4e Dendermondse 80's muziekquiz - 8/09/07

baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

kasenco schreef:Ludwig, kan je ook eens een uitslag posten, ook van de 90's?

En dan maar wachten op een uitgebreide analyse....
Best Ludwig een paar jaar laten rusten nu, niet enkel heeft hij dit weekend de Dendermondse kwissen gemaakt, vorige week was hij ook al mede verantwoordelijk voor de Lennon-quiz, en hij werkte mee aan de VSOR-quiz te Opwijk, afgelopen vrijdag. James Brown is dead, maar the hardest working man in quizbusiness doet naarstig voort Afbeelding
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
hommeles in het Kas & Co kamp..... progres vs kasenco....
de 80's quiz gaf geen enkel teken van slijtage !!!!!!
ik betreur dit ten zeerste
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

celtic601 schreef:
Devil's answer schreef:
progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Deze reactie betreur voor het werk dat Ludwig er in stak.

Respect blijft mijn deel, ondanks mijn randbemerkingen voor de moeilijkheidsgraad (ok, de jaren 80 waren ook niet voor instappers).

Persoonlijk vrees ik dat de inbreng van zogenaamde (of zelfverklaarde) meerwaardezoekers de doodsteek kan betekenen voor het enthousiasme van andere organisaties.

Of zelfs aarzelende nieuwe initiatieven...

"Proges" als nickname?
Dat staat niet echt een "vooruitgang" voor de promotie van muziekquizzen, hé?
volledig akkoord devil ..maar wat is instappen ?als ik de factor instappen bij de 80's kwis zie en die vergelijk met het " instappen " bij de verloren zoon vorige week ???? toch nog een GROOT verschil me dunkt.
Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen? Waar zijn we als elk van beide kampen quizzen voor zijn eigen doelpubliek begint te organiseren? Volgens mij stuikt heel het circuit (of beide, als het zover zou komen) dan binnen de kortste keren in elkaar.

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan. Let wel, ik was na de editie van eerder dit jaar ook ietwat teleurgesteld: één desastreuze sampleronde en daar ging onze mogelijke topvijf-, ja zelfs toptienplaats. Maar zo gaat dat nu eenmaal.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken. Reggae bijvoorbeeld (dateert nog van vroeger, toen muziekquizzen nog genrerondes hadden!). Of dance. Of discohits. Of samples. Zaken waar ik als hoofdzakelijk 'alternatieve' muziekliefhebber (gruwelijke benaming alweer) geen prioriteiten van maak, om het eufemistisch uit te drukken. Maar je zou eens moeten weten hoe blij ik ben dat ik sommige van die deunen hier in mijn kast heb staan...
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

(KUB) schreef:
celtic601 schreef:
Devil's answer schreef:
progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Deze reactie betreur voor het werk dat Ludwig er in stak.

Respect blijft mijn deel, ondanks mijn randbemerkingen voor de moeilijkheidsgraad (ok, de jaren 80 waren ook niet voor instappers).

Persoonlijk vrees ik dat de inbreng van zogenaamde (of zelfverklaarde) meerwaardezoekers de doodsteek kan betekenen voor het enthousiasme van andere organisaties.

Of zelfs aarzelende nieuwe initiatieven...

"Proges" als nickname?
Dat staat niet echt een "vooruitgang" voor de promotie van muziekquizzen, hé?
volledig akkoord devil ..maar wat is instappen ?als ik de factor instappen bij de 80's kwis zie en die vergelijk met het " instappen " bij de verloren zoon vorige week ???? toch nog een GROOT verschil me dunkt.
Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen? Waar zijn we als elk van beide kampen quizzen voor zijn eigen doelpubliek begint te organiseren? Volgens mij stuikt heel het circuit (of beide, als het zover zou komen) dan binnen de kortste keren in elkaar.

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan. Let wel, ik was na de editie van eerder dit jaar ook ietwat teleurgesteld: één desastreuze sampleronde en daar ging onze mogelijke topvijf-, ja zelfs toptienplaats. Maar zo gaat dat nu eenmaal.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken. Reggae bijvoorbeeld (dateert nog van vroeger, toen muziekquizzen nog genrerondes hadden!). Of dance. Of discohits. Of samples. Zaken waar ik als hoofdzakelijk 'alternatieve' muziekliefhebber (gruwelijke benaming alweer) geen prioriteiten van maak, om het eufemistisch uit te drukken. Maar je zou eens moeten weten hoe blij ik ben dat ik sommige van die deunen hier in mijn kast heb staan...
Volledig mee akkoord. Probeer ook altijd zowel hitparade als alternatief in te steken in onze quizzen. In mei was het meer alternatief, in augustus meer hitpararde maar er zaten toch ook nog new wave, studio brussel enz in iedere reeks. Uitgezonderd onze laatste ronde, maar dat is omdat we willen afsluiten met een meezingronde.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Ik heb het al dikwijls gezegd: laat ieder zijn ding doen en stel geen regels op van hoe het zou moeten. Elke organisator bepaalt hoe zijn quiz eruit ziet. En als iemand een quiz wil opstellen voor slechts 10 ploegen, laat hem dan doen...., maar die moet dan achteraf niet komen zagen dat de zaal leeg bleef....
Ik draai al meer dan 20 jaar mee in het circuit en ik zal zelden of nooit een quiz afbreken, wel maak ik soms opmerkingen of de quiz ons lag of niet. Eén keer ben ik wel eens hard in de pen geschoten na de quiz van progres vorig jaar, maar dat was meer omdat hijzelf in mijn ploeg speelt en af en toe eens met scherp durft schieten op sommige quizzen....
Nobody is perfect!
Wij winnen veel en ik win graag, dat geef ik toe, maar dat wil niet zeggen dat we een quiz niet winnen dat die dan slecht zou zijn.
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

kasenco schreef:Ik heb het al dikwijls gezegd: laat ieder zijn ding doen en stel geen regels op van hoe het zou moeten.
Juist. Aan regeltjes heb ik zelf ook een broertje dood (voor wie in Oost- of West-Vlaanderen woont: geen zorg, ik stop nog steeds voor een rood licht :P ). Iemand organiseert een quiz met enkel nummer éénhits uit de jaren zeventig? Ik zal er zijn. Een ander wil in tien rondes het verhaal van de rock vertellen? Schrijf mij maar in.* Een derde organiseert iets rond Indische klassieke muziek van voor 1950? Ik zal, euh, dat initiatief vanuit mijn zetel toejuichen.

Als het maar duidelijk is dat je niet per se het ene hòeft te favoriseren en daardoor het andere per definitie moet uitsluiten. Er bestaan gulden middenwegen. Mogelijkheden zijn schier eindeloos. Zelfs voor wie élk jaar een nineties- en eightiesquiz wil organiseren.

*Tenzij we het over hetzelfde weekend hebben; mijn wederhelft ziet mijn toegenomen quizinteresse nu al met lede ogen aan :?
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

GG schreef:
(KUB) schreef:
celtic601 schreef:
Devil's answer schreef:
progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Deze reactie betreur voor het werk dat Ludwig er in stak.

Respect blijft mijn deel, ondanks mijn randbemerkingen voor de moeilijkheidsgraad (ok, de jaren 80 waren ook niet voor instappers).

Persoonlijk vrees ik dat de inbreng van zogenaamde (of zelfverklaarde) meerwaardezoekers de doodsteek kan betekenen voor het enthousiasme van andere organisaties.

Of zelfs aarzelende nieuwe initiatieven...

"Proges" als nickname?
Dat staat niet echt een "vooruitgang" voor de promotie van muziekquizzen, hé?
volledig akkoord devil ..maar wat is instappen ?als ik de factor instappen bij de 80's kwis zie en die vergelijk met het " instappen " bij de verloren zoon vorige week ???? toch nog een GROOT verschil me dunkt.
Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen? Waar zijn we als elk van beide kampen quizzen voor zijn eigen doelpubliek begint te organiseren? Volgens mij stuikt heel het circuit (of beide, als het zover zou komen) dan binnen de kortste keren in elkaar.

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan. Let wel, ik was na de editie van eerder dit jaar ook ietwat teleurgesteld: één desastreuze sampleronde en daar ging onze mogelijke topvijf-, ja zelfs toptienplaats. Maar zo gaat dat nu eenmaal.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken. Reggae bijvoorbeeld (dateert nog van vroeger, toen muziekquizzen nog genrerondes hadden!). Of dance. Of discohits. Of samples. Zaken waar ik als hoofdzakelijk 'alternatieve' muziekliefhebber (gruwelijke benaming alweer) geen prioriteiten van maak, om het eufemistisch uit te drukken. Maar je zou eens moeten weten hoe blij ik ben dat ik sommige van die deunen hier in mijn kast heb staan...
Volledig mee akkoord. Probeer ook altijd zowel hitparade als alternatief in te steken in onze quizzen. In mei was het meer alternatief, in augustus meer hitpararde maar er zaten toch ook nog new wave, studio brussel enz in iedere reeks. Uitgezonderd onze laatste ronde, maar dat is omdat we willen afsluiten met een meezingronde.

jongens, rustig aan hé. een klein punt van kritiek en de boel wordt meteen opgeblazen. het lijkt wel alsof ik enkel alternatieve dingen wilde horen. ik vond die jaren 80 quiz gewoon mijn ding niet en dan mag dat toch gezegd worden zeker. meer variatie, meer wilde ik niet. trouwens ik doe elk jaar al mee aan Ludwig zijn quizzen en mocht het mij niets zeggen bleef ik ook weg. op naar zijn nieuwe initiatieven!
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Heu, moest er nu op de eightiesquiz een fragment gedraaid zijn uit "Misplaced childhood" van Marillion of "Operation mindcrime" van Queensryche, of iets van Paul Simon of JJ Cale of Richard Thompson, was dat dan alternatief of hitparade? :doh:
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

Lars schreef:Heu, moest er nu op de eightiesquiz een fragment gedraaid zijn uit "Misplaced childhood" van Marillion of "Operation mindcrime" van Queensryche, of iets van Paul Simon of JJ Cale of Richard Thompson, was dat dan alternatief of hitparade? :doh:
De term 'alternatief' heeft in de popmuziek eigenlijk pas vanaf de late jaren tachtig opgang gemaakt (ik kan me hierin vergissen, maar naar het schijnt gaat Jane's Addiction als de eerste alternatieve rockband door), dus het gebruik ervan is wel aan restricties onderworpen. Ik zou in elk geval geen enkele van de door Lars opgesomde namen in dat hokje onderbrengen.
Maar hij heeft wel een punt: het is niet omdat iets buiten de top-zoveel valt dat het niet valabel is.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

[/quote]


Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen?

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken.

[/quote]

Prachtig gezegd! :app:

Een tip: Nijlen, 8 december. Van hitparadewerk tot alternatievere kost, van 2007 tot 1957, van reggae tot Belpop, en dat alles zonder de toegankelijkheid te vergeten
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

marc schreef:

Een tip: Nijlen, 8 december. Van hitparadewerk tot alternatievere kost, van 2007 tot 1957, van reggae tot Belpop, en dat alles zonder de toegankelijkheid te vergeten

De JEMP (Jury Ethische Praktijken inzake Muziekquiz-Reclame) waakt !

Als de moeilijkheidsgraad (evenredig met toegankelijkheid?) weer even hoog is als de vorige editie, verliest dit evenement van mij definitief zijn geloofwaardigheid qua "PR-presentatie" omwille van bedrieglijke reclame.

Als getuige in 2006 beleefde ik hier voor een groot stuk een demonstratie van een eigenzinnige muziekkeuze die blijkbaar als evident verantwoord werd "voor de meerwaardezoekers". Een te verwachten fenomeen van muziekquizzers die nog weinig voeling hebben met wat echt leeft binnen het muziekquizcircuit. Omdat ze te weing buiten komen wellicht, want de meerwaarde ligt "van binnen", aldus Clouseau? :evil:

Het aantal gebuisde ploegen was redelijk indrukwekkend (24 op 45!).
Zij droegen gewoon bij voor het goede doel (project in Roemenië, waarover geen slecht woord).
Er waren ook slechts prijzen voor de top 3, hetgeen heel wat ploegen in het reeds gefrustreerde keelgat schoot.
Zelfs mét een goed doel is dit zelden vertoond, maar kom, quizzen doe je toch niet voor prijzen...

Het voormalige epitheton "BK" (Belgisch Kampioenschap) wordt in het onderschrift van Marc nu vermeld als KB, wat vermoedelijk staat voor "gelegenheidsploegen "Kom Buizen""...

We zijn dus zéér benieuwd...
Laatst gewijzigd door Devils answer op wo 12 sep 2007, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

marc schreef:

Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen?

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken.

[/quote]

Prachtig gezegd! :app:

Een tip: Nijlen, 8 december. Van hitparadewerk tot alternatievere kost, van 2007 tot 1957, van reggae tot Belpop, en dat alles zonder de toegankelijkheid te vergeten

volledig akkoord
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

progres schreef:
Ik wil me hier allerminst als een soort Bond Zonder Naam-achtige verzoener in het strijdgewoel gooien, maar het moet toch mogelijk zijn én de hitfanaat én de alternatieveling (excuses voor beide onvolkomen benamingen) aan zijn of haar trekken te laten komen?

Persoonlijk vind ik het net aantrekkelijk dat op een quiz vanalles passeert. En zonder me hier ook nog als verdediger van specifieke ploegen of samenstellers op te werpen: de Stardustquiz in Bissegem is daar een mooi voorbeeld van. Oud en nieuw, pulp en grote kunst, platgedraaid en obscuur, plus een deeltje foto en theorie: nog een tikje méér genres en je hebt wat mij betreft de perfecte muziekquiz. Simpelweg omdat die je ertoe aanzet voor een heel breed spectrum van popmuziek open te staan.

Trouwens, verleent dat ook niet een mooie extra dimensie aan een muziekquiz: geconfronteerd worden met hetgeen je niét kent? Dat prikkelt alvast mijn motivatie om dingen te blijven ontdekken.



Prachtig gezegd! :app:

Een tip: Nijlen, 8 december. Van hitparadewerk tot alternatievere kost, van 2007 tot 1957, van reggae tot Belpop, en dat alles zonder de toegankelijkheid te vergeten

volledig akkoord
met wat? het handgeklap of de tip?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Ja, dat quoten lukt niet altijd al te best ... :roll:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Het aantal gebuisde ploegen was redelijk indrukwekkend (24 op 45!).


[/quote]

dit stemt toch tot nadenken...
Plaats reactie