4e Dendermondse 80's muziekquiz - 8/09/07

yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.
Maak er 10 reeksen met 15 fragmenten uit de 90's van en ik kom af :mrgreen:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

ook heel jammer dat 80's quiz stopt

hopelijk blijft de Greighties Quiz langer bestaan !
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Ludwig, kan je ook eens een uitslag posten, ook van de 90's?

En dan maar wachten op een uitgebreide analyse....
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

SepPuKu schreef:Voor wie de clip van Steamhammer Sam nog eens wil herbeleven, zie...

http://www.joetube.nl/videoclip/index.p ... teamhammer
(link Max Headroom)

Nostalgie :!:
Ik vond dit vroeger ook een heel prachtig nummer. Maar wist inderdaad ook de uitvoerder niet meer. Kan mij iemand per mail dit nummer eens bezorgen, want ik geraak er nergens meer aan.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Ben ik de enige die van die hele Steamhammer Sam nog nooit gehoord had? :?:

Maar wel een leuk liedje, ja. Zoals we er zaterdag veel gehoord hebben, in allerlei genres!
Gebruikersavatar
Nico
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 14:47
Locatie: Gent

Bericht door Nico »

Lars schreef:Ben ik de enige die van die hele Steamhammer Sam nog nooit gehoord had? :?:
Nee
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Lars schreef:Ben ik de enige die van die hele Steamhammer Sam nog nooit gehoord had? :?:

Maar wel een leuk liedje, ja. Zoals we er zaterdag veel gehoord hebben, in allerlei genres!
Zegt mij ook niets hoor :roll:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

ook heel jammer dat 80's quiz stopt

hopelijk blijft de Greighties Quiz langer bestaan !
Luc, zolang er interesse blijft voor the greighties kwis blijft deze bestaan.
Voer genoeg om nog een tiental jaren verder te gaan...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

einde 80's & 90's kwis

Bericht door celtic601 »

jammer ludwig ... we zijn met het afsluiten van deze parels weeral 2 toffe kwissen kwijt .
gelukkig bestaan er toch NOG enkele normale kwissen in het cirquit...
want de tendens die we stilaan aan het uitgaan zijn ????
het kan niet alternatief genoeg zijn hé , of niet dark genoeg of niet underground genoeg ......
word het misschien niet stilaan tijd om een apparte competitie op te starten voor de PROGRESsievelingen onder ons en de " al die willen te kap'ren varen " zo kunnen de "echte KWISSERS "..want zo noemen ze dan hé ... de echte kwissers zich niet meer druk maken als er iemand is een discohit , oldie HIT , abba of noem maar op vraagt .
met hun 10 ploegen , want meer verwacht ik er dan ook niet kunnen ze dan onderling uitmaken wie de echte kampioenen zijn hé ....pas op .. wel zien dat er steeds de allernieuwste cd's en dvd's liggen wat dat primeert ook bij de heren !!!
je moet maar lef hebben om dezer dagen een muziekkwis samen te stellen als je wekelijks de commentaar van sommigen hier mag lezen ...
niet moeilijk dat vele gelegenheidsploegen gewoonweg enkel nog naar oldiekwissen gaan om hier en daar toch nog 1 of 2 fragmentjes te herkennen .....
ik begrijp eigenlijk niet goed dat sommigen onder ons commentaar durven geven over de inhoud van kwissen zoals die van bv GG ... jaarlijks toch goed voor 3 a 4 kwissen , met telkens om en bij de 40 ploegen .
als je dan zelf amper 15 ploegen hebt op je eigen kwis ????
tja dit zijn dan kwissen met een " meerwaarde " zeker ????

ga zo verder beste kenners ..... kaf van het koren .....

bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Deze reactie betreur ik voor het werk dat Ludwig er in stak.

Respect blijft mijn deel, ondanks mijn randbemerkingen voor de moeilijkheidsgraad (ok, de jaren 80 waren ook niet voor instappers).

Persoonlijk vrees ik dat de inbreng van zogenaamde (of zelfverklaarde) meerwaardezoekers de doodsteek kan betekenen voor het enthousiasme van andere organisaties.

Of zelfs aarzelende nieuwe initiatieven...

"Proges" als nickname?
Dat staat niet echt een "vooruitgang" voor de promotie van muziekquizzen, hé?
Laatst gewijzigd door Devils answer op di 11 sep 2007, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: einde 80's & 90's kwis

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef:jammer ludwig ... we zijn met het afsluiten van deze parels weeral 2 toffe kwissen kwijt .
gelukkig bestaan er toch NOG enkele normale kwissen in het cirquit...
want de tendens die we stilaan aan het uitgaan zijn ????
het kan niet alternatief genoeg zijn hé , of niet dark genoeg of niet underground genoeg ......
word het misschien niet stilaan tijd om een apparte competitie op te starten voor de PROGRESsievelingen onder ons en de " al die willen te kap'ren varen " zo kunnen de "echte KWISSERS "..want zo noemen ze dan hé ... de echte kwissers zich niet meer druk maken als er iemand is een discohit , oldie HIT , abba of noem maar op vraagt .
met hun 10 ploegen , want meer verwacht ik er dan ook niet kunnen ze dan onderling uitmaken wie de echte kampioenen zijn hé ....pas op .. wel zien dat er steeds de allernieuwste cd's en dvd's liggen wat dat primeert ook bij de heren !!!
je moet maar lef hebben om dezer dagen een muziekkwis samen te stellen als je wekelijks de commentaar van sommigen hier mag lezen ...
niet moeilijk dat vele gelegenheidsploegen gewoonweg enkel nog naar oldiekwissen gaan om hier en daar toch nog 1 of 2 fragmentjes te herkennen .....
ik begrijp eigenlijk niet goed dat sommigen onder ons commentaar durven geven over de inhoud van kwissen zoals die van bv GG ... jaarlijks toch goed voor 3 a 4 kwissen , met telkens om en bij de 40 ploegen .
als je dan zelf amper 15 ploegen hebt op je eigen kwis ????
tja dit zijn dan kwissen met een " meerwaarde " zeker ????

ga zo verder beste kenners ..... kaf van het koren .....
en dan had ik nog niet eens deze reactie gelezen !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:
progres schreef:
yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:excuus Lu ...

Jammer dat de 90s quiz stopt trouwens...
Ook de 80's quiz wordt stopgezet. Kijk nu eigenlijk al uit naar de eerste algemene muziekquiz die ik volgend jaar voorzie. Zal waarschijnlijk in het stramien zijn van 10 reeksen van 15 fragmenten, steeds volgens een vast patroon.

wel, ik vind dit nu eens een goed initiatief
vooral de jaren 80 versie toonde tekenen van slijtage
Deze reactie betreur voor het werk dat Ludwig er in stak.

Respect blijft mijn deel, ondanks mijn randbemerkingen voor de moeilijkheidsgraad (ok, de jaren 80 waren ook niet voor instappers).

Persoonlijk vrees ik dat de inbreng van zogenaamde (of zelfverklaarde) meerwaardezoekers de doodsteek kan betekenen voor het enthousiasme van andere organisaties.

Of zelfs aarzelende nieuwe initiatieven...

"Proges" als nickname?
Dat staat niet echt een "vooruitgang" voor de promotie van muziekquizzen, hé?
volledig akkoord devil ..maar wat is instappen ?als ik de factor instappen bij de 80's kwis zie en die vergelijk met het " instappen " bij de verloren zoon vorige week ???? toch nog een GROOT verschil me dunkt.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Inderdaad. Het (doel)publiek van "decennium"nichequizzen is ook al heel anders, vermoed ik.
Wie op zo'n quiz met "vrienden van vroeger" efkes nog wil proeven van het fenomeen muziekquiz zit als ploeg ook heel anders in elkaar dan een (meestal gemiddeld) jongere ploeg die eens een algemene muziekquiz aandurft...

In Dendermonde hoorde ik van een paar quizzers de vaststelling dat er sowieso een grote kloof aan het groeien is tussen toch reeds ervaren muziekquizploegen en de ploegen die echt alles proberen op te volgen.
Dat vormt in principe geen probleem, op voorwaarde dat die laatsten de lat niet steeds hoger wensen te (laten) leggen. Anders haken ook de reeds lang "ingestapten" binnenkort af. Wellicht sluit deze theorie best aan bij jouw reactie hierboven, want die leeft volgens mij inderdaad bij heel wat teams.

De invloed van de extremere reacties of wishlists op het Los Flippos-forum heeft volgens mij het moeilijkheidsniveau van de gemiddelde muziekquizzen wat kunstmatig naar boven gedreven. Ook dat is een bedenkelijke evolutie... Ik ben blij dat jouw mening hier de vinger precies op de pols lijkt te leggen. Ik zie er (via mijn webcams met bestemming in de hel) alvast een aantal meelezers zwijgend knikken, nietwaar?
;-) :twisted:
Plaats reactie