekfragmenten uit het jaar 1958 heb gehoord, niet eenvoudig voor iemand die geboren is in 1983.

Toegegeven: er was een enorm sterk deelnemersveld met de beste muziekkwissers uit Vlaanderen. Onze 36e en laatste plaats was dan ook het logische gevolg.

Verder zat de muziekquiz wel vrij goed in elkaar. Mooie links en heel leuke afsluitende "how bizare"-ronde, waarin gekende hits in een ander jasje werden gestoken. De enige ronde op ons niveau trouwens :mrgreen:

Positieve noot:

De prijzentafel en tombola waren prachtig: veel goede cds, dvds, fotoboeken, enz.

Ik heb zelfs als allerlaatste nog een cd van Fred Baker op de kop kunnen tikken.

Vriendelijke en vlotte bediening, goede presentatie met de nodige humor.

Wij kregen een prijs voor het meest belachelijke antwoord van de avond. We schreven: baby makes her blue jeans talk. En het was blijkbaar een compleet ander nummer. We kregen een cd van Hopla, waar mijn petekindje trouwens heel blij mee zal zijn :D

Ondanks het feit dat we er dikwijls voor spek en bonen bijzaten, hebben we toch goed gelachen maar volgend jaar gaan we wel ergens anders kwissen...

Proficiat aan de overwinnaars: Kas en The Sultans!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door straight banana »

DDay schreef:
...


Voor de rest was de angst voor quizmastersolo's ongegrond: Anja (Spreken is zilver, zwijgen is goud) en Suicidal Tendencies (Institutionalized) waren geen onbekenden voor minstens 5 ploegen. Monsoon/Sheila Chandra (Ever So Lonely) hadden volgens mij ook wel een paar ploegen ...



Jullie onderschatten ons. :mrgreen:
(de quizzers in het algemeen, bedoel ik)
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door Elke »

ditterio schreef:De muziek was oud (vooral 1940 tot 1990), alternatief en veel b-kantjes. Heel eenzijdig en op maat gesneden voor een alternatief Studio Brussel publiek.
Oei, echt? Er zaten nochtans zeer veel 1998, 2003 en 2008-fragmenten in, dus daar kan het niet aan liggen. En ik vind ook, als je die lijst overloopt, dat het echt wel varieerde. Natuurlijk zat er weer geen klassieke muziek tussen, noch wereldmuziek of zwaar alternatief spul; maar in één ronde Demis Roussos, Deep Purple en Kylie Minogue... dat moet toch voor iets meetellen?
ditterio
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 nov 2008, 12:30

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door ditterio »

Elke schreef:
ditterio schreef:De muziek was oud (vooral 1940 tot 1990), alternatief en veel b-kantjes. Heel eenzijdig en op maat gesneden voor een alternatief Studio Brussel publiek.
Oei, echt? Er zaten nochtans zeer veel 1998, 2003 en 2008-fragmenten in, dus daar kan het niet aan liggen. En ik vind ook, als je die lijst overloopt, dat het echt wel varieerde. Natuurlijk zat er weer geen klassieke muziek tussen, noch wereldmuziek of zwaar alternatief spul; maar in één ronde Demis Roussos, Deep Purple en Kylie Minogue... dat moet toch voor iets meetellen?
Ik bedoel maar: je hebt oude muziek (alles van voor 1990) en recente muziek (alles na 1990). Er was veel meer oude muziek dan recente muziek aanwezig. Ik heb het persoonlijk liever omgekeerd. Het zal met persoonlijke muzieksmaak te maken hebben, maar ik vond dat er weinig inzat voor dance-, techno-, electro- , jump-, trance- en clubliefhebbers (terwijl deze muziekgenres ook een grote doelgroep hebben), maar daartegenover wel veel fragmenten van (hard-)rockgroepen.

Bij de rockgroepen zoals Mettalica, AC/DC, enz wordt er naar minder gekende hits gevraagd (de bekendste van deze twee groepen zijn volgens mij: one, nothing else matters, thunderstruck, whole lotta rosie, highway to hell, enz), maar in het dance-genre wordt wel gevraagd naar de grootste hit van Felix da housecat, de grootste hit van Sam Sparro, een gekende hit van Laurent Wolf, enz. Dit komt volgens mij doordat de samensteller eerder een rock- dan een danceliefhebber is, wat geen probleem is, maar dat valt wel op als je de quiz bekijkt en zo krijg je een onevenwicht.

Mijn excuses voor deze goed bedoelde kritiek, want voor de rest is er zeker veel werk gemaakt van deze quiz en voor zijn doelgroep is dit zeker een goede quiz. Maar ik zit spijtiggenoeg in een ander vakje :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door Tonyvdb »

Ditterio, Schmitterio !
Dit is onzin hé maat, op deze manier ga je ALLE muziekquizzen kunnen afbreken hoor ...

Dit was een eerlijke, evenwichtige mix aan stijlen en genres ... wij eindigden veel te laag, maar dat hebben we enkel
aan onszelf te wijten ...

Een dikke proficiat voor de organisatoren !! :thumb1:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door peegee »

Als ik zo de antwoorden overloop ziet het er mij een zeer uitgebalanceerde quiz uit; Als je van voor de jaren 90 niets anders mag vragen dan hits, die enkel op een best of-cd staan, dan doe je een heel pak quizzers huiveren, omdat ze er dan voor spek en bonen bijzitten, Ditterio.

@DDay: ik ben eigenlijk heel benieuwd: hoeveel nakijkers hadden jullie? ik vraag dit vooral, omdat wij binnenkort zelf een quiz doen, en er is nogal wat discussie over het aantal quizploegen per nakijker....

En btw: wat betekent BT ? (beeldfragment?)
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1646
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door tequila »

DDay schreef: Monsoon/Sheila Chandra (Ever So Lonely) hadden volgens mij ook wel een paar ploegen (maar daar heb ik geen extra controle op gedaan).
Hadden wij ook juist, maar we twijfelden toch even. Er stond immers het jaartal 1993 bij terwijl dit nummer dateert van 1981!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door progres »

het was een avond wanneer het ons wel een beetje meezat (heel complementair als team) maar dat sabbatjaar heeft de organisatoren deugd gedaan. er bleven nog wel veel te veel hits inzitten naar mijn goesting en een topquiz zal het nooit worden maar hé, ik beleefde een gezellige avond en soms moet dat niet meer zijn. ik ben wel naar huis gereden met één van de mooitste prijzen ooit (het volledige oeuvre van radiohead)
bedankt en tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door SepPuKu »

progres schreef: ik ben wel naar huis gereden met één van de mooitste prijzen ooit (het volledige oeuvre van radiohead)
:yell: :violent:
ditterio
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 nov 2008, 12:30

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door ditterio »

Tonyvdb schreef:Ditterio, Schmitterio !
Dit is onzin hé maat, op deze manier ga je ALLE muziekquizzen kunnen afbreken hoor ...

Dit was een eerlijke, evenwichtige mix aan stijlen en genres ... wij eindigden veel te laag, maar dat hebben we enkel
aan onszelf te wijten ...

Een dikke proficiat voor de organisatoren !! :thumb1:
Als er 139 fragmenten ouder zijn dan 1990 en slechts 80 fragmenten jonger zijn dan 1990, dan mag ik toch stellen dat de quiz gericht is op een ouder publiek? Er waren zelfs meer fragmenten ouder dan 1970 dan dat er fragmenten waren die jonger zijn dan 2000. Dat is gewoon een vaststelling.

En ik herhaal: voor zijn doelgroep is dit een goede quiz waar veel werk ingestoken is.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door SepPuKu »

tequila schreef:
DDay schreef: Monsoon/Sheila Chandra (Ever So Lonely) hadden volgens mij ook wel een paar ploegen (maar daar heb ik geen extra controle op gedaan).
Hadden wij ook juist, maar we twijfelden toch even. Er stond immers het jaartal 1993 bij terwijl dit nummer dateert van 1981!
Er bestaan alleszins meerdere versies van: heel sober, zonder muziek en een aantal meer dansbare. Misschien was dit een latere versie? :think:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door SepPuKu »

ditterio schreef:
Als er 139 fragmenten ouder zijn dan 1990 en slechts 80 fragmenten jonger zijn dan 1990, dan mag ik toch stellen dat de quiz gericht is op een ouder publiek? Er waren zelfs meer fragmenten ouder dan 1970 dan dat er fragmenten waren die jonger zijn dan 2000. Dat is gewoon een vaststelling.

En ik herhaal: voor zijn doelgroep is dit een goede quiz waar veel werk ingestoken is.
Tja als je de perdiodes ongelijk verdeelt... Pakweg 50 jaar popmuziek verdeel je mooi in 2 als je begin jaren '80 als scharnier neemt en niet 1990. En voor 1970 zitten ook meer jaren dan na 2000.

Ik heb het ook liever moderner maar deze quiz voelde qua decennia toch evenwichtig aan en ook qua genres ging ie behoorlijk breed. Perfect spreiden met de weegschaal is geen verplichting hee...
ditterio
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 nov 2008, 12:30

Re: Detroit Breakdown muziekquiz Vol. 5 - 28/11/2008 - Ruisbroek

Bericht door ditterio »

SepPuKu schreef:
ditterio schreef:
Als er 139 fragmenten ouder zijn dan 1990 en slechts 80 fragmenten jonger zijn dan 1990, dan mag ik toch stellen dat de quiz gericht is op een ouder publiek? Er waren zelfs meer fragmenten ouder dan 1970 dan dat er fragmenten waren die jonger zijn dan 2000. Dat is gewoon een vaststelling.

En ik herhaal: voor zijn doelgroep is dit een goede quiz waar veel werk ingestoken is.
Tja als je de perdiodes ongelijk verdeelt... Pakweg 50 jaar popmuziek verdeel je mooi in 2 als je begin jaren '80 als scharnier neemt en niet 1990. En voor 1970 zitten ook meer jaren dan na 2000.

Ik heb het ook liever moderner maar deze quiz voelde qua decennia toch evenwichtig aan en ook qua genres ging ie behoorlijk breed. Perfect spreiden met de weegschaal is geen verplichting hee...
De organisator doet idd wat hij wil en dat is zijn goed recht, maar ik heb het ook liever iets moderner. Je kan inderdaad je scharniermoment overal kiezen, maar het is wel een feit dat je op de radio, op café, op tv, in een discotheek, op straat, kortom overal waar je komt, meer hedendaagse muziek hoort dan pakweg muziek uit de jaren 60. Daarom vind ik dat dit zwaarder zou moeten doorwegen.
Plaats reactie