6° Phinyx Muziekquiz - Berlare -24.10.2008

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

6° Phinyx Muziekquiz - Berlare -24.10.2008

Bericht door Devils answer »

Goed georganiseerde muziekquiz met een strak, doch in vergelijking met vorig jaar nog best gezellig tempo. Accent vooral op recentere muziek, zoals aangekondigd (weinig '70 of '60). Zoals gewoonlijk ook veel theorie (foto's, lyrics, hoezen, groepsfoto's met de zanger afgeplakt, logo's, artiesten herkennen via hun echte naam, weetjes, video's zonder klank, enz...). Daarnaast ook muziekfragmenten uiteraard, over een breed gamma.
Vlot ineengestoken, dito gejureerd met regelmatige tussenstanden en ad rem gepresenteerd in een aangename zaal (cultureel centrum). Wat wil je nog meer?

Euh?

Erkenning van de ervaren ploegen bijvoorbeeld?

Naast de outstanding winnaar Vlassenbroek 2000, de Rechte Bananen, Men in Black, 4 Schelln Espe, en het gelegenheidscollectief rond Sepukku en Ludwig (de Usual Gang of Idiots) hoorde ik weinig bekende namen.

Deze quiz verdient meer aandacht.

Zoals reeds gezegd werd iedereen, inclusief onze ploeg als drievoudig winnaar daar ooit, overklast door Vlassenbroek2000.
:shock: :app: :app: :app:

Om eerlijk te zijn zaten ze ook vooraan in mijn pronostiek vanavond toen ik hen zag aantreden.
En ja, ik voorspel hen ook een mooie score bij de Stardust 1989-2008 op 10 november, want in heel wat genres was dit een generale repetitie...

Ik was beter muziekquizscout geworden dan muziekquizzer, want dan had ik al goed gescoord met mijn voorspelling in januari over de ploeg rond Stefan.
En nu de Vindikooks ook mijn aanvoelen van even geleden vorige week bevestigden...
Bestaat er geen megascoresysteem daarvoor? :D

In mijn voorspellingslijstje horen ook de 4 Schelln Espe, trouwens, die vanavond dicht bij de top 10 eindigen in plaats van helemaal achteraan...
Ooit worden 4 schelln (h)espe zelfs voor topploegen niet zomaar "beleg" achteraan een quizuitslagboterham.
Ooit wordt het een beleg van hun vesting, en dan is de aflossing van de wacht nakend!
:twisted:

of...

:evil:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 6° Phinyx Muziekquiz - Berlare -24.10.2008

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Erkenning van de ervaren ploegen bijvoorbeeld?

Naast de outstanding winnaar Vlassenbroek 2000, de Rechte Bananen, Men in Black, 4 Schelln Espe, en het gelegenheidscollectief rond Sepukku en Ludwig (de Usual Gang of Idiots) hoorde ik weinig bekende namen.
wij komen normaal elk jaar maar moesten dit jaar verstek geven omdat KVK gisteravond al speelde ...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

De 6e editie van deze quiz was een schot in de roos.
Qua organisatie, verloop van de avond, tempo, bediening, muziekkeuze ... niks aan te merken op deze prima quiz.

Na de eerste editie (toen nog onder "Verloren Zoon") wonnen we gisteren, wat ons betrof toch vrij onverwacht, ook de 6e editie van deze quiz. :shock: :shock: Tot onze eigen grote verrassing liepen we ronde na ronde verder weg van de concurrentie, hopelijk kunnen we deze "vorm" houden.

Wat de inhoud van de quiz betreft... Voor onze ploeg is zo'n quiz waar heel weinig wordt gepuurd uit 60's en 70's eens een opluchting, want daar verliezen we normaal onze meeste punten op. Veel theorie (logo's, pseudoniemen, lyrics, foto's zonder zanger, jaartallen, hoezen, ontstaan bandnamen ...) zoals ook de vorige edities het geval was en voor de rest allemaal themarondes (festivals, dieren, 5e nummers op een plaat, covers, foute platen, anderstalig, video's zonder geluid, snelle ronde, cd titels ...). en de muziek zelf tenslotte: die ging van vlaams over alternatief, van folk tot metal, kortom alles kwam aan bod.

:dance: :app: :headbang: :dance: :app: :headbang:

Ook opvallend, zoals Luc al zei, was ondanks het grote deelnemersveld van 48 ploegen de weinig aanwezige 'bekendere' ploegen (Sympathie, Bananen, ploeg SepPuKu, 4 Scheln Espe, Verval). Jan, Piet, Joris & Sam Gooris gaven blijkbaar in laatste instantie forfait. (want die stonden nog bij de deelnemers in de mail die ik ontving van de organisatie eerder deze week)

Het moet ook gezegd: 4 Schelln Espe leverden een prachtprestatie met een 13e plaats (als ik me niet vergis) :app: :app: :app: :app: :app:

En tenslotte wil ik ook (KUB) bedanken om ons te vervolledigen gisteren en uiteraard ook voor zijn inbreng en aangenaam gezelschap. Deze samenwerking is zeker voor herhaling vatbaar 8) Het moet gezegd: Als (KUB) ergens aansluit bij een team, winnen deze ploegen regematig (cfr. Eigenzinnige St. Niklaas, N9 Eeklo en nu Berlare) :D :shock: :D

Gr
Stefan

En bedankt voor de complimenten Luk :D :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Topprestatie van de Vlassenbroekers !

:app:


Keerzijde van de medaille is wel dat ze nu podiumkandidaat worden op de Stardust 'Laatste 20 Jaar'-Popquiz ...

Bezwijken ze onder de druk? :P


(En wat 'Kub' betreft : vermeldde al in mijn post over de quiz van N9 in Eeklo dat hij één van de best bewaarde geheimen in muziekquizland is (een beetje zoals SepPuKu vroeger))
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Tonyvdb schreef: Keerzijde van de medaille is wel dat ze nu podiumkandidaat worden op de Stardust 'Laatste 20 Jaar'-Popquiz ...

Bezwijken ze onder de druk? :P
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Dat is toch wel een beetje overdreven :)
En druk. Welke druk ?? 8)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

Aangezien mijn muzieksmaak klaarblijkelijk bij de smaak van de opsteller aanleunde, was deze quiz mij redelijk op het lijf geschreven. Het feit dat de meeste fragmenten uit de laatste 20 jaar afkomstig waren, zal daar natuurlijk ook wel voor iets tussen gezeten hebben. Maar goed, zo’n quizzen moeten er ook zijn (’t moeten niet allemaal bergritten of klassiekers zijn, ’t mag ook al eens gewoon een vlakke rit zijn).

Al bij al deed deze 13de plaats wel eens deugd (ondanks de vreemd genoeg opkomende nervositeit die daarmee gepaard ging). Merci aan Vlassenbroek en Sympathie vur den duvel voor de mooie kritieken en ook zelf proficiat voor jullie respectievelijke prestaties !!!

Verder had ik mij ook graag aangesloten bij Devil’s answer wat betreft de quizorganisatie. Ik vond dit een zeer vlotte quiz (en dit met toch +/- 50 ploegen van meestal 5 quizzers). Inhoudelijk ook een paar leuke rondeconcepten gehoord.
Wat mij betreft alvast tot volgend jaar.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Gerookt'espe schreef: Al bij al deed deze 13de plaats wel eens deugd (ondanks de vreemd genoeg opkomende nervositeit die daarmee gepaard ging).
:lol: :thumb1:
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Bericht door John Winston Lennon »

Héhéhéhéhéhé.
Dakota via Liverpool
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
...

Na de eerste editie (toen nog onder "Verloren Zoon") wonnen we gisteren, wat ons betrof toch vrij onverwacht, ook de 6e editie van deze quiz. :shock: :shock: Tot onze eigen grote verrassing liepen we ronde na ronde verder weg van de concurrentie, hopelijk kunnen we deze "vorm" houden.
Zeer straf gespeeld, wat (relatief) recente muziek betreft zijn jullie duidelijk heel, heel sterk.

Proficiat jongens! :app: :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Net mail gekregen van organisatie met de einduitslag op 310:

1 Vlassenbroek 2000 278
2 Sympathie vur den Duvel 264
3 The Usual Gang of Idiots 254
4 t Verval 248
5 Russian Roulette 238
6 De rechte bananen 234
7 Bedtime for Bonzo 233
8 De klootzakken 231
9 Men In Black 217
10 The Kjals 212
11 De Blauwe Scampi's 207
12 Hammertime 205
13 4 schelln espe 203
14 2 MANY BIKERS 203
15 Silly Wommers 202
16 Daisy Bell & The Wurlitzer Groupies 201
17 BROS 200
18 The Deaf Laura Lynn Lovers 199
19 Gent Knights 196
20 Chainonouthing 192
21 Electric Billy & The Nervous Breakdowns 190
22 De Kings 183
23 Team Scheire 183
24 Johan, Mik, Mak, Mon en de Alverman 181
25 De vrienden van de jury 180
26 Dog Party 177
27 De dikke toeters 175
28 Timmeeeiiiiiihhh 174
29 Hemaco 169
30 Jeugdcentrum Juvenes 169
31 In the mood 165
32 You know our name, look up our number 155
33 Royal Flush 151
34 De Jeans en Jeannien 143
35 De Strevers 139
36 Chiromeisjes Berlare 132
37 De Roze Garnalen 131
38 De Hoeie 130
39 Bende van den Bosklapper 129
40 veezetweekzieookniksatdziemeeldotkom 128
41 Gent Knights segundo equipio 127
42 Toondoof 122
43 Weekend Snacks 113
44 Try and Error 100
45 Anti-PDC 96
46 Jan and his magnificent four 96
47 Error and Try 94
48 De carrotjes 93
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:
... niks aan te merken op deze prima quiz.

...

Veel theorie (logo's, pseudoniemen, lyrics, foto's zonder zanger, jaartallen, hoezen, ontstaan bandnamen ...


Ik ben niet vies van theorie, maar bij sommige dingen had ik eerlijk gezegd toch wat bedenkingen, die ik overigens ook andere deelnemers heb horen maken:

- Foto's van bands waarbij de gezichten van de zangers zwart gemaakt zijn lijken me enkel een goed idee indien het om erg bekende frontmannen gaat, waardoor het anders te makkelijk zou zijn. Dit klopte bvb. bij de Kreuners, maar bij Redbone of VOF De Kunst ontgaat me de relevantie van het niet afbeelden van de zanger.

-Als je een woord van een songtekst dient aan te vullen neem je best ook vrij bekende songs en geen tamelijk obscuur nummer van Rancid.

- Die jaartallenronde vond ik echt niks, vooral omdat er dan ook nog geen keuzemogelijkheden waren. Dit was gewoon gokwerk, je moet toch al een beetje een freak zijn om precies te weten in welk jaar een bepaalde band is opgericht.


Voor de rest was dit inderdaad een prima quiz, toch voor wie er geen moeite mee heeft dat er geen oldies te horen zijn.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Akkoord met Straight Banana voor bovenstaande negatievere punten.

Ook vorig jaar zat die jaartallenronde er in.
Dit jaar kon dat geen invloed hebben op de top in de einduitslag, maar stel je voor dat je door zo'n half gokwerk verliest met een punt...

Bijkomende opmerking (zeker nu ik de volledige uitslag hier lees): ik acht het toch wel een relatief moeilijke quiz voor het bereikte publiek, dat voornamelijk uit gelegenheidsploegen bestond. De balans van de gebuisden is dan ook vrij zwaar...
Maar ja, dat was bij vorige editie ook de bedenking: deze quiz neigt naar een uitdaging voor de geoefende quizzers, maar bereikt die niet.

En euh, ja, alweer minpuntje toch (het deed er wel nog weinig toe voor de top 3 in elk geval): de punten van de laatste reeks konden niet meer gecontroleerd en gecontesteerd worden.
Voor een quiz die (elk jaar) ruim op tijd afgerond en gejureerd raakt, is dat zeker zonde...

Positief punt dat nog niet aangehaald werd: deze quizorganisatie haalt jaar na jaar het record aan vrouwelijke deelnemers! :P
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Gewoon om correct te zijn; De Vrienden van de Jury op plaats 25 zijn wij niet. Ik weet het...een vrij populaire naam in (amateur) quizmiddens :)
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

JVdP schreef:Gewoon om correct te zijn; De Vrienden van de Jury op plaats 25 zijn wij niet. Ik weet het...een vrij populaire naam in (amateur) quizmiddens :)
Jaja, maar vooral om te verhinderen dat het jullie positie in de rangschikking negatief zou beïnvloeden zeker? :P
Om het met de woorden van Willy Lustenhouwer te zeggen: "ik kennen je, ge zie zu'e gledde"
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

berwt schreef:
JVdP schreef:Gewoon om correct te zijn; De Vrienden van de Jury op plaats 25 zijn wij niet. Ik weet het...een vrij populaire naam in (amateur) quizmiddens :)
Jaja, maar vooral om te verhinderen dat het jullie positie in de rangschikking negatief zou beïnvloeden zeker? :P
Om het met de woorden van Willy Lustenhouwer te zeggen: "ik kennen je, ge zie zu'e gledde"
Ik denk niet dat je het zo moet bekijken, bert; ten eerste zijn het mannen (jvdp en kornuiten) die meer aan algemene dan aan muziekquizzen doen; en ten 2de: er zijn ook 2 Fab 4's, de ene (Rik, Hans en co) scoren altijd bij de eersten, de anderen (whoever?) eindigen altijd bij de laatste helft; juust is juust; als het niet 2x dezelfde ploeg is, moet dat correct verwerkt worden....
Plaats reactie